Mercedes admite că nu şi-a arătat adevăratul potenţial în testele de la Jerez

Publicat miercuri, 11.02.2015 10:13 de Daniel Popescu

Aldo Costa, directorul de inginerie al Mercedes, a admis că echipa germană nu şi-a demonstrat adevărata valoare în testele de la Jerez, însă a refuzat să dezvăluie cât de mult a îmbunătăţit motorul.

Mercedes a impresionat în sesiunea de teste de pe circuitul de la Jerez în special prin numărul de tururi parcurse şi absenţa unor defecţiuni tehnice majore, însă cei mai buni timpi au fost stabiliţi de rivalii de la Ferrari.

Opinia generală este că Ferrari a înregistrat într-adevăr progrese, însă în acelaşi timp se consideră că Mercedes nu a rulat în ritmul obişnuit. Ipoteza este confirmată de Aldo Costa, directorul de inginerie al Mercedes, care afirmă însă că strategia este valabilă în cazul tuturor echipelor.

"Noul monopost este o evoluţie, dar în realitate este foarte diferit în zone care nu pot fi văzute din exterior. În teste, îmbunătăţirile comparativ cu 2014 au fost conforme cu aşteptările. Nu am mers în Spania pentru a analiza performanţa, ci pentru a verifica fiabilitatea şi comportamentul monopostului. Am văzut foarte puţin (n.r - din potenţial), dar cred că este la fel pentru toate celelalte echipe", a declarat el pentru Gazzetta dello Sport.

▶ Statisticile testelor de la Jerez: Ferrari cu viteza, Mercedes cu fiabilitatea

Presa internaţională speculează că noul motor Mercedes este cu circa 60 de cai putere mai puternic decât cel de anul trecut, astfel că va păstra un avantaj de circa 30 de cai putere în faţa Scuderiei Ferrari şi de 50 de cai putere în detrimentul celui Renault. Costa a refuzat însă să dezvăluie câte componente a îmbunătăţit Mercedes dintre cele 32 permise de regulament pe parcursul acestui an.

"Pot să confirm doar că utilizăm noua unitate de propulsie pentru 2015, care este diferită de ultima. Ne-am stabilit obiective semnificativ mai ridicate comparativ cu anul trecut", a adăugat el.

Anterior, o analiză a testelor de la Jerez a evidenţiat că Mercedes deţine în continuare motorul cu cea mai bună viteză pe liniile drepte.

▶ Statistica teste Jerez: Mercedes, cel mai rapid motor pe liniile drepte

Via Gazzetta dello Sport

  • octav71, miercuri, 11.02.2015 10:50

    "...Ne-am stabilit obiective semnificativ mai ridicate comparativ cu anul trecut". Serios acum, 16 din 19, titlul la constructori cu multe curse inainte, titlul la piloti(oricare dintre ei) la fel, ce iti poti propune mai mult? Sa ii imbolnavesti de nervi pe toti ceilalti? Au reusit deja. 20 din 20, cu duble la piloti si pole position. E drama daca le iese.

  • F1-Racing, miercuri, 11.02.2015 12:06

    Eu zic ca printre "obiective" se numara rezolvarea problemelor de fiabilitate avute anul trecut.

  • Ha,ha,ha..., miercuri, 11.02.2015 12:37

    Serios?!? Nu trebuie sa fi geniu sa-ti dai seama ca nu au avut treaba cu performanta maxima! Nu au cum sa piarda marele avantaj de anul trecut,doar cu "cateva schimbari" acceptate in regulament pentru anul asta.....!

  • ss76, miercuri, 11.02.2015 13:03

    Din pacate cred ca anul asta Ferrari va din nou o dezamagire , vin din spate WIL , LOT ,TOROROSO , RBR care numai spunem , plus enigma Mclaren , poate VEETEL sa mai salveze ceva ca si ALONSO anul trecut , sigur va fi un campionat foarte interesant