Mecanicii BMW, cei mai rapizi la boxe
Mecanicii echipei BMW-Sauber au castigat detasat lupta cu rivalii in privinta rapiditatii cu care au efectuat schimbul de pneuri si realimentarea cu combustibil in primele 3 curse.
Mecanicii team-ului german au reusit sa fie cei mai rapizi la toate cele trei Mari Premii din acest debut de sezon: Australia, Malaezia si Bahrain.
Cea de-a doua oprire la boxe a lui Nick Heidfeld de la finalul cursei din Bahrain a fost cea mai scurta din acest an, germanul pierzand in total doar 27.678. La calcularea acestui timp s-a luat in calcul atat timpul efectiv petrecut la boxe pentru realimentare si schimbarea pneurilor, cat si timpul pierdut de la iesierea de pe circuit pana la boxe si, ulterior, pana la revenirea pe pista.
Unul dintre pilotii echipei, Robert Kubica, a explicat motivele pentru care mecanicii BMW reusesc sa fie atat de buni. "Oprirea la boxe reprezinta unul dintre cele mai importante momente ale unei curse de Formula 1. Intregul echipaj trebuie sa lucreze perfect impreuna", a declarat Kubica. "Pentru noi, pilotii, este important sa franam cat mai tarziu posibil si sa oprim cat mai precis la marcaj. In acest fel mecanicii nu trebuie sa se miste inainte de a incepe munca. Asta este foarte important pentru cel care realimenteaza cu benzina. Am pierde timp chiar daca el ar trebui sa se miste un singur pas la stanga sau la dreapta".
"Mecanicii petrec mult timp antrenandu-se pentru opririle la boxe. Totusi, oprirea nu este niciodata atat de scurta pe cat ar fi posibil. FIA specifica clar viteza maxima cu care se face realimentarea. Asta le ofera celor care se ocupa de pneuri ceva mai mult timp, pentru ca in general dureaza mai mult sa realimentezi decat sa schimbi pneurile. Cantitatea de combustibil este responsabila in mare parte pentru determinarea vitezei opririi".
pe alt site..aceasta stire a aparut sambata... dar acum se desfasoara ceva teste.... asta este.......... it happends 2 all of us !!!