Prima imagine a vehiculului electric cu care Toyota va ataca recordul de la Nurburgring
Japonezii de la Toyota au prezentat prima imagine a prototipului cu care vor să facă legea la Nurburgring. Acesta are 970 kg, 375 CP şi 800 Nm şi atinge "suta" în 3.9 secunde.
Toyota Motorsport a prezentat prima imagine a modelului electric cu care va alerga pe Nurburgring pe 29 august. Vehiculul este un prototip care nu a primit încă nume, în schimb dezvoltă 381 CP şi 800 Nm, graţie celor două motoare alimentate de o baterie litiu-ceramică de 41.5 kWh. Modelul are o masă de doar 970 kilograme şi poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde.
Surprinzătorul model electric poate să atingă o viteză maximă de 260 km/h. Autonomia modelului nu a fost precizată, dar aceasta este ielevantă cât timp poate să parcurgă cei 20.832 kilometri ai circuitului german într-un timp cât mai scurt. Recordul actual este deţinut de cei de la Peugeot, care au parcurs un tur de Nurburgring în 9 minute şi 1.338 secunde la bordul conceptului EX1.
"Vrem să arătăm nivelul de performanţă ce poate fi atins în prezent cu un vehicul electric, nu doar în termeni de motorsport, ci şi ca parte a dezvoltării Toyota Motorsport pentru a aplica tehnologia respectivă pentru vehicule de stradă. Nu există un loc mai bun decât Nurburgring ca să ilustrăm performanţele unui model. Ţinta noastră este să depăşim recordul actual cu mai mult de câteva secunde, pentru a arăta cât de mult am evoluat de când lucrăm la KERS din 2007. Mulţi încă visează la un viitor electric pentru motorsport. Noi, cei de la Toyota Motorsport GmbH, considerăm că acest viitor este mult mai apropiat decât consideră unii şi dorim să arătăm ce poate fi realizat cu un tren de propulsie electric de înaltă performanţă.", a declarat Ludwig Zeller, Manager General al departamentului de Electrică şi Electronică de la Toyota Motorsport GmbH.
Via | WorldCarFans
Ca si design modelul electric de performanta dela Toyota seamana destul de bine cu modele SR constructorului britanic Radical. Parca au potrivit cele doua motoare electrice intr-un Radical.