Noi reguli in Formula 1
Sezonul 2007 va incepe cu cateva reguli schimbate. Acestea se refera la motoare, la pneuri, la antrenamentele libere si la safety car.
Consiliul Mondial al Motorsportului s-a reunit ieri la Barcelona pentru a valida noul regulament al Formulei 1, care va intra in vigoare odata cu inceperea noului sezon. Iata cele mai importante modificari.
ANTRENAMENTE LIBERE. Fiecare echipa va avea voie sa utilizeze doar doua masini pe parcursul aceleiasi sedinte de antrenamente. Cele doua monoposturi pot fi pilotate de oricare dintre pilotii titulari sau de teste. In plus, fiecare dintre cele doua antrenamente din prima zi a weekend-ului de cursa (vineri) va dura 80 de minute in loc de 60, ca pana acum.
PNEURI. Furnizorul unic de pneuri (Bridgestone) va trebui sa nu diferentieze intre pneurile pe care le va oferi fiecareia dintre echipe. Astfel, pe parcursul unui an calendaristic, fiecare echipa va primi cantitati si tipuri de pneuri egale. Bridgestone nu va putea oferi vreunei echipe mai mult de doua tipuri de pneuri intr-un weekend de cursa. Pe de alta parte, numarul de seturi pneuri de uscat pe care un pilot le poate utiliza intr-un weekend trece de la sapte la paisprezece. Maximum patru dintre acestea vor putea fi utilizate in prima zi de antrenamente.
MOTOARE. Regula “un motor pentru doua curse” va ramane in picioare, cu un amendament. Aceasta nu se va mai aplica vinerea, in prima zi de antrenamente. Tot la capitolul motoare vine si anuntata regula a “inghetarii propulsoarelor”. Astfel, tipul de motoare utilizat in ultimele doua curse ale acestui sezon va ramane acelasi pentru 2007, 2008, 2009 si 2010.
SAFETY CAR. In momentul intrarii masinii de securitate pe circuit, niciunul dintre monoposturile angrenate in cursa nu va avea voie sa intre la standuri. Interdictia va fi ridicata in momentul in care masinile se vor aseza in coloana in spatele safety car-ului. Mai mult, fiecare dintre masinile care in momentul intrarii masinii de siguranta pe pista se aflau cu un tur sau mai multe in urma au voie sa o depaseasca pe aceasta, sa completeze turul/tururile lipsa si sa se aseze apoi in coada plutonului.
Stupida regula cu safety car-ul. Rolul ei era tocmai aceea de a incetini masinile pentru ca e un pericol pe circuit. Daca masinile cu un tur in urma au voie sa o depaseasca, care mai e rolul safety car-ului?