Mercedes GP testează un sistem F-duct pentru aripa faţă
Mercedes GP evaluează un sistem F-duct pasiv pentru aripa faţă pentru sezonul 2012, care nu contravine regulamentului tehnic al Formulei 1.
Mercedes GP iese din nou în evidenţă prin programul de dezvoltare pe care îl pregăteşte în perspectiva sezonului 2012. După ce i-a recrutat pe Aldo Costa şi Geoff Willis în cadrul departamentului tehnic, constructorul german a început deja să evalueze noi componente pentru monopostul cu care va concura anul viitor.
Dintre acestea, cea mai inovatoare noutate este un sistem de tip F-duct pasiv aplicat pentru aripa faţă, care permite trecerea aerului printr-o zonă deschisă în partea de mijloc a componentei. Aerul care trece prin aripa faţă ajunge printr-o conductă în părţile laterale ale podelei, ceea ce are ca efect o circulaţie mai bună a aerului şi o viteză de top mai mare fără niciun fel de intervenţie din partea piloţilor.
Sistemul F-duct evaluat de Mercedes GP este o modificare a conceptului introdus în premieră de McLaren în sezonul 2010. Echipa britanică a utilizat un sistem similar pentru aripa spate, însă acesta era de tip activ, întrucât implica şi intervenţia manuală a pilotului pentru a facilita circulaţia aerului.
Spre finalul anului trecut, FIA a interzis utilizarea sistemelor active de tip F-duct pentru aripa spate, însă regulamentul nu interzice utilizarea unui sistem similar pentru aripa fata, în cazul în care acesta este de tip pasiv.
Via | Auto Motor und Sport
Sa speram ca semne bune anul are? Toti stim ca Adrian Newey este un geniu in dezvoltare, dar si Ross Brown are un CV impresionant. Sa devina anul 2012 o inclestare a titanilor, atat din punct de vedere a inginerilor, cat si a pilotilor, avand pe grila atatia campioni mondiali? Si binenteles, sa fie unul din primele semne care sa ii confere lui Michael Schumacher sansa de a lupta pentru al 8 lea titlu? Deja devine viitorul campionat destul de interesant.