Monaco, antrenamente 1: Vettel, cel mai bun timp

Publicat joi, 26.05.2011 12:47 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a stabilit timpul de referinţă în prima sesiune de antrenamente de la Monte Carlo, în care Michael Schumacher a avut parte de un accident.

Red Bull Racing a început în forţă Marele Premiu al statului Monaco şi şi-a adejucat prima sesiune de antrenamente libere prin Sebastian Vettel, care a fost cronometrat cu 1:16.619.

Totuşi, campioana mondială nu a fost scutită de probleme, întrucât Mark Webber nu a efectuat niciun tur cronometrat din cauza unor defecţiuni la cutia de viteze.

Ferrari a avut una dintre cele mai bune prestaţii din antrenamente din acest debut de sezon, iar Fernando Alonso şi Felipe Massa au ocupat la final locurile doi şi, respectiv, patru.

Între cei doi coechipieri s-a intercalat Nico Rosberg de la Mercedes GP, în timp ce coechipierul său Michael Schumacher a avut parte de un accident cu mai puţin de 10 minute înainte de final. Septuplul campion mondial a intrat prea tare în virajul Sainte Devote şi nu a avut timp să frâneze, a încercat să iasă pe puţinul spaţiu de eşapare, însă s-a lovit cu partea laterală a monopostului de barierele metalice de protecţie.

McLaren a terminat sesiunea pe locurile cinci şi şase prin Lewis Hamilton şi Jenson Button, urmaţi de Pastor Maldonado (Williams), Adrian Sutil (Force India) şi Vitaly Petrov (Renault). Ultima poziţie în top 10 i-a revenit lui Schumacher.

Sesiunea a fost întreruptă 5 minute după ce linia de start-sosire s-a umplut cu apa, cel mai probabil provenită în urma spargerii unei conducte care trece pe sub circuit.


Monaco - Antrenamente 1:

Pos Driver Team Time Laps
 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault          1m16.619s          25
 2.  Fernando Alonso       Ferrari                   1m16.732s  + 0.113	24
 3.  Nico Rosberg          Mercedes                  1m17.139s  + 0.520	20
 4.  Felipe Massa          Ferrari                   1m17.316s  + 0.697	24
 5.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes          1m17.350s  + 0.731	23
 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes          1m17.534s  + 0.915	24
 7.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth         1m18.527s  + 1.908	30
 8.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes      1m18.578s  + 1.959	24
 9.  Vitaly Petrov         Renault                   1m18.733s  + 2.114	16
10.  Michael Schumacher    Mercedes                  1m18.805s  + 2.186	14
11.  Nick Heidfeld         Renault                   1m18.928s  + 2.309	19
12.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari        1m19.234s  + 2.615	24
13.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth         1m19.395s  + 2.776	24
14.  Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari        1m19.463s  + 2.844	25
15.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari            1m19.768s  + 3.149	25
16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari            1m19.792s  + 3.173	26
17.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault             1m20.083s  + 3.464	23
18.  Jarno Trulli          Lotus-Renault             1m21.116s  + 4.497	27
19.  Paul di Resta         Force India-Mercedes      1m21.548s  + 4.929	32
20.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth           1m21.758s  + 5.139	31
21.  Timo Glock            Virgin-Cosworth           1m21.815s  + 5.196	17
22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth              1m22.840s  + 6.221	13
23.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth              1m23.885s  + 7.266	37
24.  Mark Webber           Red Bull-Renault          No time             3

 

A doua sesiune de antrenamente libere de la Monaco va avea loc joi la ora 15:00.

  • RBR, joi, 26.05.2011 13:03
    banuiala...

    Totusi nu prea cred in lucru curat. Doar la monopostul lui Webber sant probleme mai tot timpul si cam cum s-ar explica aceasta, in timp ce a lui Vettel e brici!?... Imi pare ca monopostul lui Webber face o gramada de experimente fara macar acesta de a sti... iar asta-si farama capul care ar putea fi probl..

  • danyrom2000, joi, 26.05.2011 13:36
    Schimbari

    Faptul ca faceti modificari in grupele valorice de la o etapa la alta e inadmisibil. Eu nu am timp sa intru in fiecare zi sa verific siteul si imi facusem echipa din timp. Cand am verificat acum echipa am vazut ca nu am avut 3 piloti in prima sesiune de antrenamente , ceea ce imi lasa un gust amar. Aveti adresele de mail. Dati macar un mail si anuntati modificarile.

  • e clar, joi, 26.05.2011 13:42

    E clar R&B il saboteaza pe Weber. Poate Ferrari se califica pe 2 sau 3 sambata.

  • azmodan, joi, 26.05.2011 13:58
    schimbari

    @ danyrom2000 tu 3 ai avut noroc...eu 1 :(

  • nooxy, joi, 26.05.2011 14:01
    danyrom2000

    acelasi lucru l-am patit si eu, si mi-am facut echipa duminica cred dupa cursa ...macar un mail cu notificari puteau sa trimita ...dar e mai bine pt ei sa ne oblige sa intram in fiecare zi pe paginile lor...rusinica.....

  • mobius, joi, 26.05.2011 14:07
    certitudini si ipoteze

    E simplu, Webber este pilotul numarul doi in echipa, la RBR sunt ordine de echipa, cine spune altceva, inseamna ca are interes sa spuna altceva. In mod cert Webber a ramas la RBR cu aceasta conditie si va ramane atata timp cat va accepta conditiile. Ceeace sustine echipa sau chiar Webber in declaratiile oficiale, referitor la egalitatea celor doi piloti, este doar poezie. Webber a demonstrat ce poate in Turcia (nu mai vorbesc de 2010), cand plecand de pe locul 18 a terminat pe locul doi. Nu a fortat mai mult pentru ca ar fi trebuit sa-si depaseasca si coechipierul. Trecand insa peste aspectele acestea de ordin intern, care dupa parerea mea sunt normale, cei care nu le acepta (ma refer la piloti), pot gasi alte variante, totusi la RBR se produc lucruri necurate (ar fi mai corect spus, neconforme cu regulamentul sau cu interpretarea sa), de care eu inclin sa cred ca FIA nu este straina. Amintesc ca in 2009, Renault a cerut la FIA aprobarea pentru utilizarea deflectorului dublu, nu a primit-o, dar campionatul a fost castigat de o echipa care a folosit acest dispozitiv, cercetat intr-un anume moment si admis in continuare (dupa patru etape au inceput sa-l adopte si alte echipe dar s-a dovedit a fi prea tarziu). In anul urmator FIA a interzis deflectorul dublu. Acum RBR, pentru a distrage atentia arunca petarde fumigene, de genul Ferrari le asculta convorbirile care, culmea umorului sunt ascultate de toata lumea, inclusiv de public. Ar fi chiar de ras ca FIA sa inceapa o investigare pe aceasta tema dar, la modul cum sunt tratate si alte probleme serioase ale F1, nu m-ar mira.

  • ayrton4ever, joi, 26.05.2011 14:35
    Sabotaj...nici vorba

    Webber este dominat clar de vettel de 10 curse. Oricum vettel are multe puncte in fata australianului....nu vad de ce i-ar strica intentionat echipa cutia de viteze...sau ar simula tot felul de probleme, cand se vede clar ca vettel este mult mai rapid....il domina pe webber din toate punctele de vedere ...deci nu are logica ce spuneti voi....va place sa fiti carcotasi....Cei de la RedBull nu au nevoie sa-i saboteze masina, pentru ca el oricum este clar mult mai slab decat vettel....anul acesta e net inferior...Mai lasati aberatiile. La fel si in cazul celor de la Mercedes si Ferrari. Alonso si Rosberg isi domina clar coechipierii....cu chiu cu vai acestia din urma reusesc foarte rar sa-i surclaseze...asa cum a facut Schumacher cursa trecuta...

  • b805516, joi, 26.05.2011 15:39
    N-aveti nici o treaba

    Comentati unii pe aici... nu aveti nici o treaba, dar nici una cu sportul asta. Cand Vettel a avut probleme cu KERS-ul in calificari la Barcelona n-a comentat unu nimic. Cum la Webber se strica ceva, intra la PIT-uri inainte/dupa (nu conteaza) Vettel, daca un mecanic ii schimba o roata mai incet e clar, il fura echipa. La ce naiba ar mai tine RBR un pilot daca il vor ca secund pentru Vettel... nu mai bine ar lua unul tanar pe care ar putea sa il plateasca cu mult mai putin decat pe Webber, in timp l-ar putea creste pe acesta sa ii ia locul lui Vettel daca pleaca si ar fi siguri ca s-ar da la o parte din fata lui Vettel pe pista? Sunt atatia talentati in GP2 care abia asteapta o sansa. Cine e de vina pentru starturile ratate ale lui Webber? Cine e de vina ca papa pneurile in medie cu 1-2 tururi mai repede decat Vettel, dandu-si peste cap mereu strategia? Nu-mi dati exemplu cursa din China unde a plecat de pe 18 si a terminat pe 3. Acolo cine l-a ajutat cu strategia, nu echipa? A profitat de pneuri soft noi noute si depasea lejer pe toata lumea. Pana nu a intrat pe softuri ce a facut pe harduri? A stat in curul Sauberurilor si Force India (care erau tot pe harduri) pana a intrat la boxe... unde era viteza atunci? Mereu cand a trebuit sa depaseasca pe cineva cu o masina apropiata ca valoare si pneuri in aceasi stare a avut probleme. Nu zic ca Vettel e vreun zeu al depasirilor, dar la Barcelona primul pit stop l-au scos cat se poate de prost, in spatele lui Button si Massa, dar in jumatate de tur i-a depasit pe amandoi. Uitandu-ne la diferenta de la final de 0.6 secunde fata de Hamilton daca ar fi depasit cu 2 viraje mai tarziu pierdea locul 1. Cu gandirea asta aveti stofa de comentatori Digi. Mai trebuie sa confundati comportamentul subviratoriu cu cel supra ca sa va depuneti CV-ul sa comentati curse de F1. Sa curga cu voturi negative. Bafta.

  • Sorin Blaj, joi, 26.05.2011 16:52
    In sfarsit un comentariu de cunoscator!

    Alte completari sunt de prisos.

  • danyrom2000, vineri, 27.05.2011 00:11
    Schimbari

    Suntem deja trei care am avut problema asta si probabil mai sunt multi altii care nu au comentat aici. As vrea sa vad totusi si un dram de bunavointa din partea organizatorilor si sa ne dea si noua un raspuns. Bun, rau, cum o fi, numai sa stim si noi ca au auzit de problema asta.

  • daniel.popescu, vineri, 27.05.2011 09:24
    F1 Champ

    Conform regulamentului, la finalul fiecarei etape de F1 Champ grupele valorice se modifica conform clasamentelor generale publicate pe F1.com (articolul 4.3). Pentru etapa de la Monaco, schimbarile in grupele valorice s-au efectuat luni dupa-amiaza. In momentul schimbarii grupelor valorice, selectiile realizate anterior de un user in grupele care au suferit modificari (de exemplu, grupele 2 si 3 de piloti) au fost anulate, pentru a evita situatiile in care un pilot obtine puncte pentru o grupa din care nu mai face parte. Echipa F1 Champ a informat toti utilizatorii printr-un newsletter trimis miercuri ca trebuie sa-si selecteze echipele si pilotii pentru Monaco pana cel tarziu joi, cand au avut loc primele antrenamente.