OFICIAL: BMW se întoarce în DTM în 2012

Publicat vineri, 15.10.2010 15:06 de Sebastian Toma

BMW se va reîntoarce în campionatul DTM la 18 ani de la părăsirea acestuia. Mario Theissen, şeful diviziei de Motorsport de la BMW, a confirmat astăzi zvonul lansat în urmă cu câteva luni.

Mario Theissen, şeful diviziei Motorsport de la BMW, a anunţat cu zâmbetul pe buze că producătorul din Munchen se va întoarce în DTM în 2012. Producătorul german şia anunţat intenţiile încă din aprilie, dar negocierile purtate cu organizatorii DTM, Audi şi Mercedes în decursul acestei perioade au dus la amânarea debutului cu încă un sezon. Modelul cu care vor concura nemţii în DTM este BMW M3, care va fi modificat pentru a respecta normele competiţiei.

"Întreaga echipă BMW Motorsport abia aşteaptă să se apuce de noul proiect cu maximum de devotament. Am început încă din aprilie să facem pregătiri tehnice pentru angajamentul din DTM şi am stabilit deja parametri necesari ai unui model de performanţă pentru campionatul DTM. Decizia pozitivă a consiliului director al mărcii BMW ne premite să trecem dezvoltarea în treapta superioară şi să dăm undă verde dezvoltării modelului de competiţie.", a declarat Mario Theissen, şeful diviziei Motorsport de la BMW.

Hans Werner Aufrecht, fondatorul AMG şi organizator al competiţiei DTM, le-a urat celor de la BMW bun venit în campionatul german de turisme alături de Mercedes-Benz şi Audi. Aufrecht consideră că intrarea celor de la BMW în DTM reprezintă un hotar important pentru ei şi că eforturile din ultimii ani au meritat. Odată cu intrarea celor de la BMW în DTM, trio-ul german de clasă premium se poate lupta şi pe circuit, nu doar în materie de vânzări şi în comparativele publicaţiilor auto de pretudindeni.

Via | Autosport 

  • Alex, vineri, 15.10.2010 16:28

    BMW este peste tot, daia multi iubesc aceasta marca. BMW anul acesta a castigat campionatul pentru autoturisme GT ALMS, surclasand Ferrai si Porsche. Toate atea in conditiile in care BMW participa cu un M3 , preparat de curse, dar la cum arata un Ferrari si un Porsche ...... . Tot cu M3 o sa participe si in DTM. M3 de strada este considerat referinta segmentului, surclasand AUDI RS5, RS4, Mercedes AMG si ford GT. BMW inseamna sportivitate.

  • gigi, vineri, 15.10.2010 16:34

    Performanta are si M6 Gpower 800 CP, un filmulet care arata cat este de puternic, nu stiu daca faza cu Porschele din videoclip este pe bune : http://www.bmwblog.com/2010/10/15/video-g-power-bmw-m6-with-800-horsepower/

  • Crysty, vineri, 15.10.2010 18:13
    BMW

    BMW este peste tot si nu este! Cand spui tot te referi la toate sporturile cu motor; dar sa nu uitam... sportul cu motor... superm... adica Formula 1 ! Aici bmw lipseste! A iesit alaturi de Honda acum cateva sezoane! Bmw-istii fac F1 in trafic cu ursi, pisici, rechini si alte specii! La subiect: Sunt convins ca vor urca pe podium... pe locul 1... din coada! Hai turatie maxima!

  • Dan, vineri, 15.10.2010 18:48
    DTM "risca" sa devina din 2012 cea mai urmarita competitie din motorsport !

    Cu Audi, Mercedes si BMW, DTM-ul se anunta "incendiar", urmand a face concurenta serioasa Formulei 1 . Intrarea BMW in DTM este motivul principal prin care s-a hotarat in cadrul VW Group ca Audi sa ramana in DTM si in cursele de anduranta, iar Porsche sa intre in F1 . Nu este exclus ca si Lexus si Volvo sa intre in DTM incepand cu 2012 . Iar daca FIAT are intentii serioase cu marca Alfa Romeo, revenirea marcii italiene in DTM ar fi un excelent exercitiu de marketing . Sa nu uitam ca la inceputul anilor 90, Alfa Romeo a dominat DTM-ul cu modelul 155 . Acelasi lucru este valabil si pentru Opel .

  • C-G-C, vineri, 15.10.2010 20:47
    DTM

    Pentru cei care s-au entuziasmat prea tare vreau sa le transmit ca nu a trecut decat un an de cand BMW s-a retras "rusinos" din F1 fara sa se fi batut macar o data la titlu. Pe de alta parte DTM nu este o competitie tocmai usoara, dar nici lupta in doi din prezent nu este prea interesanta. Practic in ultimii ani Audi si Mercedes si-au impartit trofeele, anul acesta parand a fi anul Mercedes. Personal ma bucur pentru ca DTM va avea de castigat prin popularitate si ca vom avea sansa sa vedem "tripleta" germana duelandu-se, dar sunt mahnit pentru ca la noi competitia nu se mai transmite live de vreo doi sau trei ani (desi "canalele" sportive s-au imultit), probabil pentru ca nicolita, cristea si alte specimene de genul asta sunt mult mai captivante pentru publicul din Romania. Deabia astept sezonul 2012 :D P.S.: @Dan ce spui tu acolo nu are nici o acoperire oficiala, iar zvonurile cum ca Alfa ar reveni in DTM sunt atat de vechi incat nici macar italienii nu cred ca mai spera intr-o asemenea revenire.

  • Dan, sâmbătă, 16.10.2010 10:12
    @ C-G-C

    Intrarea Porsche in F1 va deveni oficiala luna viitoare . In luna noiembrie 2010 va avea loc AGA Porsche Automobil Holding SE ( detine 51 % din actiunile cu drept de vot VW Group, fiind detinut 90 % de familiile Porsche/Piech si 10 % de statul Qatar ) . Dupa cum stii, VW Group si Porsche Automobil Holding SE au acelasi CEO, in persoana lui Martin Winterkorn . La aceasta intalnire se va vota o majorare de capital de 5 miliarde de euro pentru Porsche Automobil Holding SE inainte de fuziunea programata in 2011 cu VW Group . Foarte probabil, tot in acea zi vor mai facute doua anunturi si anume : Porsche AG ( constructorul de masini sport ) a devenit 100 % proprietate VW Group ( in prezent VW Group detine 49.90 % din Porsche AG ) si Porsche va intra in Formula 1 . Desi nu au nici o legatura cu masinile serie ( motorul este amplasat central ), perceptia publicului este ca masinile ce alearga in DTM sunt aproape de masinile de serie, pe care multi si le pot permite . Iar masinile de clasa medie ( Audi A4, Mercedes C-Klasse si BMW Seria 3 ) sunt din punct de vedere al vanzarilor si nu numai foarte importante pentru cei trei constructori germani ce vor alerga in DTM din 2012 . In ultimele luni, am citit articole in presa chineza ( autonews.gasgoo ) si in cea nipona ( nikkei ) cum ca Volvo, respectiv Lexus analizeaza o posibila intrare in DTM . Iar dacat FIAT, intentioneaza sa pastreze pe termen lung Alfa Romeo, marca italiana are nevoie pe langa investitii masive si de promovare agresiva, DTM-ul reprezentand in acest sens, un excelent exercitiu de marketing .