Pirelli anticipează strategii cu una şi două opriri la boxe în China
Pirelli susţine că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru două opriri la boxe în China, însă anticipează că vor exista şi strategii cu un singur schimb de pneuri.
După ce Marele Premiu al Malaeziei a adus cel mai mare număr de opriri la boxe într-o cursă fără ploaie din istoria Formulei 1, lucrurile tind să revină la normal în cursa de la Shanghai de la sfârşitul acestei săptămâni.
În urma datelor analizate pe parcursul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri, Pirelli a ajuns la concluzia că pneurile hard vor rezista la stinturi de aproximativ 20 de tururi, în timp ce pneurile soft vor fi utilizate pentru circa 13 tururi.
Întrucât Marele Premiu al Chinei se va desfăşura pe parcursul a 56 de tururi, producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor opta pentru două schimburi de pneuri, însă se aşteaptă că piloţii care gestionează foarte bine cauciucurile, precum Sergio Perez în Australia, să facă o singură oprire la boxe.
"Din ce am văzut aici, degradarea pneurilor este mult mai mică comparativ cu Sepang. Pneurile hard rezistă probabil 20 de tururi, iar cele soft 13. Asta sugerează că dacă în cursă faci 20 de tururi atunci unii oameni s-ar putea gândi să facă o singură oprire - o strategie agresivă cu o singură oprire la boxe. Ei trebuie să utilizeze şi pneurile soft şi depinde cât de mult le pot ţine."
"Sunt sigur că Sergio Perez îmi va provoca din nou ceva probleme cu Bernie Ecclestone (n.r - care a cerut mai multe opriri la boxe pentru spectacol) şi va face o oprire sau ceva nebunesc de genul ăsta. Dar două opriri va fi strategia cea mai probabilă. Singura întrebare pe care o am este că poate echipele rapide îşi pot permite să facă trei opriri datorită avantajului de performanţă", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, pentru publicaţia Autosport.
Via | Autosport