Pneurile medium, cele mai solicitate pentru testele de la Barcelona
Cauciucurile de compoziţie medie sunt cele mai solicitate pentru sesiunea de teste de la Barcelona din această săptămână, în care vor fi utilizate în premieră şi pneurile supersoft.
Pirelli a dezvăluit câteva informaţii inedite despre pneurile pe care le vor utiliza echipele în cadrul celei de-a două sesiuni de teste din această iarnă, care va începe marţi pe circuitul de la Barcelona.
Astfel, în urma solicitărilor venite din parte echipelor, unicul producător de pneuri din Formula 1 va furniza în această săptămână 367 de seturi de cauciucuri, cu 73 de seturi mai mult decât la Jerez.
Echipele au solicitat 110 pneuri medium, aceasta fiind cea mai râvnita compoziţie, mai ales că vor fi utilizate în fiecare dintre primele trei Mari Premii ale noului sezon. În plus, Pirelli va mai aduce 69 de seturi de pneuri hard, 82 de seturi de pneuri soft şi 34 de seturi de pneuri supersoft. Acestea din urmă nu au fost utilizate deloc în sesiunea de teste de la Jerez, în special pentru că sunt singurele compoziţii care au rămas identice cu cele de anul trecut. Pe lângă pneurile slick, Pirelli va mai furniza şi câte 36 de seturi de pneuri intermediare şi de ploaie.
Vremea va juca un rol esenţial în această sesiune de teste, însă prognoza indică absenţa aproape completă a ploilor. În schimb, temperaturile vor fi relativ scăzute în special în primele două zile de teste, când se vor înregistra doar 12-15 grade, urmând să crească până la 18 grade în ultima zi.
"Toată lumea speră ca la Barcelona să fie mai cald săptămâna aceasta decât a fost la Jerez. Informaţiile de după prima sesiune de teste au fost foarte pozitive, piloţii fiind mulţumiţi cu timpul de încălzire, performanţele şi durabilitatea pneurilor noastre care au fost concepute pentru a respecta noile reguli din sezonul 2012."
"Barcelona este un circuit diferit, în comparaţie cu cel de la Jerez, care solicită mai mult pneurile, în general, datorită vitezelor de top mai mari, şi pneul stânga-faţă în particular, datorită numărului mare de viraje de dreapta. Cu siguranţă, fiecare echipă se va concentra pe dezvoltarea noilor monoposturi şi apoi vor testa modul în care acestea interacţionează cu noile pneuri", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Via | Pirelli