Newey: "Red Bull va fi cea mai afectată de noul regulament"
Adrian Newey a explicat motivele pentru care Red Bull Racing va avea cel mai mult de suferit din cauza noului regulament tehnic care intra în vigoare la Silverstone.
Marele Premiu al marii Britanii de la sfârşitul acestei săptămâni marchează o schimbare radicală a regulamentului tehnic, în urma căreia eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie va fi interzisă.
Presa internaţională evită să speculeze care va avea cel mai mult de câştigat, însă Adrian Newey consideră că Red Bull Racing va avea cel mai mult de suferit. Directorul tehnic al echipei Red Bull Racing îşi justifică afirmaţia prin faptul că sistemul de evacuare al monopostului RB7 are configuraţia actuală încă din faza de proiect, în timp ce rivalii au copiat soluţia pe parcurs şi o pot elimina mai uşor.
"Cred că vom fi afectaţi mai mult, pentru că monopostul nostru a fost desenat în jurul sistemul de evacuare, întrucât a făcut parte din design încă de la început. Probabil că, cu excepţia noastră şi a celor de la Renault, toţi ceilalţi au copiat soluţia altei echipe, în principal a noastră, şi au adaptat-o pe monopostul pe care l-au avut înainte de startul sezonului. De aceea, se poate ca noi să fim mai afectaţi, dar este foarte dificil de anticipat", a declarat britanicul.
Newey consideră că schimbarea regulamentului este atât de radicală, încât aerodinamica generală a monopostului RB7 ar necesita modificări pentru adaptarea la noile specificaţii.
"Trebuie să reoptimizam monopostul în jurul unui set de parametri diferiţi comparativ cu cei pe baza cărora am dezvoltat monopostul până acum. Trebuie să vedem dacă trebuie să schimbăm aerodinamica monopostului în sine şi cum operam monopostul, de exemplu în termeni de durată de viaţă a pneurilor. Este o schimbare mare", a adăugat el.
Totuşi, Newey a refuzat să comenteze motivele pentru care FIA a recurs la schimbarea regulamentului în mijlocul sezonului, în mijlocul speculaţii ca mişcarea are drept scop oprirea dominaţiei Red Bull în Formula 1.
"Este uşor să cădem în teoria conspiraţiei. Nu ştiu dacă adevărat sau nu şi nu pot să comentez. Dar cred că, dintre rivalii noştri, şi anume McLaren şi Ferrari, probabil că Ferrari nu a reuşit să aducă sistemul de evacuare la un nivel atât de performant, aşa că probabil sunt bucuroşi să vadă interzicerea lui", a încheiat el.
Via | Reuters
vorbe si iar vorbe, asa fac mereu si castiga curse