Pirelli limitează curbura pneurilor la Monza
Pirelli va recomanda reducerea curburii profilului pneului pentru Marele Premiu al Italiei cu scopul de a evita numeroasele controverse apărute la Spa-Francorchamps.
Red Bull Racing a declanşat o adevărată polemică pe tema regulamentului pneurilor cu ocazia Marelui Premiu al Belgiei, din cauza modului în care a setat curbura cauciucurilor.
Conform regulamentului, Pirelli face o recomandare în privinţa acestei setări înaintea fiecărui Mare Premiu, iar valoarea obişnuită a fost de 4 grade, însă cei de la Red Bull au mizat pe un unghi de 4.3 grade, ceea ce a condus la deteriorarea rapidă a cauciucurilor în calificări.
Ulterior, cererea campioanei mondiale de a putea folosi seturi noi de pneuri la start a fost respinsă, declanşând un conflict deschis între cele două părţi.
Pentru a preveni repetarea unei astfel de situaţii la Monza, Pirelli recomandă echipelor să utilizeze o setare de cel mult 3.75 grade, potrivit lui Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
"Am oferit limite uşor reduse pentru a fi mai precauţi. Din datele pe care le-am văzut, Monza va fi similar cu Spa în unele privinţe. Totuşi, vom avea timp frumos judecând după prognoză şi vom fi bine cu noile limitări mai precaute. Nu puteam fi mai conservatori decât atât, pentru că apoi am putea avea probleme. Trebuie să fim atenţi cu astfel de lucruri, dar credem că am stabilit un nivel rezonabil pentru echipe", a declarat britanicul.
În prezent, fiecare echipă este liberă să aleagă setările pe care le consideră potrivite pentru curbura pneurilor, însă Pirelli nu exclude ipoteza ca recomandarea să devină litere de lege în viitorul apropiat.
"Nu ni s-a comunicat nimic despre asta, dar asta reprezintă întotdeauna o opţiune pentru că are legătură cu ceva despre care vrei să ştii sigur ce se va întâmpla şi să fii sigur în privinţa datelor pe care le foloseşti. Este fundamental", a mai precizat el.
Via | Autosport
Ce se intelege prin aceasta curbura a caucicurilor? Din comentarii reiese ca este un element ce poate fi reglat de catre tehnicienii echipelor, deci este un element care nu este specific pneului din constructie, el este doar recomandat de constructor. Probabil ca este un element care apartine monopostului, modului cum se monteaza pneul in raport cu sasiulacestuia.