Mercedes: "DRS şi Pirelli nu au contribuit decisiv la creşterea depăşirilor"
Mercedes a publicat o statistică privind numărul depăşirilor în prima jumătate a sezonului 2011, din care reiese că sistemul DRS şi pneurile Pirelli nu au avut un rol crucial.
Mercedes GP a publicat marţi o analiză privind impactul noului regulament tehnic asupra numărului de depăşiri din primele nouă etape ale sezonului.
Datele primare arată o creştere semnificativă a spectacolului în acest sezon, întrucât numărul total a fost de 623 de depăşiri, în calcul fiind incluse şi depăşirile efectuate de echipele de top în faţa celor trei noi echipe din competiţie.
Aparent, introducerea sistemului Drag Reduction System (DRS), reintroducerea sistemului KERS şi utilizarea pneurilor Pirelli au contribuit semnificativ, însă o analiză detaliată arată că influenţa acestor parametri nu este atât de ridicată.
Astfel, numai 29% dintre depăşiri au fost efectuate cu ajutorul sistemului DRS, în condiţiile în care în calcul nu au fost luate şi depăşirile realizate de piloţii echipelor de top în defavoarea monoposturilor lente. În plus, numărul de depăşiri asistate de DRS a depins direct de poziţionarea zonei de activare a sistemului, fiind mai eficient acolo unde liniile drepte au fost mai lungi.
Pe de altă parte, Mercedes a dezvăluit ca 54% dintre depăşiri au avut loc într-un moment în care diferenţa de uzură dintre pneurile utilizate de cei doi piloţi implicaţi era mai mică de cinci tururi. Acest lucru demonstrează că degradarea mai rapidă a pneurilor nu a avut un efect decisiv asupra numărului de depăşiri.
În concluzie, raportul emis de Mercedes GP sugerează că DRS şi Pirelli au avut un impact pozitiv asupra spectacolului, însă nu au contribuit în mod decisiv la sporirea numărului de depăşiri.
Via | Mercedes GP
Hmmm parca ar fabrica baloane MGP. DRS-ul se vede clar ca a fost "cauza" majoritatea depasirilor din sezon.