PREVIEW FORMULA 1 2010: Williams
Williams a lasat senzatia ca este in revenire de forma in testele din aceasta iarna dupa prestatiile modeste inregistrate anul trecut.
Williams F1 Team a reprezentat una dintre deziluziile sezonului precedent al Formulei 1. Chiar daca a fost una dintre cele numai trei echipe care a inceput sezonul cu un dublu-deflector, britanicii nu au reusit sa se ridice la inaltimea asteptarilor si au ramas in umbra mai ales in urma rezultatelor si mai slabe obtinute de echipe cu pretentii precum Ferrari si McLaren.
Lucrurile par insa sa se indrepte in perspectiva sezonului care va incepe la finalul saptamanii viitoare prin prisma rezultatelor obtinute in teste.
PILOTI
Williams este una dintre echipele care a optat pentru o linie complet noua de piloti pentru sezonul 2010. Nico Rosberg nu a putut rezista tentatiei de a pleca la Mercedes GP, iar germanul va reprezenta cu siguranta o pierdere in contextul in care acesta este considerat unul dintre cei mai talentati piloti din Formula 1. In locul sau, Williams l-a inregimentat pe veteranul Rubens Barrichello, considerand ca experienta acestuia va ajuta echipa in dezvoltarea ulterioara a monopostului.
De asemenea, britanicii au renuntat la serviciile lui Kazuki Nakajima, rolul acestuia in cadrul echipei devenind redundant dupa ce Williams a incheiat parteneriatul cu Toyota pentru furnizarea motoarelor. In locul sau, Nico Hulkenberg a fost promovat din functia de pilot de rezerva si va avea ocazia sa invete secretele unui pilot de Formula 1 de la Barrichello.
MONOPOST
Desi regulamentul tehnic pentru sezonul 2010 nu a suferit modificari la fel de radicale precum in sezonul precedent, Williams a adoptat o tactica agresiva si a dezvoltat de la zero noul FW32, cu obiectivul clar de a reveni treptat in fruntea Formulei 1. La fel ca multe alte echipe, Williams a implementat un nas ridicat pentru noul monopost, intrucat versiunea introduse in premiera anul trecut de Red Bull s-a dovedit cea mai eficienta.
REZULTATE TESTE
Daca anul trecut a luptat preponderent in spatele plutonului, Williams are suficiente motive sa spere ca in acest sezon poate reprezenta o forta in grupul de mijloc al Formulei 1. Cu toate acestea, diferenta care o separa de echipe de top precum Ferrari, McLaren, Mercedes GP sau Red Bull Racing este in prezent prea mare pentru ca britanicii sa poate emita pretentii la victorii. Duelurile cu Renault si BMW-Sauber se anunta printre cele mai probabile pentru echipa condusa cu mana de fier de Frank Williams.
DIVERSE
- Williams va utiliza in sezonul 2010 motoare Cosworth, dupa ce rezultatele obtinute in ultimii trei ani cu Toyota au fost dezamagitoare. Decizia britanicilor a venit insa ca o surpriza, intrucat Cosworth nu a mai participat in Formula 1 din 2006, iar motorul pentru acest sezon se bazeaza pe unitatea din urma cu patru ani care consuma foarte mult combustibil.
- La finalul lunii noiembrie, Williams a vandut un pachet minoritar de actiuni unei companii austriece conduse de omul de afaceri Toto Wolf, despre care se vehiculeaza ca isi va spori influenta in cadrul echipei in urmatorii ani. Frank Williams a refuzat sa dezvaluie valoarea tranzactiei sau procentul exact de actiuni pe care l-a cedat impreuna cu partenerul sau, Patrick Head.
- Williams a inaugurat la finalul anului trecut un centru tehnologic in Qatar, acolo unde va continua dezvoltarea sistemului KERS bazat pe volantul motorului si va construi simulatoare pentru curse.
Photo credit: Williams F1 Team