Red Bull şi Ferrari, acuzate de utilizarea unor aripi faţă cu înălţime ajustabilă

Publicat luni, 26.07.2010 13:10 de Daniel Popescu

Red Bull Racing şi Ferrari au fost acuzate la Marele Premiu al Germaniei că utilizează aripi faţă cu înălţime ajustabilă. FIA susţine că ambele echipe respectă regulamentul tehnic.

Scandalul ordinelor de echipa din Marele Premiu al Germaniei a pus în umbră o altă controversă majoră apărută la Hockenheim cu numai câteva ore înainte de începerea cursei.

Mai multe echipe au susţinut că monoposturile Red Bull Racing şi Ferrari utilizează aripi faţă ajustabile, a căror înălţime faţă de sol este mai mică decât cea prevăzută de regulamentul tehnic.

Astfel, partea centrală a aripii faţă coboară, determinând întreaga aripă să-şi ajusteze înălţimea fata de sol, iar acest lucru conduce la îmbunătăţirea forţei de apăsare aerdinamica în virajele de mare viteză.

Potrivit regulamentului tehnic al FIA, evaluarea rigidităţii aripii faţă se face printr-un test de deviaţie aplicat plăcilor exterioare ale aripii faţă, însă nu există nicio evaluare pentru partea centrală a aripii. Joe Bauer, consultantul tehnic al FIA, a evaluat monoposturile la finalul Marelui Premiu al Germaniei şi a menţionat în raportul tehnic ca acestea respectă litera regulamentului.

Atât Red Bull Racing, cât şi Scuderia Ferrari, sunt încrezătoare că monoposturile lor nu încalcă în niciun fel regulamentul, iar Christian Horner i-a invitat pe sceptici să depună plângere.

"Evident, monopostul trebuie să fie în concordanţă cu toate testele prescrise de FIA, care sunt destul de complexe. Suntem mulţumiţi că monopostul nostru a trecut testele în toate zonele. Întotdeauna este periculos să foloseşti fotografii. Dacă echipele simt că există o problemă ar trebui să ridice această problemă în mod elegant, iar dacă considera că este o probllema dramatică au dreptul să protesteze", a declarat britanicul cu puţin timp înainte de startul cursei.

La rândul său, Stefano Domenicali susţine că fotografiile apărute în presă nu reflectă în mod neapărat realitatea şi este încrezător că Ferrari nu încalcă regulamentul. "Am văzut câteva fotografii ale aripii, dar se poate observa că sunt realizate din unghiuri diferite. Aşa că nu am nimic de spus pe acest subiect. Cred că este o parte din joc", a precizat italianul.

Controversa a apărut pe baza unui set de fotografii prezentat de publicaţia franceză Le Journal du Dimanche, însă Ferrari şi Red Bull şi-au bazat apărarea pe faptul că acestea au fost realizate din unghiuri diferite, că monoposturile au utilizat cantităţi diferite de combustibil sau că înălţimea aripilor spate a fost diferită.

Via | Autosport | Autosport

  • Gogu, luni, 26.07.2010 13:24
    Ca sa vezi ...

    furtul nu se opreste doar la ordinele de echipa ... Si cand te gandesti ca este doar informatia ce a reusit sa le scape ... doar varful icebergului.

  • mad79, luni, 26.07.2010 13:29
    buna

    Ferrai,ar fi trebuit si depunctata,nu doar amendata cu un maruntis!!!

  • 321xiorel123, luni, 26.07.2010 13:36
    Va ajut sa cititi mai bine:

    "Joe Bauer, consultantul tehnic al FIA, a evaluat monoposturile la finalul Marelui Premiu al Germaniei şi a menţionat în raportul tehnic ca acestea respectă litera regulamentului."

  • Trutulescu, luni, 26.07.2010 14:00
    strugurii acri

    Aaaa, deci genialii ingineri de la meclada nu stiu cu aripa, stiu sa practice gauri regulamentare...aerodinamice...

  • jeims hetfield, luni, 26.07.2010 14:16
    formula 1

    ordine de echipa, gaurii aerodinamice, aripi faţă ajustabile, depasirea safety car-ului, regulament facut degeaba. LA MAI MARE.

  • 321xiorel123, luni, 26.07.2010 14:58
    McLaren

    ""Nici eu şi nici inginerii noştri nu pot explica fotografiile pe care le-am văzut. Este neobişnuit, dar asta se poate întâmpla pentru că nu suntem suficient de inteligenţi" -e bine ca recunosc :))

  • 3Ray_star, marţi, 27.07.2010 14:36
    Trutulescu

    Iti reamintesc ca seful depart. de inginerie de la McLaren, Pat Fry "s-a mutat" la Ferrari, dupa un "sejur" de 16 ani la McLaren, exact inainte ca Ferrari sa vina cu ideea asta (inceputul lui Iulie), altfel, nu i-as fi vazut in stare, la ora actuala, dupa toate dovezile de lipsa de creativitate inginereasca pe care le aduc constant din 2009 incoace, sa vina cu o idee care, odata aplicata, sa imbunatateasca masina semnificativ...asta apropo de MecLada...