Pirelli sugerează că noul regulament a influenţat negativ utilizarea pneurilor
Pirelli susţine că pneurile pe care le furnizează în acest sezon nu reprezintă un mister, ci pur şi simplu sunt mai dificil de utilizat din cauza noului regulament tehnic.
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, a luat din nou atitudine în privinţa cauciucurilor pe care le furnizează în acest sezon, după numeroasele controverse privind calitatea acestora.
Producătorul italian insistă că echipele nu au reuşit încă să identifice modalitatea în care pneurile pot fi utilizate la capacitate maximă pe monoposturile pe care le construiesc.
"Aş spune că toate echipele înţeleg pneurile, dar ceea ce nu înţeleg ele este cum să facă interacţiunea dintre monoposturi şi pneuri aşa cum îşi doresc. Asta este provocarea. Echipele ştiu exact ce se întâmplă cu pneurile. Nu este vorba despre pneuri, este interacţiunea dintre monopost şi pneuri pentru a aduce pneurile în temperatură şi a maximiza performanţa. Nu încerc să pasez responsabilitatea, dar aşa este. Cea mai mare problemă a echipelor este operarea pneurilor la temperatura potrivită, astfel încât să nu fie prea fierbinţi pentru a se degrada, dar nici prea reci pentru a nu oferi aderenţa necesară", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.
În plus, Hembery consideră că noul sistem de evacuare, care reduce dramatic forţa de apăsare aerodinamică pe puntea spate, a contribuit decisiv la dificultăţile echipelor cu noile pneuri, mai ales ca acestea au nevoie de o temperatură mai ridicată decât anul trecut.
"(Temperatura) nu este cu mult mai mare, dar este mai mare şi variază în funcţie de ptipul de pneuri despre care vorbeşti. Mai este şi faptul că monoposturile sunt mai supraviratoare în acest an şi atunci derapezi şi poţi supraîncălzi pneurile. Asta nu a fost evident anul trecut, pentru că multe monoposturi erau fixate de sol în termeni simplistici, cu o foarte mică mişcare a spatelui", a mai precizat el.
Via | Autosport