PREVIEW FORMULA 1 2010: McLaren Mercedes
McLaren mizeaza pe doi campioni mondiali pentru a reveni in lupta pentru titlurile mondiale in 2010, dupa o campanie partial esuata anul trecut.
Alaturi de Ferrari, Red Bull Racing si Mercedes GP, McLaren Mercedes este una dintre principalele favorite la cucerirea titlului mondial in sezonul 2010.
Ambitia britanicilor va fi cu atat mai mare cu cat campania din sezonul precedent a inceput dezastruos, cu rezultate sub asteptari. Pe de alte parte, optimismul actual al echipei britanice este justificat de progresele majore inregistrate in a doua jumatate a sezonului, care au culminat cu locul 3 in clasamentul constructorilor in detrimentul rivalilor traditionali de la Ferrari.
PILOTI
Dupa doua sezoane in care nu a reusit sa se ridice la inaltimea asteptarilor, Heikki Kovalainen a fost indepartat de la echipa si inlocuit cu actualul campion mondial Jenson Button. Astfel, McLaren mizeaza in 2010 pe serviciile ultimilor doi campioni mondiali, iar acest lucru va pune presiune pe umerii acestora.
Pe de o parte, Lewis Hamilton trebuie sa-si demonstreze calitatile in fata unui pilot a carui cota a crescut exponential dupa cucerirea titlului mondial de anul trecut, in timp ce Jenson Button trebuie sa arate ca are abilitatea de a lupta din nou pentru titlu chiar daca are in fata un coechipier mult mai valoros. Confruntarea dintre cei doi va fi una dintre cele mai spectaculoase in sezonul care bate la usa, cu atat mai mult cu cat stilul de pilotaj agresiv la lui Hamilton contrasteaza puternic cu stilul mai "prietenos" al lui Button.
MONOPOST
McLaren a fost in ipostaza de a dezvolta un monopost pentru doi piloti cu stiluri de pilotaj total diferite. Agresivitatea lui Hamilton si finetea lui Button vor fi caracteristicile de baza pe care inginerii McLaren vor avea ingrata misiune de a le gestiona, in incercarea de a oferi un monopost cat mai competitiv pentru ambii sai combatanti.
REZULTATE TESTE
McLaren a fost una dintre echipele de top in cadrul sesiunilor de teste din aceasta iarna. Echipa a stabilit cel mai bun timp in ambele sesiuni de evaluare de la Jerez, precum si in sesiunea de la Barcelona. Inginerii echipei de la Woking au introdus succesiv mai multe update-uri aerodinamice care si-au dovedit eficienta pana in prezent, in special la Barcelona, acolo unde cele mai multe echipe au testat atat fiabilitatea, cat si performanta bruta a monoposturilor. La fel ca si celelalte mari echipe, update-ul aerodinamic pentru Marele Premiu al statului Bahrain a fost testat la Barcelona, insa se anticipeaza ca echipa va mai introduce mici imbunatatiri in perspectiva cursei de la finalul saptamanii viitoare.
DIVERSE
- Dupa ce Mercedes a cumparat 75% din actiunile echipei Brawn GP, constructorul german si-a revizuit parteneriatul cu McLaren. Astfel, McLaren va rascumpara cele 40% din actiuni detinute in prezent de Mercedes pe parcursul urmatorilor doi ani, insa constructorul german va ramane furnizorul de motoare al echipei cel putin pana in 2015. Totusi, relatia dintre cei doi parteneri si rivali deopotriva ar putea suferi noi modificari in functie de interesele acestora din timpul perioadei urmatoare.
- McLaren l-a pierdut pe pilotul de rezerva Pedro de la Rosa, plecat intre timp la BMW-Sauber. Desi nu a impresionat in timpul carierei sale, spaniolul este considerat drept unul dintre cei mai valorsi piloti de teste din Formula 1 prin prisma indicatiilor si sugestiilor pe care le ofera inginerilor pentru dezvoltarea monopostului. In prezent, britanicul Gary Paffett este singurul pilot de rezerva al echipei.
"Dupa ce Mercedes a cumparat 75% din actiunile echipei McLaren" Mai baieti mai multa atentie la ce scrieti ....