Mecanismul de ajustare al gărzii la sol, interzis din cauza efectelor aerodinamice

Publicat luni, 23.01.2012 16:02 de Daniel Popescu

Mecanismul de ajustare al gărzii la sol a fost interzis pentru că îmbunătăţeşte aerodinamica, potrivit unor informaţii neoficiale obţinute de BBC.

FIA a informat vineri seară echipele că nu vor avea dreptul să utilizeze sistemul de ajustare al gărzii la sol inovat de Lotus.

La vremea respectivă nu au existat detalii privind motivele care au stat la baza acestei decizii, însă mai multe surse au declarat pentru postul britanic de televiziune BBC că forul mondial a luat această hotărâre ca urmare a faptului că tehnologia avea drept unic scop îmbunatăţirea aerodinamicii.

Chiar dacă aparent tehnologia este perfect regulamentară, întrucât nu necesită o acţiune directă a pilotului, FIA poate justifica decizia prin articolul 3.15 din Regulamentul Tehnic, care precizează că orice efect aerodinamic creat de suspensie trebuie să fie legat de funcţia să primară.

Întrucât noul mecanism este legat în mod direct de suspensie, FIA poate considera că sistemul de ajustare al gărzii la sol încalcă articolul 3.15. Potrivit unei surse FIA, oficialii Lotus nu au dat semne de îngrijorare după aflarea acestei veşti, situaţie în care s-au regăsit şi cei de la Ferrari, care au dezvăluit recent că lucrează la o soluţie similară.

Singura echipă de top care a scăpat neafectată este Red Bull Racing, care a anunţat anterior că nu este interesată de dezvoltarea unui astfel de mecanism.

Via | BBC Sport

  • AndreiF1, luni, 23.01.2012 16:43
    @Reactive ride height

    O explicatie foarte simpla... a motivului pentru care a fost banat (din pacate) acest sistem. http://www.formula1.com/news/headlines/2012/1/12944.html

  • Titusieu, luni, 23.01.2012 18:44
    Ipoteza

    Analizand ceea ce scrie si se vede, cred ca FIA a interzis sistemul pentru ca seamana mecanic ori s-ar putea sa ajunga precum "suspensia activa" interzisa in anii '90

  • Florin, marţi, 24.01.2012 10:33
    Bine pentru Red Bull si Mclaren/ rau pentru Lotus si Ferarri

    Ferarri a pierdut timp vital pt dezvoltare. Au trebuit cateva saptamani sa lucreze la siguranta masinii dupa esuarea testului de siguranta la inceputul lui ianuarie, de asemenea alte resurse au fost risipie si cu acest sistem de ajustare a garzii la sol. Ferarri nu va rupe nici anul acesta gura targului.

  • Vamesu, marţi, 24.01.2012 10:55
    ...socoteala din targ

    Stimate targovet, nu o sa-ti rupa gura pentru ca o sa ramai mut.

  • pantera, marţi, 24.01.2012 16:01

    Complet dezavantajat este si Mercedes AMG Publicaţia Gazzetta dello Sport anunţă în ediţia de luni ca Mercedes AMG lucrează la un sistem asemănător, iar echipa germană este aparent avantajată de faptul că a decis să nu participe la prima sesiune de teste de la Valencia din 7-10 februarie.

  • Roata, marţi, 24.01.2012 18:03
    Exagerare

    Nu e o catastrofa. Mecanismul respectiv este foarte usor de eliminat. Pentru Ferrari care va folosi suspensie pull-road si fata si spate este si mai usor. Cred ca toate echipele care s-au implicat in aceasta inovatie au pregatit ambele sisteme. Devenea o problema daca ar fi interzis mai tarziu, dupa teste, dupa primele curse cand s-ar fi produs dezvoltari, perfectionari