Noutati in regulametul F1 pentru 2008
In fiecare an, regulamentul oficial al Formulei 1 sufera modificari mai mici sau mai mari pentru atingerea anumitor obiective, iar 2008 nu face exceptie de la regula. In consecinta, va prezentam cateva dintre cele mai importante modificari pentru sezonul care va incepe in mai putin de o luna.
Motoarele utilizate in prezent in Formula 1 vor fi folosite, cel mai probabil, si in urmatorii 5 ani. Spre deosebire de sezonul 2007, echipele vor putea face prima schimbare a motorului fara a fi penalizate, insa numai in cazul in care aceasta schimbare se datoreaza unei defectiuni a motorului.
Toate componentele motorului si cutiei de viteze trebuie sa fie controlate prin intermediul noului sistem Electronic Control Unit (ECU) dezvoltat de Microsoft in colaborare cu McLaren si intitulat SECU (Standard Electronic Control Unit). Pachetul SECU este format din 6 unitati distincte si elimina o parte din sistemele automate de control, incluzand aici tractiunea controlata si sistemul de franare al motorului. Drept consecinta, masinile vor fi mai lente cu pana la 0.4 secunde pe tur.
Cockpitul masinilor a fost revizuit pentru a asigura o mai mare protectie pentru partea laterala a capului unui pilot. Prin aceasta masura se reduce riscul unei accidentari in cazul in care o masina trece peste alta, asa cum s-a intamplat la Marele Premiu al Australiei din 2007. In urma acestei schimbari, este posibil ca pozitionarea oglinzilor retrovizoare sa fie schimbata pentru a asigura pilotilor o vizibilitate maxima.
De asemenea, FIA a publicat o lista cu materialele permise pentru construirea masinilor. Prin aceasta masura, FIA a eliminat unele materiale exotice si scumpe folosite in cantitiati mici de catre unele echipele, fara a afecta progresul tehnologic al contructorilor.
Combustibilul utilizat de monoposturi trebuie sa fie de origine biologica in proportie de 5.75%. Pana in 1992, echipele foloseau combustibil cu o cifra octanica foarte mare, insa din 1993 FIA a impus anumite reguli in conformitate de regulamentele Uniunii Europene. Introducerea unui mic procentaj de combustibil din surse biologice anticipeaza impunerea unei masuri similare in privinta masinilor de serie, care va intra in vigoare in 2010.
Imi placea mai mult vechea sesiune de calificari cand pe pista iesea doar cate un momnopost pt un tur rapid. Ce se intampla acum e mai putin palpitant pentru ca nu poti urmari evolutia tuturor pilotilor. Cred ca daca s-ar reveni la vechiul sistem din calificari ar fi mai bine. Parerea mea.