PREVIEW FORMULA 1 2010: Virgin Racing
Virgin Racing este una dintre cele mai putin pregatite echipe sa debuteze in sezonul 2010 al Formulei 1, dupa problemele tehnice suferite in testele din aceasta iarna.
Inscrisa initial pe grila de start sub numele de Manor GP, echipa si-a schimbat numele in Virgin Racing odata cu implicarea financiara a grupului britanic Virgin condus de omul de afaceri Richard Branson. Schimbarea a adus un suflu nou la echipa si a asigurat stabilitate din punct de vedere financiar, insa sperantele pentru un parcurs bun in Formula 1 s-au diminuat drastic dupa ce monopostul echipei a debutat pe circuit.
PILOTI
Virgin Racing a reusit sa-l inregimenteze pe Timo Glock, care chiar daca nu a obtinut performante majore in cariera are avantajul ca are deja o buna experienta in Formula 1 la Toyota, una dintre echipele cu cel mai mare buget din competitie. Coechipierul sau va fi debutantul Lucas di Grassi, care in ultimii ani a fost pilot de teste pentru Renault F1 Team si a concurat cu un relativ succes in GP2.
MONOPOST
Monopostul VR-01 este primul din istoria moderna a Formulei 1 realizat exclusiv prin intermediul tehnologiei computerizate CFD (Computational Fluid Dynamics). Decizia echipei britanice de a renunta la utilizarea unui tunel de vant a fost privita cu surprindere si scepticism de celelalte echipe. Cu toate acestea, Virgin sustine ca tehnologia CFD permite realizarea mult mai rapida a update-urilor ulterioare pentru monopost, intrucat durata de testare a componentelor este semnificativ mai redusa.
REZULTATE TESTE
Dupa un shakedown de doua zile pe circuitul de la Silverstone la inceputul lunii februarie, primul monopost al echipei a participat in ultimele trei sesiuni de teste din aceasta iarna. Principala problema a masinii a fost fiabilitatea, echipa pierzand timp pretios din cauza diverselor probleme tehnice. Sistemul hidraulic le-a dat inginerilor si mecanicilor cele mai mari batai de cap, iar accidentele provocate de di Grassi in mod involuntar au complicat si mai mult situatia echipei. Intr-una dintre zile aripa fata a monopostul s-a dezintegrat efectiv pe circuit, iar sosirea tarzie a componentelor de rezerva a redus si mai mult timpul de teste pentru echipa.
Nici timpii realizati pe pista nu au fost imbucuratori, echipa plasandu-se de cele mai multe ori in urma rivalilor de la Lotus Racing. In medie, monopostul VR-01 a fost cu aproximativ 4 secunde mai lent in timpi reali decat masinile echipe cu traditie.
In lumina acestor evenimente, nu este exclus ca Virgin Racing sa fie una dintre echipele cu cele mai slabe rezultate in sezonul care va incepe peste numai patru zile, singura concurenta din acest punct de vedere urmand sa vina din partea celor de la Hispania Racing.