Preview Le Mans 2006
Suntem foarte aproape de un moment istoric: startul diesel-ului Audi R10 in cursa de la Le Mans. Va reusi R10-le sa faca fata provocarii fiabilitatii?
Au mai ramas doar trei zile pana la startul celebrei curse anuale de 24 de ore de la Le Mans. Sa vedem care sunt favoritii la fiecare categorie si care este bilantul fortelor angrenate in aceasta competitie.
P1: Revolutia diesel?
La categoria P1, adica cea a celor mai performante modele prezente la Le Mans, zarurile par deja aruncate. Audi a facut dovada potentialului imens al lui R10 la Sebring, desi constructorul german a avut atunci unele probleme la sistemul de racire. Si totusi, membrii echipei franceze Pescarolo au realizat timpi similari celor ai lui R10 in timpul testelor. Sa ne asteptam la o surpriza din partea baietilor din Hexagon? De asemenea, cei de la Audi ar trebui sa fie atenti la Zytek si Lola, obisnuiti cu performante din ce in ce mai bune la Le Mans.
P2: O bataie pe cinste
Performantele ridicate ale celor de la Intersport Racing in ALMS ii recomanda pe acestia ca favoriti, insa cel mai bun timp in teste a fost realizat de echipa britanica RML. Courage Ford par putin cam lenti, insa trebuie sa luam in calcul faptul ca viteza nu este neaparat factorul principal intr-o cursa de anduranta. P2 este o categorie interesanta, iart podiumul final este dificil de prevazut.
GT1: Un nou titlu pentru Corvette?
Masinile Aston Martin DBR9 au demonstrat inca o data faptul ca viteza este principalul lor avantaj in fata lotului de Corvette C6-R, insa fiabilitatea modelelor americane este exemplara iar la Le Mans acestea se simt ca acasa. Modelele Saleen nu par sa fie in masura sa ridice pretentii pentru podium. Oricum, nu mai mult decat Ferrari 550 Maranello.
GT2: Lupta intensa intre Porsche, Panoz si Ferrari
Panoz-ul echipei Multimatic Motorsports pare in forma, insa va avea de infruntat adversari cu nume mari, cum este IMSA (Porsche). Nu trebuie sa uitam faptul ca Ferrari F430 va alerga pentru un loc pe podium, la fel ca Spyker C8 (cu peter Dumbreck revenind la volanul unei masini la Le Mans dupa teribilul accident suferit tot aici in 1999).
Mai mult decat oricand, varietatea de modele prezente in acest an ne va oferi spectacolul pe care il dorim la o astfel de cursa. Castiga diesel-ul in acest an? Vor reusi outsiderii sa se impuna la vreo categorie? Vom vedea asta peste cateva zile.
Iata lista completa a participantilor la Le Mans:
Nr. |
Echipe participante (nationalitate) |
Categ. |
Marci (Cil) |
Echipa de piloti |
2 |
ZYTEK ENGINEERING (GBR) |
LM P1 |
ZYTEK (3997A) |
J.NIELSEN (DAN) P.ANDERSEN (DAN) C.ELGAARD (DAN) |
5 |
SWISS SPIRIT (ELV) |
LM P1 |
COURAGE JUDD (4997A) |
H.PRIMAT (FRA) M.FASSLER (ELV) P.PETER (AUT) |
6 |
LISTER STORM RACING (GBR) |
LM P1 |
LISTER STORM (5993A) |
J.MOLLER (DAN) N.KIESA (DAN) G.PICKERING (GBR) |
7 |
AUDI SPORT TEAM JOEST (GER) |
LM P1 |
AUDI (5499T) |
R.CAPELLO (ITA) T.KRISTENSEN (DAN) A.Mc NISH (GBR) |
8 |
AUDI SPORT TEAM JOEST (GER) |
LM P1 |
AUDI (5499T) |
F.BIELA (GER) E.PIRRO (ITA) M.WERNER (GER) |
9 |
CREATION AUTOSPORTIF LTD (GBR) |
LM P1 |
CREATION JUDD (4997A) |
F.ORTIZ (ELV) |
12 |
COURAGE COMPETITION (FRA) |
LM P1 |
COURAGE MUGEN (4484A) |
A.FREI (ELV) G.FISKEN (GBR) S.HANCOCK (GBR) |
13 |
COURAGE COMPETITION (FRA) |
LM P1 |
COURAGE MUGEN (4488A) |
J.GOUNON (FRA) H.KUROSAWA (JPN) S.NAKANO (JPN) |
14 |
RACING FOR HOLLAND (OLA) |
LM P1 |
DOME JUDD (4000A) |
J.LAMMERS (OLA) A.YOONG LOONG (MAL) S.JOHANSSON (ELV) |
16 |
PESCAROLO SPORT (FRA) |
LM P1 |
PESCAROLO JUDD (4997A) |
N.MINASSIAN (FRA) E.COLLARD (FRA) E.COMAS (FRA) |
17 |
PESCAROLO SPORT (FRA) |
LM P1 |
PESCAROLO JUDD (4997A) |
E.HELARY (FRA) F.MONTAGNY (FRA) S.LOEB (FRA) |
19 |
CHAMBERLAIN - SYNERGY MOTORSPORT (GBR) |
LM P1 |
LOLA AER (3595T) |
G.EVANS (GBR) P.OWEN (GBR) B.BERRIDGE (GBR) |
20 |
BRUNEAU PIERRE (FRA) |
LM P2 |
PILBEAM JUDD (3397A) |
M.ROSTAN (FRA) C.MACALLISTER (SUA) S.PULLAN (GBR) |
22 |
ROLLCENTRE RACING (GBR) |
LM P2 |
RADICAL JUDD (3395A) |
J.BARBOSA (POR) S.MOSELEY (GBR) M.SHORT (GBR) |
24 |
BINNIE MOTORSPORTS (SUA) |
LM P2 |
LOLA ZYTEK (3397A) |
W.BINNIE (SUA) A.TIMPANY (GBR) Y.TERADA (JPN) |
25 |
RML (GBR) |
LM P2 |
LOLA AER (1995T) |
T.ERDOS (BRA) M.NEWTON (GBR) A.WALLACE (GBR) |
27 |
MIRACLE MOTORSPORTS (SUA) |
LM P2 |
COURAGE - AER (1995T) |
J.MACALUSO (SUA) A.LALLY (SUA) I.JAMES (GBR) |
30 |
WELTER GERARD (FRA) |
LM P2 |
WR PEUGEOT (1999T) |
J.BRICHE (FRA) F.HAUCHARD (FRA) P.ROUSSEL (FRA) |
32 |
BARAZI EPSILON (FRA) |
LM P2 |
COURAGE AER (1995T) |
J.BARAZI (DAN) M.VERGERS (OLA) N.CUNNINGHAM (NZL) |
33 |
INTERSPORT RACING (SUA) |
LM P2 |
LOLA AER (1995T) |
C.FIELD (SUA) L.HALLIDAY (SUA) A.LALLY (SUA) |
35 |
G-FORCE RACING (BEL) |
LM P2 |
COURAGE JUDD (3397A) |
J.LE ROCH (FRA) E.MORRIS (GBR) F.HAHN (BEL) |
36 |
PAUL BELMONDO RACING (FRA) |
LM P2 |
COURAGE FORD (3398A) |
C.GOSSELIN (FRA) K.OJJEH (SAU) P.RAGUES (FRA) |
37 |
PAUL BELMONDO RACING (FRA) |
LM P2 |
COURAGE FORD (3398A) |
J.BOUVET (FRA) D.ANDRE (FRA) Y.CLAIRAY (FRA) |
39 |
CHAMBERLAIN - SYNERGY MOTORSPORT (GBR) |
LM P2 |
LOLA AER (1995T) |
M.AMARAL (POR) M.DE CASTRO (SPA) W.HUGHES (GBR) |
007 |
ASTON MARTIN RACING (GBR) |
LM GT1 |
ASTON MARTIN DBR9 (5993A) |
T.ENGE (CEH) A.PICCINI (ITA) D.TURNER (GBR) |
009 |
ASTON MARTIN RACING (GBR) |
LM GT1 |
ASTON MARTIN DBR9 (5993A) |
P.LAMY (POR) S.ORTELLI (MAR) S.SARRAZIN (FRA) |
50 |
LARBRE COMPETITION TEAM (FRA) |
LM GT1 |
FERRARI 550 MARANELLO (5853A) |
G.GARDEL (ITA) P.BORNHAUSER (FRA) J.BLANCHEMAIN (FRA) |
53 |
JLOC ISAO NORITAKE (JPN) |
LM GT1 |
LAMBORGHINI MURCIELAGO (5990A) |
M.APICELLA (ITA) K.YAMANISHI (JPN) Y.HINOI (JPN) |
61 |
RUSSIAN AGE RACING (RUS) |
LM GT1 |
FERRARI 550 MARANELLO (5853A) |
C.VANN (GBR) N.SMITH (GBR) T.SUGDEN (GBR) |
62 |
RUSSIAN AGE RACING (RUS) |
LM GT1 |
ASTON MARTIN DBR9 (5993A) |
D.BRABHAM (AUS) N.PIQUET (BRA) A.GARCIA (SPA) |
63 |
CORVETTE RACING (SUA) |
LM GT1 |
CORVETTE C6-R (6993A) |
R.FELLOWS (CAN) J.O CONNELL (SUA) M.PAPIS (ITA) |
64 |
CORVETTE RACING (SUA) |
LM GT1 |
CORVETTE C6-R (6993A) |
O.GAVIN (GBR) O.BERETTA (MAR) J.MAGNUSSEN (DAN) |
66 |
ACEMCO MOTORSPORTS (SUA) |
LM GT1 |
SALEEN S7R (6999A) |
T.BORCHELLER (SUA) J.MOWLEM (GBR) C.FITTIPALDI (BRA) |
67 |
CONVERS MENX TEAM (RUS) |
LM GT1 |
FERRARI 550 MARANELLO (5983A) |
R.PERGL (CEH) P.KOX (OLA) A.VASILIEV (RUS) |
69 |
BMS SCUDERIA ITALIA (ITA) |
LM GT1 |
ASTON MARTIN DBR9 (5993A) |
F.BABINI (ITA) F.GOLLIN (ITA) C.PESCATORI (ITA) |
72 |
LUC ALPHAND AVENTURES (FRA) |
LM GT1 |
CORVETTE C5-R (6997A) |
L.ALPHAND (FRA) P.GOUESLARD (FRA) J.POLICAND (FRA) |
73 |
ICE POL RACING TEAM (BEL) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3-RSR (3795A) |
Y.LAMBERT (BEL) C.LEFORT (BEL) R.IANNETTA (FRA) |
76 |
IMSA PERFORMANCE MATMUT (FRA) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RSR (3795A) |
R.DUMAS (FRA) R.NARAC (FRA) L.RICCITELLI (ITA) |
77 |
MULTIMATIC MOTORSP. - TEAM PANOZ (CAN) |
LM GT2 |
PANOZ ESPERANTE (4998A) |
S.MAXWELL (CAN) G.JEANNETTE (SUA) T.WILNER (SUA) |
80 |
FLYING LIZARD MOTORSPORTS (SUA) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RSR (3598A) |
J.VAN OVERBEEK (SUA) S.NEIMAN (SUA) P.LONG (SUA) |
81 |
TEAM LNT (GBR) |
LM GT2 |
PANOZ ESPERANTE (4998A) |
T.KIMBER SMITH (GBR) R.DEAN (GBR) L.TOMLINSON (GBR) |
83 |
SEIKEL MOTORSPORT (GER) |
LM GT2 |
PORSCHE (3800A) |
D.FARNBACHER (GER) L.NIELSEN (DAN) P.EHRET (GER) |
85 |
SPYKER SQUADRON b.v. (OLA) |
LM GT2 |
SPYKER C8 SPYDER (3782A) |
D.CREVELS (OLA) P.DUMBRECK (GBR) T.CORONEL (OLA) |
86 |
SPYKER SQUADRON b.v. (OLA) |
LM GT2 |
SPYKER C8 SPYDER (3782A) |
J.BLEEKEMOLEN (OLA) M.HEZEMANS (OLA) J.KANE (GBR) |
87 |
SCUDERIA ECOSSE (GBR) |
LM GT2 |
FERRARI 430 GT (3998A) |
A.KIRKALDY (GBR) C.NIARCHOS (GRE) T.MULLEN (GBR) |
89 |
SEBAH AUTOMOTIVE LTD (GBR) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RSR (3598A) |
X.POMPIDOU (FRA) C.RIED (GER) T.THYRRING (DAN) |
90 |
WHITE LIGHTNING RACING (SUA) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RSR (3598A) |
J.BERGMEISTER (GER) |
91 |
T2M MOTORSPORT (JPN) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RS (3598A) |
Y.YAMAGISHI (JPN) J.DE FOURNOUX (FRA) M.KONOPKA (SVC) |
93 |
TEAM TAISAN ADVAN (JPN) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3-RS (3598A) |
K.NISHIZAWA (JPN) S.YAMAJI (JPN) P.COLLIN (SUAA) |
98 |
NOEL DEL BELLO (FRA) |
LM GT2 |
PORSCHE 911 GT3 RSR (3598A) |
P.BOURDAIS (FRA) T.CLOET (BEL) A.SHARPE (GBR) |