McLaren, optimistă în privinţa dezvoltării monopostului pentru 2011
McLaren susţine că dezvoltarea monopostului pentru 2011 decurge conform planului şi că există deja câteva inovaţii care să ofere echipei un avantaj faţă de rivali.
McLaren Mercedes s-a evidenţiat în sezonul 2010 prin introducerea unui sistem F-duct care permite creşterea vitezei pe liniile drepte cu aproximativ 10 km/h.
Tocmai din acest motiv, echipa este încrezătoare că inginerii vor veni cu soluţii cel puţin la fel de eficiente şi pentru monopostul MP4-26, iar Tim Goss, şeful inginerilor, susţine că dezvoltarea acestuia decurge conform planului.
"Monopostul pentru 2011 arată foarte bine. Nu putem spune prea mult în acest moment, dar Doug McKiernan (n.r - şeful departamentului de aerodinamică) şi echipa lui au făcut o treabă grozavă prin crearea platformei aerodinamice a monopostului, care arată bine. Întotdeauna este loc în regulament pentru inovaţie şi despre asta este vorba când construim monoposturi capabile să câştige curse. F-duct a reprezentat o zonă gri şi am exploatat în mod corespunzător regulamentul. Toată cinstea pentru Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA) şi pentru FIA pentru că au auzit argumentele, au crezut în ele şi ne-au lăsat să mergem mai departe", a declarat el.
Goss a admis că a fost surprins ca mai multe echipe au reuşit să copieze sistemul F-duct abia spre jumătatea sezonului, Renault introducând această componentă abia la Marele Premiu al Belgiei.
"M-a surprins pentru că, atunci când am lansat monopostul (n.r - în ianuarie) am crezut că este destul de evident. Poate că unele dintre celelalte echipe şi-au dat seama despre ce este vorba, dar cu siguranţă presa nu a descusut ce se întâmpla până la prima cursă", a mai precizat el.
Via | Autosport