Propunere: Un punct pentru cel mai rapid pilot in Q2

Publicat vineri, 17.10.2008 11:08 de Daniel Popescu

Echipele din Formula 1 analizeaza posibilitatea de a acorda un punct in clasamentul general pilotului care realizeaza cel mai bun timp in a doua parte a calificarilor.

Formula 1 Teams Association (FOTA) s-a reunit la Shanghai pentru a analiza posibilitatea unor noi schimbari in regulamentul sportiv pentru sezonul 2009.

Momentan, propunerile au fost doar enuntate, iar sefii echipelor urmeaza sa supuna la vot aceste modificari.

Una dintre cele mai radicale propuneri avansate pentru sezonul 2009 este acordarea unui punct in clasamentul general pilotului care realizeaza cel mai rapid tur de pista in a doua parte a calificarilor. In schimb, se pare ca echipa pentru care concureaza pilotul respectiv nu va fi recompensata in niciun fel.

Cea de-a doua propunere este legata de durata de viata a motoarele, acestea urmand sa fie utilizate pentru trei curse. Intentia echipelor este sa scada astfel si mai mult costurile pentru producatori, iar echipele independente vor cheltui mai putini bani pentru trenul de rulare.

De asemenea, echipele intentioneaza sa limiteze drastic testele de pe parcursul anului. In prezent, echiopele au dreptul la 30.000 de kilometri de teste, insa noua propunere este ca distanta maxima admisa sa scada la doar 20.000 de kilometri. Totusi, echipele vor avea la dispozitie patru zile pentru a testa piloti neexperimentati.

De asemenea, pe parcursul sezonului, echipele vor avea dreptul sa aduca pe circuite o singura masina pe teste, insa inainte de inceperea sezonului ele se vor putea baza pe doua monoposturi.

FIA isi doreste sa imbunateasca substantial spectacolul oferit pentru spectatori si telespectatori. Astfel, pilotii ar putea fi obligati sa participe la sesiuni de autografe in pitlane in ziua de vineri si sa ofere interviuri televizate imediat dupa ce abandoneaza in timpul unei curse.

O alta propunere este ca telespectatorii sa primeasca informatii in timp real despre cantitatea de combustibil pe care o primesc in rezervor in timpul opririlor la boxe. In plus, cursele ar putea fi reduse la maxim 250 de km, fata de cei aproximativ 300 de km parcursi in prezent.

Toate aceste propuneri ar putea intra in vigoare chiar de anul viitor, insa echipele au convenit sa efectueze mai multe cercetari inainte de a lua o decizie finala in aceasta privinta. Totodata, echipele nu au fost de acord cu interzicerea realimentarilor in timpul curselor.

  • cobra, vineri, 17.10.2008 11:19
    buna idee

    dar si mai bine ar fi sa se acorde pundte in toate cele 3 sesiuni.....1 in prima,2 puncte pt a 2-a si respectiv 3 puncte pt cel ce castiga pole-ul

  • gombotul, vineri, 17.10.2008 11:35
    ideea...

    ...e buna pe de o parte si rea pe de alta.Intr-adevar un pilot ar fi stimulat si tentat sa mearga dupa 1 pct in antrenamente 2 dar asta ar insemna si o solicitare mai mare pt motor care dak va trebui folosit in 3 curse (dupa posibilul regulament de anul viitor)....hmmm,nu stiu cineva va risca sa castige 1 pct crescandu-si astfel sansele unui "blow engine" in timpul celor e curse....oricum din pct de vedere al spectacolului se anunta schimbari in bine dak e sa se voteze "proiectele" enumerate mai sus...dar 'om trai si 'om vedea (dupa cum zicea si orbu):P.Deocamadata ramane sa savuram ultimele 2 curse care se anunta extrem de interesante.Bafta tuturor and "may the best win" ;)