Porsche: "Ne putem permite să participăm în Formula 1"
Wolfgang Durheimer, directorul de cercetare Porsche, a declarat că brandul din Stuttgart are resursele financiare necesare pentru a participa în Formula 1.
La începutul lunii vă anunţam că brandul german Porsche doreşte să se retragă din Le Mans pentru a putea concura în Formula 1. Aceste afirmaţii au fost făcute publice de Matthias Muller, noul director executiv Porsche. De această dată, Wolfgang Durheimer, directorul de cercetare şi dezvoltare al brandului din Stuttgart, iese la rampă şi afirmă că Porsche nu va reveni în Formula 1 doar ca frunizor de motoare, aşa cum s-a întâmplat în 1991.
"Dacă Porsche decide să intre în Formula 1, atunci o va face doar cu propria sa echipă, deoarece trebuie să deţină controlul asupra tuturor factorilor. Aici includem monopostul şi tehnologia. Porsche este o companie foarte profitabilă şi ne putem permite aceste lucruri", a declarat Durheimer pentru publicaţia germană Auto Motor und Sport.
Via | WCF
-
Claudiu, duminică, 10.10.2010 17:52Porsche F1
Asa cum am explicat intr-un comentariu anterior, cred ca echipa pe care cei de la Porsche ( VW Group ) o vor cumpara ( partial sau total ) va fi Williams F1 ( http://formula1.automarket.ro/stiri/constructorii-se-opun-introducerii-motoarelor-turbo-in-2013-33780.html ) . Porsche si Williams deja coopereaza cu succes in domeniul competitional ( Porsche 911 GT3 R Hybrid ), iar Frank Williams se pare ca este de la inceputul anului in discutii cu VW Group cu privire la o posibila colaborare in F1 intre cele doua parti ( http://www.autoblog.com/2010/03/21/williams-courting-volkswagen-into-formula-one/ ) .
-
Niculae, luni, 11.10.2010 02:02Williams
Cu siguranta vor cumpara echipa Williams pentru ca baietii de la Williams raman fara o mare parte din buget, iar fara buget... nu au ce sa faca. Si au nevoie de multi bani pentru a pune echipa pe roti. Probabil Porsche va cumpara echipa total doar ca 20% din actiuni vor ramane celor care detin echipa acuma. Dar pentru Williams ca echipa, cumpararea de catre Porsche, zic eu, o sa fie pur si simplu o sansa extraordinara. Iar rezultate vor venii in anii urmatori, probabil din 2013 sau 2014.
-
unckle, luni, 11.10.2010 09:22
vedem daca Ol' Papa Frank va da drumul asa usor la echipa ;)
-
Dan, luni, 11.10.2010 14:37Va semna Adrian Newey cu Porsche F1 ?
Nu este exclus ca Porsche sa-i faca o oferta lui Adrian Newey iar acesta sa accepte . Mai mult ca sigur Red Bull va castiga in acest an cel putin titlul la constructori, fiind a treia echipa cu care Adrian Newey ( ca director tehnic ) castiga titlul suprem ( celelalte echipe fiind Williams si McLaren ) . Adrian Newey isi va dori cu siguranta o noua provocare si cred ca numele Porsche si ambitia acestora de a castiga, il vor convinge sa semneze cu ei . Referitor la Williams si eu cred ca aceasta este echipa pe care Porsche o vor cumpara ( cred ca vor cumpara 70 % din echipa, Frank Williams si Patrick Head urmand a avea fiecare 15 % ), iar daca Adrian Newey se va alatura noii echipe Porsche ( ex-Williams ), va fi si o revenire la echipa care l-a consacrat drept cel mai bun inginer din F1 din ultimii 20 ani .
-
C-G-C, luni, 11.10.2010 14:57F1
Daca VW Group va intra in F1 o va face cu brandul Audi, cel mai probabil intr-o colaborare cu RedBull.
-
Claudiu, luni, 11.10.2010 15:19@ C-G-C
Deja s-a hotarat in interiorul VW Group ca Porsche va intra in F1 ( anuntul oficial va fi facut luna viitoare ) . Audi va ramane in cursele de anduranta si in DTM iar VW va alerga in Dakar, WRC si Nascar ( cu un model bazat pe sedanul ce va fi construit in SUA pentru piata americana incepand cu 2011 ) . In privinta numelui echipei cu care Porsche ( VW Group ) se va alia sau o va cumpara, Red Bull este o varianta, dar cred ca vor alege Williams pentru ca aceasta echipa este mult mai ieftina, iar daca este adevarat ca austriacul Christian 'Toto' Wolff este "omul" lui Ferdinand Piech ( presedintele VW Group ), deja sunt actionari in cadrul echipei Williams F1 . Procentul detinut de austriac nu a fost facut public, dar s-a speculat ca ar fi vorba de 20 % .
-
C-G-C, marţi, 12.10.2010 08:48@Claudiu
Cine a hotarat? Ideea "Porsche in F1" a aparut dupa declaratia lui Matthias Mueller la Paris care suna cam asa: "With LMP1, there are two classes and two brands – Audi and Porsche. We do not like to both go into LMP1 [against each other]; that is not so funny. So therefore we have to discuss whether it makes better sense for one of the [two] brands to go into LMP1, and the other brand into Formula 1. So we will have a round-table to discuss the pros and cons." In consecinta, din pct-ul meu de vedere Audi se va retrage din cursele de anduranta (probabil ca 2011 sau 2012 va fi ultimul an cu echipa de uzina), au castigat tot ce se putea castiga la Le Mans, si va lasa locul lui Porsche care probabil vor concura cu o masina bazata pe R15. Istoric vorbind Porsche la Le Mans a participat cu succes in trecut si ar fi o lovitura de marketing buna reintoarcerea "legendei", pe cand in F1 participarile Porsche au fost cel mult mediocre. Imi mentin pct de vedere in continuare si anume ca daca grupul VW ca decide sa intre in F1 o va face sub brandul Audi. P.S.: Pariez ca nu va fi o colaborare cu Williams. O sa traim si o sa vedem cine va avea dreptate pt ca posturile raman in profilul fiecaruia. Bafta!
-
Claudiu, marţi, 12.10.2010 12:35@ C-G-C
Dupa cum stii, VW Group a preluat controlul managerial atat la Porsche AG ( constructorul de masini sport este condus de la 1 oct 2010 de fostul manager VW, Matthias Müller ) cat si la Porsche Automobil Holding SE ( holdingul ce detine 51 % din actiunile cu drept de vot ale VW Group fiind condus in momentul de fata de Volkswagen CEO Martin Winterkorn ) . In aceasta luna sau la inceputul lunii viitoare este de asteptat ca VW Group sa anunte ca si-a marit pachetul de actiuni in cadrul Porsche AG la 100 % ( in momentul de fata detine 49.90 % din actiunile Porsche AG ) . Saptamana trecuta, mai multe ziare germane au anuntat ca anuntul cu privire la intrarea Porsche in F1 va fi facut in ziua cand oficial Porsche va deveni a zecea marca ( cronologic vorbind ) a VW Group . La inceputul lui 2011, este programata sa aibe loc fuziunea dintre VW Group si Porsche Automobil Holding SE . Revenind la F1, declaratiile facute de diversi manageri Porsche cu privire la intrarea in F1, au fost facute dupa ce in prealabil au primit unda verde de la Wolfsburg, iar Audi CEO Rupert Stadler, a declarat luna trecuta ca Audi nu intentioneaza sa intre in F1 . Referitor la succesul Porsche in F1 din trecut, au fost perioade oscilante ( sa nu uitam totusi ca in acea vreme Porsche era un mic producator de masini sport, fara sprijinul unui gigant auto in spate ), cea mai prolifica perioada fiind fara indoiala colaborarea cu McLaren din anii 80, cand motoarele Porsche branduite TAG ( dupa sponsorul McLaren ) au facut din McLaren o echipa imbatabila ( http://www.motorsportcollector.com/TAGEngine.html ) . Zilele trecute, Bernie Ecclestone a declarat ca va face tot posibilul ca Porsche sa intre in F1 din 2013 ( http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/30657.html ) . Este clar ca vor intra cu o echipa proprie, prin cumpararea cel mai probabil a unei echipe existente, variantele cele mai probabile fiind Williams sau Red Bull .
-
C-G-C, marţi, 12.10.2010 13:38@Claudiu
Rupert Stadler este un poponar, cu el la "butoane" Audi nu are acum nici macar pe jumatate cresterea pe care ar fi trebuit sa o aibe daca Martin Winterkorn ramanea in continuare nr. 1 in cadrul companiei si nu ar fi fost promovat CEO VW. Da, stiu ca Stadler in perioada in care M. Winterkorn conducea destinele Audi, era mana dreapta a acestuia, dar dupa modul in care a evoluat Audi din 2007 pana in prezent imi dau seama ca Winterkorn o folosea (pe ea "mana") doar la autosatisfacere. Revenind la F1, pana cand zvonurile nu se vor concretiza ca sa pot dezaproba miscarea, refuz in continuare sa merg pe pista asta si cred ca cel mai tarziu in 2012 Porsche va redebuta la Le Mans. Consider ca Audi a facut pasii necesari intrari in F1 (a castigat la LeMans si DTM de nenumarate ori, chiar cumparasera Cosworth la un moment dat) si cred ca ar fi brandul cel mai indreptatit sa-si faca intrarea in F1, mai ales ca din pct de vedere al marketingului cred ca ar fi cea mai profitabila miscare. P.S.: Daca Rupert Stadler va ramane "mana dreapta" in continuare, probabil ca se va intampla cum zici tu. Numai bine!
Citeste si
-
MOTORSPORT | luni, 18 iunieFEATURE: 5 momente memorabile în Le Mans 2012Cursa de 24 de ore la Le Mans a fost dominată de echipa Audi, dar nu a dus lipsă de momente memorabile. Iată cinci dintre cele mai importante momente ale cursei. Citeste tot
-
MOTORSPORT | duminică, 17 iunieLE MANS 2012: Audi a câștigat a 80-a ediție a cursei de anduranţă cu hibridul R18 e-tronAudi a dominat ediția 2012 a cursei de 24 de ore de la Le Mans ocupând toate cele trei poziții ale podiumului. Victoria a revenit echipajului Lotterer / Treluyer / Fassler pe un Audi e-tron hibrid. Este prima dată în istorie când cursa de la Le Mans este câștigată de un hibrid. Citeste tot
-
MOTORSPORT | vineri, 15 iuniePremieră: un prototip hibrid pleacă din pole în Cursa de 24 de ore de la Le MansAudi a reuşit să producă imposibilul la Le Mans şi a ocupat primul loc în calificări cu un prototip hibrid. Germanii Citeste tot
-
MOTORSPORT | vineri, 8 iunieToyota EV P002, monopostul electric pentru Pikes Peak al japonezilorToyota a prezentat monopostul electric cu care pilotul Fumio Nutahara va alerga la cursa de la Pikes Peak. Acesta dezvoltă 470 CP şi 900 Nm, fiind capabilă să atingă 240 km/h. Citeste tot
-
MOTORSPORT | marţi, 29 maiPrototipul Audi R18 pentru Le Mans are cameră care înlocuieşte oglinda retrovizoare centralăNoutate absolută în motorsport: în lipsa unei lunete care să asigure vizibilitatea posterioară corectă, Audi a dotat prototipurile R18 din Le Mans cu o cameră care captează imagini şi i le transmite pilotului pe un display în cockpit. Citeste tot
pai mai au nevoie de niste bani si cred ca vor mai scoate cateva modele gen (mini,audi q5 si poate chiar un s class) doar in f1e cheltuiala