Noul Audi R18 este echipat cu un motor V6 TDI reproiectat
Schimbarea regulamentelor FIA i-a făcut pe cei de la Audi să renunţe la motorul V10 TDI utilizat de R15 şi să opteze pentru o unitate V6 pentru noul R18. Motorul este construit din aluminiu şi dezvoltă peste 540 CP.
Audi a prezentat noul R18, noul său monopost pentru cursele de anduranţă. Acesta este înlocuitorul lui R15 TDI şi este echiapt cu un motor V6 TDI care dezvoltă peste 540 CP. Blocul motor este realizat din aluminiu, iar motorul are o singură turbină, amplasată între blocurile de cilindri, element care îi conferă motorului o serie de trăsături interesante. Graţie unghiului de 120 de grade între cele două bancuri de cilindri, oferind un centru de greutate mult mai scăzut, apropiat de cel al unui motor boxer, iar noul loc de montare a turbinei elimină necesitatea galeriilor duble de evacuare şi permite utilizarea unei singure evacuări şi a unui singur filtru de particule, reducând atât masa, cât şi spaţiul utilizat în partea din spate a vehiculului.
Graţie spaţiului suplimentar obţinut prin aceste modificări, cei de la Audi au loc să echipeze un sistem de regenerare a energiei cinetice, pe lângă schimbările aerodinamice operate. În plus, motorul se răceşte mult mai bine acum graţie faptului că în spatele său nu se află nimic, caroseria fiind plină de fante de aerisire pentru motor. Pe viitor, cei de la Audi vor echipa modelul R18 şi cu un sistem de recuperare a energiei cinetice – folosit deja de rivalii de la Peugeot, acest sistem nefiind montat încă pe versiunea de concurs a acestui model, deşi regulamentul nou permite acest lucru. Monoposturile cu motoare V8 nu au voie să utilizeze un sistem de recuperare a energiei cinetice.
Turbina utilizată este produsă de Garrett şi are geometrie variabilă. Specificaţiile acesteia, alături de specificaţiile motorului nu au fost dezvăluite, fiind un secret al celor de la Audi. În plus, nemţii se mândresc cu unul dintre cele mai silenţioase propulsoare din cursă. Cei de la Audi spun că modelul are un sunet unic, dificil de descris şi justifică silenţiozitatea modelului R18 prin faptul că zgomotul este energie neutilizată.
Via | Autoblog
langa cei 400kW de putere ai motorulu cateva zeci .. sute de Watti aruncati in aer sunt cam .. fix "marketing" :) interesanta puterea - ce cilindreee are ?