Probleme cu pneurile in prima zi la Indianapolis
Temperaturile foarte inalte care i-au asteptat pe piloti in prima zi de antrenamente libere din SUA le-au cauzat pilotilor probleme de adaptare cu pneurile. Pentru aceasta cursa, Bridgestone le-au pregatit echipelor om combinatie de pneuri medii-moi. Este pentru prima data cand Bridgestone ataca o cursa cu aceasta componenta a pneurilor dupa Marele Premiu al Australiei.
Desi Alonso a reusit sa stabilesca cel mai bun timp atat in FP1 cat si in FP2 incaltat cu pneuri moi, pilotii nu au fost deloc multumiti cu nivelul de aderenta oferit de cauciucuri, indiferent de componenta acestora.
"Dupa prima sesiune de antrenamente, am stat foarte bine pe lista timpilor, insa din pacate doar acolo. Nu stiu pe ce nivel de combustibil si pe ce gume au mers ceilalti piloti, insa in orice caz am fost extrem de nemultumit de echilibrul masinii. Iar pana dupa-amiaza schimbarile pozitive au fost minore. Nu am reusit inca sa gasim combinatia perfecta de pneuri iar masina aluneca foarte mult", spune Nick Heidfeld, cel care in FP1 a reusit al doilea timp. Pilotul BMW nu este singurul care si-a exprimat nemultumirea la adresa pneurilor.
Totusi, Kees van de Grint, oficialul Bridgestone prezent in SUA, spune ca nimeni nu a raportat vreo problema. "Circuitul nu se gaseste in cele mai bune conditii si este normal sa fie asa in prima zi de rulare. Insa in ciuda acestui lucru, ambele tipuri de pneuri Potenza a mers bine. Daca vrem sa fim critici putem spune ca mai multa aderenta ar fi fost perfect, insa in termenii uzajului si ai performantelor, sunt foarte multumit. Aderenta va creste o data cu imbunatatirea starii circuitului, insa deja am asistat la timpi buni chiar si in aceste conditii. Versiunea moale a fost mai rapida, cu un avantaj de 0.4 secunde pe tur fata de versiunea medie a pneurilor", a declarat van de Grint.