Noul monopost Toyota TF109 in detaliu
Toyota a construit noul monopost TF109 pentru a imbunatati depasirile, pentru a limita cresterea vitezei de top si pentru ca aspectul masinilor sa fie mai curat.
Toyota Racing a prezent joi, in cadrul unei lansari virtuale pe internet, primele imagini oficiale ale noului monopost pentru sezonul 2009.
Schimbarile cele mai importante se refera in principal la cele doua aripi. Aripa fata masoara acum 1800 mm, fiind mai lata decat cea de pe vechiul monopost si mai joasa cu 75 mm. Pe de alta parte, aripa spate a fost scurtata cu 75% si masoara acum doar 750 mm.
Aceste modificari au fost realizate pentru reducerea fortei de apasare aerodinamica si a vitezei, dar si pentru imbunatatirea sanselor de depasire a monoposturilor din fata. Pentru a realiza noul TF109, inginerii Toyota au plecat de la o foaie alba de hartie, mentinand numai cateva dintre conceptele vechiului monopost.
"Am lucrat la capacitate maxima intotdeauna, dar de data aceasta a fost ceva special pentru ca schimbarea regulilor a fost majora si a trebuit sa reconsideram totul", a explicat Pascal Vasselon, directorul departamentului de sasiuri al Toyota. "Asa ca acest program a fost mult mai solicitant pentru compania noastra decat orice alt proiect anterior in care am fost implicat".
Pentru noul sezon, Toyota isi propune sa nu aiba niciun fel de probleme de fiabilitate pentru motoare. "Abordarea noastra este sa tintim spre sus si in sezonul trecut ne-am atins obiectivul de a avea o fiabilitate 100% a motorului", a precizat Yoshiaki Kinoshita, vicepresedintele Toyota. "Vreau ca echipa sa aiba sansa de a utiliza motorul in aceeasi maniera agresiva ca si in sezonul trecut, fara niciun compromis in privinta performantei sau a motorului".
Pentru imbunatatirea fiabilitatii, turatia motoarelor a fost redusa in 2009 de la 19.000 la 18.000 de rotatii pe minut.