Pirelli anticipează două sau trei opriri la boxe la Monaco
Pirelli şi-a revizuit previziunile pentru Marele Premiu al statului Monaco şi anticipează că piloţii vor efectua doua sau trei opriri la boxe.
Cele două sesiuni de antrenamente libere de joi din cadrul Marelui Premiu al statului Monaco au ajutat producătorul Pirelli să analizeze în mod adecvat comportamentul pneurilor supersoft şi soft pe străzile din Principat.
Conform datelor obţinute de la cele 12 echipe, diferenţa de performanţă dintre cele două tipuri de pneuri este de maxim 1.4 secunde şi, în condiţiile în care Sebastian Vettel a reuşit un stint de 22 de tururi cu pneuri supersoft, Pirelli anticipează că piloţii au două opţiuni: fie folosesc o strategie relativ riscantă cu numai două opriri la boxe, fie mizează pe o strategie mai sigură cu trei opriri, care ar putea prezenta însă dezavantaje prin timpul suplimentar pierdut.
"Cele două sesiuni de antrenamente libere au fost folosite de piloţi nu doar pentru a descoperi performanţa relativă a pneurilor de compoziţie supersoft şi soft, primele fiind mai rapide cu aproximativ 1.2-1.4 secunde pe tur, dar şi durabilitatea celor două compoziţii pe circuitul stradal din Monte Carlo. Sebastian Vettel a parcurs 22 de tururi în sesiunea de după-amiază cu pneurile de compoziţie supersoft. În combinaţie cu versiunea soft a pneurilor Pirelli, echipele vor opta, cel mai probabil, pentru o strategie cu două sau trei opriri la boxe în timpul cursei", precizează reprezentanţii Pirelli în cadrul unui comunicat de presă transmis la finalul antrenamentelor.
Noile pneuri supersoft furnizate de Pirelli au fost catalogate ca pneuri speciale pentru calificări, datorită faptului că acestea oferă performanta maximă pe un singur tur de circuit.
Via | Pirelli
...ca pentru a avea o sansa la victorie un pilot trebuie sa opreasca de minim 3 ori.Or fi stinturi de 22 de ture pe supersoft,dar problema e ca dupa 10 tururi probabil se va pierde mult chiar si fata de un soft nou,mai mult de o secunda pe tur.avand in vedere ca la boxe se sta cam 20 de secunde,asta inseamna ca o oprire in plus si un set de gume noi aduc exact timpul pe care il pierzi la boxe,ba chiar mai mult.si de depasit se va depasi usor atunci cand un pilot are gume noi iar celalat uzate,chiar daca suntem la monaco,diferenta de tractiune este enorma.