Pirelli vine cu noi soluţii pentru schimbarea formatului de calificări

Publicat joi, 31.05.2012 17:38 de Daniel Popescu

Pirelli propune ca piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor să primească un set suplimentar de pneuri pentru curse, ca măsură pentru încurajarea spectacolului.

Actualul regulament al calificărilor şi pneurile Pirelli care se degradează relativ rapid au determinat echipele să adopte strategii conservatoare în ultima parte a calificărilor.

Cei mai mulţi piloţi care ajung în Q3 parcurg un singur tur rapid de circuit, iar unii dintre ei nici măcar nu ies pe circuit, scopul fiind protejarea cauciucurilor.

Pentru a remedia această problemă, Pirelli a propus fără succes introducerea unor pneuri speciale pentru calificări, iar ultima variantă este ca piloţii care ajung în Q3 să primească un set suplimentar de cauciucuri pentru cursa de duminică.

"Multe lucruri sunt posibile, cum ar fi simpla înlocuire a pneurilor din Q3 cu un produs exclusiv pentru calificări pentru toate cele 10 monoposturi. Cea mai ieftină soluţie ar fi să oferim un nou set de pneuri peste noapte tuturor piloţilor care au ajuns în Q3, astfel încât să nu mai fie penalizaţi (n.r - din punct de vedere al performanţei) dacă le folosesc, întrucât vor fi afectaţi dacă nu ies pe circuit. Suntem dispuşi să discutăm asta şi vom încerca să găsim o soluţie", a declarat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.

Pe de altă parte, oficialul unicului furnizor de pneuri din Formula 1 nu consideră că Pirelli joacă un rol decisiv în stabilirea campionului mondial din acest sezon.

"Trebuie să maximizezi pachetul pe care îl ai. Asta înseamnă să maximizezi performanţa fiecărei componente, iar pneurile sunt doar una dintre acestea. Sigur că este adevărat că gestionarea pneurilor este crucială în fiecare competiţie. În câteva săptămâni vom vedea că echipele ştiu exact cum să obţină cea mai bună performanţă din partea pneurilor. este doar o chestiune de timp", a mai precizat el.

Via | Formula1

  • Gabyz, joi, 31.05.2012 20:21
    Deci........

    Incep sa tina cont de ce spune batranul M S C, care a fost cel mai vehement la adresa lor privind pneurile.

  • logon, joi, 31.05.2012 20:56
    NORMAL

    LE-A DAT PESTE NAS CU POLE-UL PE MONACO LE-A ARATAT CA PROBLEMA NU E A PILOTULUI ... MICHAEL PE MONACO CONSTIENT CA CIRCUITUL NU ESTE UNUL CARE CONSUMA GUMELE A DAT TOTUL SI SA VAZUT CE A FACUT ASA CA PIRELLI IN AL 12 LEA CEAS TREZITI-VA!!!

  • Victor T, joi, 31.05.2012 22:31
    @Pirelli

    Bai! aberati la greu, nu inteleg ca-i frustrarea voastra in legatura cu Pirelli si Schumacher dar sincer... luati o pauza. S-a descurcat bine la Monte Carlo, bravo lui, nu s-a terminat sezonul. Dar cred ca restul pilotilor stau mai bine in cursa decat Schumacher, poate si pentru ca sunt ceva mai atenti. Desi nu asta conteaza.

  • Gabyz, vineri, 01.06.2012 00:11
    ayrton4ever

    Treziti-l si pe ayrton4ever.

  • Gabyz, vineri, 01.06.2012 16:24
    Victor T

    Victor T te uiti mai des la formula 2 ,formula 3 , kart , trotinete unde se merge cu viteza ceva mai mica nu.............? Sau te uiti la F1 pentru ca se piloteaza la maxim atat pilotul cat si monopostul, intrebarea mea in aceste conditii este te mai gandesti la anvelope sau te gandesti sa scoti din joben o manevra castigatoare..............

  • Victor T, sâmbătă, 02.06.2012 15:34
    @Gabyz

    Nu te mai stresa cu Formula 1 este doar un mister pentru tine, si cred ca asa o sa fie intotdeauna. Crezi ca ma uit la Formula 1 pentru ca vin retardati ca tine care se plang ca masinile nu merg la fel de repede cum voi ei sa merga? Sau ca niste fani retardati sunt ofticati ca eroul lor nu se descurca cu pneurile Pirelli? Nu, nu de asta ma uit la Formula 1. Nu ma intereseaza frustrarile tale, dar iti pot spune ca o masina de Formula 1 este cea mai avansata masina care se poate produce in acest moment. Motorul pe care aceste masini il folosest este cel mai avansat motor in acest moment, si nu numai pentru puterea produsa cu cilindrea pe care o care dar si pentru ca transfera 80-85% din putere rotilor motoare. La fel pot spune si despre cockpit, ce aerodinamica, ce rezistenta, si mai ales cat de bine sta pe pista un monopost. Si eu as vrea ca pilotii sa piloteze la maxim, poate cativa mor si scapam de ei, dar Formula 1 nu este despre pilotaj la maxim ca retardatii ci despre cu totul altceva. Masina se duce la limita cu rezervorul plin, fara realimentare, cu niste pneuri care nu tin la infinit tocmai pentru a vedea care piloti au instincte si care nu. Pilotii care au instincte stiu exact cat dupe masina si ce poate, restul sunt in bezna si piloteaza ca prostii crezand ca cursa se termina dupa primele 5 ture. Este usor sa castigi curse cand consumi tone de combustibil, cand arzi litri pe tur, doar pentru ca poti realimenta mai tarziu, cand consumi pneurile pentru ca oricum le schimbi, dar este foarte greu sa pilotezi cand nu ai realimentare sau prea multe seturi de pneuri ramase nefolosite. Iar astea sunt regulile in acest moment, si sincer viitorul arata cam la fel. Benzina se cam duce, este nevoie de alte motoare, mai mici si mai eficiente, sau poate chiar motoare electrice. Lumea se schimba, la fel si Formula 1. Cui nu-i place se poate duce in camera lui si plange intr-un colt. Restul se pot uita la Formula 1, tocmai pentru ca unii pot aprecia tehnica facuta cu cap. Distractie placuta in continuare, dar te pot asigura ca nu pierzi nimic daca nu te mai uiti la Formula 1, esti plin de frustrati si mult prea ignorant in legatura cu scopul ei. Dar iti recomand Cartoon Network, poate este pe gustul tau, sau poate nimerit pentru nivelul tau de intelect.

  • valy, sâmbătă, 02.06.2012 21:56
    bine ca va dati toti destepti

    de parca cei care sunt implicati direct in acest sport (pilotii)sunt niste imbecili,veniti cu pluta ,iar voi privitorii intelegeti mult mai bine fenomenul.

  • marian, sâmbătă, 02.06.2012 22:10
    daca si tehnica asta din prezent e facuta cu cap....

    e clara treaba

  • marian, sâmbătă, 02.06.2012 22:35

    se vede dupa calificari ce a ajuns F1 ,daca asta seamana a formula1 eu ma fac popa.pana la urma fiecare intelege cum vrea ``Marele circ``.eu personal cand pronunt f1 ma gandesc in primul rand la viteza si abia apoi la tehnica,mecanica,aerodinamica etc.

  • Gabyz, luni, 04.06.2012 14:30
    Victor T

    A avut dreptate cel care te-a facut redard ratat cu cateva zile inainte.