PREVIEW FORMULA 1 2010: Mercedes GP
Revenirea lui Michael Schumacher in Formula 1 si trofeele cucerite anul trecut transforma Mercedes GP intr-una dintre favoritele la titlu pentru sezonul 2010.
Au mai ramas mai putin de doua saptamani pana la debutul noului sezon al Formulei 1, care se anunta inca de pe acum unul dintre cele mai interesante din ultimii ani. Cu aceasta ocazie, Automarket demareaza astazi un serial despre provocarile noului sezon din Marele Circ, prima parte a acestuia fiind rezervat prezentarii tuturor echipelor care vor fi prezente pe grila de start a Marelui Premiu al statului Bahrain din 14 martie, iar Mercedes GP este team-ul care deschide balul.
INTRODUCERE: CINE ESTE MERCEDES GP
Pe numele sau complet Mercedes GP Petronas Formula One Team, echipa germana a luat nastere in luna noiembrie a anului trecut, dupa ce constructorul german a preluat un pachet de 75.1% din actiunile echipei Brawn GP. Desi la prima vedere pare surprinzatoare, decizia celor de la Mercedes a fost justificata de dorinta acestora de a gestiona singuri destinele unei echipe de Formula 1, in contextul in care parteneriatul tehnic cu McLaren ce dateaza din 1995 nu le oferea aceasta posibilitate.
In plus, achizitia echipei cu sediul la Brackley a fost cea mai simpla si eficienta metoda de a intra oficial in Formula 1, atat pentru faptul ca Brawn GP avea nevoie de asigurarea viitorului din punct de vedere financiar dupa retragerea celor de la Honda, cat si pentru ca echipa cucerise in 2009 ambele titluri mondiale datorita geniului lui Ross Brawn.
PILOTI
Chiar daca Jenson Button a cucerit titlul mondial pentru Brawn GP, Mercedes GP a optat pentru o linie complet noua de piloti pentru acest an. Cea mai importanta noutate este revenirea septuplului campion mondial Michael Schumacher in Formula 1 dupa o absenta de trei sezoane. Capacitatea pilotului german de a lupta din nou pentru cucerirea unui titlu mondial reprezinta fara indoiala una dintre cele mai aprinse intrebari care macina imaginatia fanilor inaintea noului sezon.
Schumacher nu a ascuns niciodata faptul ca a revenit in Formula 1 dupa tentativa esuata din vara anului trecut, cand Scuderia Ferrari l-a solicitat pentru a-l inlocui pe Felipe Massa, care tocmai suferise un grav accident in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei. Durerile de gat l-au impiedicat sa-si duca planul la bun sfarsit, insa aceasta poveste i-a trezit dorinta de competitie si nu a putut refuza propunerea celor de la Mercedes, chiar daca acest lucru a insemnat sa-si "tradeze" prietenii de la Ferrari. Mai mult decat atat, contractul lui Schumacher cu Mercedes este valabil pentru trei sezoane, urmand sa expire abia la finalul sezonului 2012.
Rezultatele sale vor depinde insa in mare masura si de calitatile monopostului Mercedes GP, precum si de gradul de cooperare al coechipierului sau Nico Rosberg. Pentru Rosberg situatia este cu atat mai dificila cu cat, in momentul in care a fost anuntat ca pilot al echipei, a considerat ca va fi noul lider al team-ului, intrucat revenirea lui Schumacher era inca la stadiul incipient de speculatie. Atitudinea sa in cadrul echipei va depinde in mare masura si de statutul pe care il va avea coechipierul sau, intrucat nu este exclusa repetarea ordinelor de echipa atat de populare in perioada in care campionul mondial pilota pentru Ferrari.
Considerat unul dintre cei mai talentati piloti din Formula 1, Rosberg are ocazia de a capata si mai multa experienta de pe urma invatamintelor lui Schumacher si, mult mai important, de a obtine prima victorie din cariera, dupa mai multi ani dezamagitori la Williams din punct de vedere al rezultatelor.
Nick Heidfeld completeaza echipa formata exclusiv din piloti germani, acesta urmand sa fie pilotul de rezerva al Mercedes GP dupa ce nu a reusit sa-si asigure un loc de titular la o alta echipa. De altfel, Heidfeld a fost creditat cu sanse sa devina coechipierul lui Rosberg, inainte ca Mercedes sa oficialieze revenirea lui Schumacher.
MONOPOSTUL W01
Intrucat este detinatoarea ambelor titluri mondiale, Mercedes GP are obligatia de a concura si in sezonul 2010 cu un monopost competitiv, capabil sa lupte constant pentru victorii. Responsabil de acest lucru va fi monopostul W01, care reprezinta o evolutie comparativ cu precedentul BGP001. Ross Brawn, artizanul succeselor inregistrate anul trecut, a admis recent ca progresele din acest an nu vor fi la fel de mari ca cele din 2009, mai ales ca tehnologia dublului-deflector nu mai reprezinta o inovatie. Mercedes GP va introduce insa la Marele Premiu al statului Bahrain versiunea finala a dublului-deflector pregatit pentru acest sezon.
REZULTATE TESTE
Mercedes GP a atras inevitabil atentia comunitatii Formulei 1 in teste prin faptul ca Michael Schumacher a revenit la volanul unui monopostul actual de competitie. Cu toate acestea, Mercedes GP nu a iesit in evidenta in niciuna dintre cele patru sesiuni de teste din aceasta iarna din punct de vedere al performantelor.
Acest lucru are drept cauza principala faptul ca echipa germana a preferat sa se concentreze pe fiabilitatea monopostului si nu pe timpii realizati pe circuit. Din acest punct de vedere, rezultatele au fost satisfacatoare, intrucat cu exceptia unor defectiuni minore echipa nu a inregistrat probleme tehnice care sa bulverseze programul de pregatire.
DIVERSE
- Preluarea echipei Brawn GP de catre Mercedes nu a avut efecte majore asupra departamentului tehnic. Conducerea echipei este asigurata in continuare de reputatul inginer Ross Brawn, care poate acum sa se ocupe doar de latura tehnica a echipei, fara a se implica in deciziile de management. La randul sau, Nick Fry a fost mentinut ca CEO, desi nu se bucura de o reputatie foarte buna in randul fanilor, fiind considerat unul dintre cei care au decis lichidarea echipei Super Aguri.
- Sponsorul principal al echipei pentru sezonul 2010 va fi compania petroliera Petronas. Partenerul traditional al echipei infiintate de Peter Sauber in 1993 a cautat - si a gasit - o cale mult mai buna de a se promova in Formula 1, urmand sa beneficieze direct de pe urma atentiei care i se va acorda atat echipei, cat si lui Michael Schumacher. Valoarea parteneriatului nu a fost dezvaluita, insa presa internationala sustine ca producatorul malaezian va "varsa" aproximativ 30 de milioane de euro anual in conturile Mercedes.
Foto credit: Mercedes GP
El este considerat ca a dus si la lichidarea echipei Super Auguri si la plecarea celor de la Honda. Cel putin dupa inchiderea echipei Super Auguri, semnalele din presa japoneza au fost foarte negative in privinta celor de la Honda. Acest lucru nu a facut decat ca a grabit abandonarea echipei de Formula 1 a celor de la Honda, fapt intamplat doar cateva luni mai tarziu.