OFICIAL: Williams restructurează departamentul tehnic
Williams se va despărţi de directorul tehnic Sam Michael şi şeful departamentului de aerodinamică Jon Tomlinson la sfârşitul lui 2011. În locul lor va sosi Mike Coughlan, implicat în scandalul Spygate din 2007.
Williams a prezentat marţi planurile privind restructurarea din temelii a departamentului tehnic în urma celui mai slab debut de sezon din întreaga istorie a echipei.
Conform informaţiilor apărute în presa germană în urmă cu câteva săptămâni, echipa va renunţa la serviciile directorului tehnic Sam Michael şi ale şefului departamentului de aerodinamică Jon Tomlinson, cei care aveau cele mai importante responsabilităţi pentru dezvoltarea monopostului. Cei doi vor rămâne însă în funcţie până la sfârşitul sezonului 2011, pentru a asigura o tranziţie cât mai uşoară.
"Michael şi Tomlinson sunt oameni talentaţi care au lucrat pentru Williams peste 10 şi, respectiv, cinci ani. Cu toate acestea, ei au recunoscut că performanţa echipei nu este la nivelul necesar şi au demisionat pentru a oferi echipei oportunitatea de a se regrupa. Amândoi vor continua să lucreze pe actualele posturi până la sfârşitul anului pentru ca echipa să-şi păstreze concentrarea în sezonul 2011", a declarat Frank Williams, şeful echipei britanice.
În paralel, Williams l-a recrutat pe Mike Coughlan în funcţia de şef al departamentului de inginerie, post pe care îl va prelua oficial începând din luna iunie.
Anterior, Coughlan a fost directorul tehnic al echipei McLaren şi s-a evidenţiat în sezonul 2007 după ce a fost suspendat timp de doi ani din sporturile cu motor după ce a fost găsit vinovat în celebrul scandal de spionaj Spygate. La vremea respectivă, Coughlan a fost acuzat că a intrat în posesia unui dosar de 780 de pagini cu specificaţiile monopostului Ferrari F2007, însă Williams susţine că britanicul a învăţat din greşelile trecutului.
"Mike Coughlan a părăsit Formula 1 în 2007 din cauza unui comportament greşit pe care îl regreta profund. Suspendarea sa de doi ani a expirat de curând, iar Mike este determinat să-şi demonstreze abilităţile. Williams este încântată să-i ofere oportunitatea de a face acest lucru şi suntem mulţumiţi să-l avem pe unul dintre cei mai talentaţi şi competitivi ingineri din sport pentru a ne ajuta să revenim în fruntea grilei", a mai precizat britanicul.
După ce a părăsit Formula 1, Coughlan a fost designerul vehiculului blindat Ocelot, utilizat de armata britanică şi americană în misiuni de război. Numirea lui Coughlan reprezintă doar primul pas în restructurarea departamentului tehnic, următoarele etape urmând să fie anunţate ulterior.
Via | Williams