Newey exclude plecarea de la Red Bull la Ferrari
Adrian Newey a exclus posibilitatea de a lucra în viitor pentru Ferrari şi susţine că nu doreşte să plece de la Red Bull Racing.
Adrian Newey este unul dintre cei mai apreciaţi ingineri din istoria Formulei 1, monoposturile desenate de acesta câştigând până în prezent şapte titluri mondiale la constructori şi şase campionate ale piloţilor pentru Williams, McLaren şi Red Bull Racing.
Inevitabil, britanicul în vârstă de 50 de ani ar reprezenta o achiziţie de top inclusiv pentru Ferrari, însă Newey a exclus posibilitatea de a colabora cu echipa Căluţului Cabrat sub pretextul că întreaga sa familie locuieşte în Anglia, iar o relocare în Italia ar fi dificilă.
"Este o echipă grozavă şi, chiar dacă piloţii sfârşesc prin a ceda romantismului Ferrari, inginerii nu urmează complet aceeaşi cale. Nu voi merge la Ferrari. Un motiv este că familia mea (n.r - Newey este căsătorit şi are patru copii) este în Anglia, iar implicarea mea la Red Bull de la început a avut recompense uriaşe. Nu am nicio dorinţă să muncesc pentru altcineva în Formula 1", a declarat el.
În plus, Newey speră ca Mark Webber să-şi prelungească contractul cu Red Bull şi pentru sezonul 2012, afirmând că australianul are un rol important în dezvoltarea monopostului alături de coechipierul său Sebastian Vettel.
"Sper ca Webber să continue în sezonul următor. Pe lângă faptul că este o persoană grozavă, contribuţia sa a fost semnificativă. A fost un pilon al echipei de la început. Vettel este foarte perceptiv în feedback-ul său în anumite privinţe, iar Webber este perceptiv în alte privinţe. Îi ascultam pe amândoi şi asta ajută maşina", a mai precizat el.
Declaraţiile sale vin în contextul în care Webber a avut un debut de sezon semnificativ mai slab decât coechipierul său, însă reputatul inginer susţine că singura explicaţie este adaptarea mai lentă la caracteristicile noilor pneuri Pirelli.
"Până acum, diferenţa dintre Vettel şi Webber a fost mai mare decât anul trecut. În niciun caz nu este vorba că Webber a pilotat mai lent, asta este sigur. Pur şi simplu a avut nevoie de mai mult timp pentru a se adapta la pneurile Pirelli, dar diferenţa se micşorează", a încheiat el.
Via | Daily Telegraph
As spune ca Newey este cel mai mare inginer din F1 din ultimii 30 ani. Si o mica corectura-monoposturile desenate de el au castigat 7 titluri atat la constructori(1992-1994, 1996-1997-Williams, 1998-Mclaren, 2010-RBR) cat si la piloti(1992-Mansell, 1993-Prost, 1996-D.Hill, 1997-J.Villeneuve, 1998-1999-Hakkinen, 2010-Vettel)