Red Bull a identificat cauza pentru abandonul lui Vettel: a cedat un cilindru al motorului

Publicat miercuri, 19.03.2014 10:09 de Daniel Popescu

Red Bull Racing consideră că abandonul lui Sebastian Vettel din Australia a fost cauzat de o defecţiune la unul dintre cilindrii motorului, acesta fiind şi motivul pentru care Lewis Hamilton s-a retras de asemenea din cursă.

Red Bull Racing analizează împreună cu Renault cauzele abandonului suferit de Sebastian Vettel în Marele Premiu al Australiei, iar prima concluzie este că unul dintre cilindrii motorului a cedat prematur.

Şeful Christian Horner a admis însă că Red Bull nu ştie încă motivele care au condus la această defecţiune tehnică şi nu înţelege de ce doar unul dintre monoposturile echipei a suferit o astfel de problemă tehnică.

"Se pare că, dintr-un motiv oarecare, a cedat un cilindru. Trebuie să înţelegem exact ce a cauzat asta, dacă a fost o problema electrică, software sau de altă natură. Încă de sâmbătă dimineaţă, unitatea de propulsie a lui Vettel a luptat din greu şi nu există niciun motiv logic pentru asta. Setările sunt aceleaşi (n.r - ca pe monopostul lui Daniel Ricciardo) şi ambele motoare sunt noi", a declarat britanicul citat de publicaţia Autosport.

Tot defecţiunea unui cilindru a provocat şi abandonul lui Lewis Hamilton în debutul cursei, ceea ce l-a privat pe pilotul echipei Mercedes de posibilitatea de a lupta pentru victorie cu coechipierul său Nico Rosberg.

 Cronica cursei de la Melbourne: Rosberg câştigă, Hamilton abandonează

Pe de altă parte, Horner a dezvăluit că şi Ricciardo a avut parte de o defecţiune tehnică la motor chiar înainte de a ieşi pe circuit pentru alinierea pe grila de start în cursa de duminică.

"Când a plecat din garaj, turbina nu a funcţionat. A trebuit să aducem monopostul înapoi şi să resetăm ciclul de putere, iar apoi a revenit la viaţă. A fost un pic de dramă la ieşirea pe grila, dar defecţiunea s-a remediat de la sine şi nu a mai apărut", a adăugat el.

Via Autosport

  • Dracu, miercuri, 19.03.2014 11:05

    Sa inteleg ca astia au pierdut deja primul motor sauu daca il repara poate fi folosit in continuare?

  • @dracu, miercuri, 19.03.2014 12:35

    N-au pierdut motorul, schimba cilindrul si merg mai departe.

  • Dracu, miercuri, 19.03.2014 12:58

    Bun, asta am inteles (cu ajutorul tau), pai asa pot sa foloseasca un singur motor tot sezonul, nu? Nu am inteles niciodata regulamentul schimbarii motoareleor sau mai bine zis cand este oportun sa il schimbi! Sa inteleg ca se pot folosii doar 5 blocuri motoare pe sezon pentru ca interiorul este reparabil (pistoane, biele......)! Multam

  • ss76, miercuri, 19.03.2014 13:40

    un regulament ambiguu interpretabil de cih,,dealtfel si f1 a devenit o porcarie cu toate schimbarile astea,sper sa se schimbe ceva pe viitor fortzaaa rosaaa

  • pif666, miercuri, 19.03.2014 14:24

    au 5 motoare noi,sigilate de catre fia. odata rupt sigiliul motorul devine neutilizabil. ca sa fiu explicit : in cazul de fata red bull a pierdut 1 motor. ca si mercedes. nu se poate repara cilindrul si folosi din nou motorul. ca sa repari motorul trebuie rupt sigiliul. dar daca vor avea un avans substantial pe final de sezon,isi vor permite sa puna un motor nou ,vor plati penalizarea pe grila de start,si vor concura. este foarte posibil sa pleci de pe locul 22 si sa intri la final in puncte. asta binentles daca vor epuiza si cele 4 motoare care le mai au la dispozitie. in consecinta : mare atentie la ferrari. sunt foarte fiabili si au tot ce le trebuie ca sa progreseze rapid. bani,infrastructura si o linie de piloti extraordinara. poate minusul lor cel mai important: domenicali. in orice caz la prima cursa europeana vom sti in mare parte campionul si echipa din 2014.

  • VJohann, miercuri, 19.03.2014 15:50

    pot folosi motorul refacut in antrenamentele de vineri si atat

  • Cucu, miercuri, 19.03.2014 16:37

    Biber se descurca, Riciardo ii da un motor dintr-ale lui si pace buna. Nu de voie buna, dar are de ales acu ca e la "acelasi nr de puncte" cu mharele champion?

  • Dracu, miercuri, 19.03.2014 17:16

    @piff66 si VJohann multumesc, am inteles cum sta treaba acuma! Ce nu am inteles este de ce am luat cu minus.....

  • VJohann, miercuri, 19.03.2014 17:33

    si eu am luat, dar fiecare e liber sa face ce vrea, numai bine la toti

  • c.daniel, joi, 20.03.2014 01:59

    Eu nu prea cred ca ar putea sa fie exact aceeasi problema si la motorul lui Vettel ca si la al lui Hamilton. Doar unul este Renault, si altul Mercedes.

  • sos, joi, 20.03.2014 10:52

    daca i se intampla lui Ricci, apareau tot felul de voci ca e sabotat ca si Webber & shit

  • sos, joi, 20.03.2014 10:53

    de Ferrari nu zice nimeni ca Kimi ca si Massa era calare pe Alonso .... pana la un anumit schimb de pneuri sau pana la un anumit pit stop??? Alonso a tipat ca din gura de sarpe ca e defavorizat si si-a turnat echipa, doar pentru ca a intrat inaintea lui la pit Hamilton

  • @sos, joi, 20.03.2014 13:00

    Daca tin bine minte Massa nu avea cum sa fie calare pe Alonso, nefiind in cursa din cauza lui Kobayashi. Poate te refereai la Bottas.

  • sos, joi, 20.03.2014 14:20

    nu m-am referit doar la cursa asta. In general, atunci cand Massa il presa pe Alonso sau era inaintea lui, echipa rezolva problema cu un pit stop, indiferent ca era vb de chemare intr-un moment prost sau Dzeu stie, pneuri, etc. Altfel e o mare coincidenta ca situatia devine din foarte bine in foarte prost dupa o trecere pe la boxe. Despre asta vorbeam ...