Noul Audi R18 este echipat cu un motor V6 TDI reproiectat

Publicat vineri, 29.04.2011 16:45 de Sebastian Toma

Schimbarea regulamentelor FIA i-a făcut pe cei de la Audi să renunţe la motorul V10 TDI utilizat de R15 şi să opteze pentru o unitate V6 pentru noul R18. Motorul este construit din aluminiu şi dezvoltă peste 540 CP.

Audi a prezentat noul R18, noul său monopost pentru cursele de anduranţă. Acesta este înlocuitorul lui R15 TDI şi este echiapt cu un motor V6 TDI care dezvoltă peste 540 CP. Blocul motor este realizat din aluminiu, iar motorul are o singură turbină, amplasată între blocurile de cilindri, element care îi conferă motorului o serie de trăsături interesante. Graţie unghiului de 120 de grade între cele două bancuri de cilindri, oferind un centru de greutate mult mai scăzut, apropiat de cel al unui motor boxer, iar noul loc de montare a turbinei elimină necesitatea galeriilor duble de evacuare şi permite utilizarea unei singure evacuări şi a unui singur filtru de particule, reducând atât masa, cât şi spaţiul utilizat în partea din spate a vehiculului.

Graţie spaţiului suplimentar obţinut prin aceste modificări, cei de la Audi au loc să echipeze un sistem de regenerare a energiei cinetice, pe lângă schimbările aerodinamice operate. În plus, motorul se răceşte mult mai bine acum graţie faptului că în spatele său nu se află nimic, caroseria fiind plină de fante de aerisire pentru motor. Pe viitor, cei de la Audi vor echipa modelul R18 şi cu un sistem de recuperare a energiei cinetice – folosit deja de rivalii de la Peugeot, acest sistem nefiind montat încă pe versiunea de concurs a acestui model, deşi regulamentul nou permite acest lucru. Monoposturile cu motoare V8 nu au voie să utilizeze un sistem de recuperare a energiei cinetice.

Turbina utilizată este produsă de Garrett şi are geometrie variabilă. Specificaţiile acesteia, alături de specificaţiile motorului nu au fost dezvăluite, fiind un secret al celor de la Audi. În plus, nemţii se mândresc cu unul dintre cele mai silenţioase propulsoare din cursă. Cei de la Audi spun că modelul are un sunet unic, dificil de descris şi justifică silenţiozitatea modelului R18 prin faptul că zgomotul este energie neutilizată.

Via | Autoblog

  • unckle, vineri, 29.04.2011 22:38

    langa cei 400kW de putere ai motorulu cateva zeci .. sute de Watti aruncati in aer sunt cam .. fix "marketing" :) interesanta puterea - ce cilindreee are ?

  • marinboss, vineri, 29.04.2011 22:44
    audi

    noul audi este o masina buna si trebuie sa sasi aleaga stragedie buna si una ii mai trebuie niste piloti seriosi si sa fie atenta pegeot

  • eu, sâmbătă, 30.04.2011 19:47
    @unckle

    din cate stiu ca am citit odata motorul are 3.7 litri!

  • edy, sâmbătă, 30.04.2011 23:44
    R18

    deja locul 1 e rezervat ptr Audi.

  • Octavian, luni, 02.05.2011 15:20

    540cp din 3.7L....avand in vedere ca este un diesel este de-a dreptul impresionant.

  • gabi_o, luni, 02.05.2011 21:34
    Il vreau

    Vreau motorul ala pe focusul meu!

  • Andi, miercuri, 04.05.2011 15:15
    cilindree

    Conform regulamentului cilindreea nu poate fi mai mare de 5500 cm3, ceea ce ma face sa cred ca aceasta este cilindreea masinii. In nici un caz nu vor cobora ei la 3700 cand le este permis mai mult :)