Noutati in regulametul F1 pentru 2008

Publicat luni, 18.02.2008 13:05 de Daniel Popescu

In fiecare an, regulamentul oficial al Formulei 1 sufera modificari mai mici sau mai mari pentru atingerea anumitor obiective, iar 2008 nu face exceptie de la regula. In consecinta, va prezentam cateva dintre cele mai importante modificari pentru sezonul care va incepe in mai putin de o luna.

Motoarele utilizate in prezent in Formula 1 vor fi folosite, cel mai probabil, si in urmatorii 5 ani. Spre deosebire de sezonul 2007, echipele vor putea face prima schimbare a motorului fara a fi penalizate, insa numai in cazul in care aceasta schimbare se datoreaza unei defectiuni a motorului.

Toate componentele motorului si cutiei de viteze trebuie sa fie controlate prin intermediul noului sistem Electronic Control Unit (ECU) dezvoltat de Microsoft in colaborare cu McLaren si intitulat SECU (Standard Electronic Control Unit). Pachetul SECU este format din 6 unitati distincte si elimina o parte din sistemele automate de control, incluzand aici tractiunea controlata si sistemul de franare al motorului. Drept consecinta, masinile vor fi mai lente cu pana la 0.4 secunde pe tur.

Cockpitul masinilor a fost revizuit pentru a asigura o mai mare protectie pentru partea laterala a capului unui pilot. Prin aceasta masura se reduce riscul unei accidentari in cazul in care o masina trece peste alta, asa cum s-a intamplat la Marele Premiu al Australiei din 2007. In urma acestei schimbari, este posibil ca pozitionarea oglinzilor retrovizoare sa fie schimbata pentru a asigura pilotilor o vizibilitate maxima.

De asemenea, FIA a publicat o lista cu materialele permise pentru construirea masinilor. Prin aceasta masura, FIA a eliminat unele materiale exotice si scumpe folosite in cantitiati mici de catre unele echipele, fara a afecta progresul tehnologic al contructorilor.

Combustibilul utilizat de monoposturi trebuie sa fie de origine biologica in proportie de 5.75%. Pana in 1992, echipele foloseau combustibil cu o cifra octanica foarte mare, insa din 1993 FIA a impus anumite reguli in conformitate de regulamentele Uniunii Europene. Introducerea unui mic procentaj de combustibil din surse biologice anticipeaza impunerea unei masuri similare in privinta masinilor de serie, care va intra in vigoare in 2010.

  • Calin, luni, 18.02.2008 13:33
    Calificarile

    Imi placea mai mult vechea sesiune de calificari cand pe pista iesea doar cate un momnopost pt un tur rapid. Ce se intampla acum e mai putin palpitant pentru ca nu poti urmari evolutia tuturor pilotilor. Cred ca daca s-ar reveni la vechiul sistem din calificari ar fi mai bine. Parerea mea.

  • virgil stanciu, luni, 18.02.2008 13:34
    combustibili biologici

    ar trebui ca sa introduca la monoposturi combustibili verzi adica biodiesel care se fabrica din ulei de rapita si salvam planeta nuu?daca e f 1 adica sportul motosuprem de ce sal mai ingradim cu tot felul de artificii lasal frate sa dea tot fara limite sa duca tehnologia inaintemiine trebuie sa implementam si motoare electrice ca de' poluarea chestii sau mai bine le pun pedale si se uita toti oblic ca chinezii si pedaleaza pin le dau pe nas ca sa nu mai elimine noxe

  • Cyrus, luni, 18.02.2008 16:06
    Pro dezvoltare

    Formula 1 nu este doar un sport in automobilistm, este si un mod foarte eficace de a dezvolta si promova noile tehnologii si dece nu si cultura. Astfel, cele mai bune inovatii vor fi aplicate si la masinile de serie - cred ca acesta e unul din rolurile cele mai importante ale acestui sport, pe linga competitia intre producatori si piloti

  • billy, luni, 18.02.2008 18:15
    @virgil Stanciu

    NU mai inghitii tot bullshit -ul servit de media pe net. Biodiesel nu e viitorul, nici intr-un caz.Viitorul trebuie sa fie a unui combustibil pe care sa-l putem produce altfel. Tu esti constient ca daca in momentul asta toate masinile din lume ar merge pe Biodiesel nu ne-ar ajunge suprafata de uscat a pamantului sa cultivam destula rapita? Oile astea ce vad "Verde" in fata devin enervante in ultima vreme

  • Andrei, luni, 18.02.2008 20:07
    Combustibil Verder

    Cel care a postat inaintea mea din pacate are dreptate. Trebuie gasita o sursa mai retanbila de energie. Exista mii si zeci de mii de surse de energie in universul asta... dar din pacate... trebuie si bani pentru cercetare. Pentru o rasa ca nu a reusit sa combata nici macar o banala raceala... gasirea unei asemenea surse de energie pare cam imposibila. Recunosc, daca intr-o zi generatiile viitoare se vor maturiza si vor invata ca exista mii de optiuni so jumatate sunt interesate... poate vom avea o sansa. Pana atunci... ramane sa visam doar...

  • kimi, luni, 18.02.2008 21:20
    nu inteleg......

    pai .... cei de la fia au spus k masina va fi mai lenta cu pana la 0,4 sec pe tur....si atunci kimi cum a bataut poleposition-ul lui massa de anul trecut din bahrain cu 2 secunde si ceva???...:-??

  • bogdan, luni, 18.02.2008 22:31
    pt prietenii cu biodiesel

    aveti sau nu drepotate, nu stiu, nu e treaba mea. Dar ati uitat ceva: masinile de F1 nu prea sunt diesel. Ce combustibil biologic imita benzina?

  • Dragos, sâmbătă, 23.02.2008 21:37
    pt autor

    Domnule Popescu, tractiunea controlata ( in engleza, traction control, inseamna sistemul de control al tractiunii, iar sistemul de frinare al motorului, probabil se refera la Launch Control, care de fapt este sistemul de prevenire a ceea ce se numeste wheelspin sau burnout startul curselor. Sau mai pe romaneste, sistemul care impiedica invirtirea rotilor in gol la start. Think again !