McLaren: "Nu înţelegem cum funcţionează aripile Ferrari şi Red Bull"
McLaren a recunoscut pentru a doua oară că nu înţelege modul în care funcţionează setările aripilor faţă ale monoposturilor Ferrari şi Red Bull.
La Marele Premiu al Germaniei, mai multe echipe au acuzat Ferrari şi Red Bull că partea centrală a aripilor faţă a monoposturilor F10 şi RB6 coboară mai aproape de sol decât o permite regulamentul.
Acest lucru conduce la o îmbunătăţire a eficienţei aerodinamice, iar FIA a anunţat ulterior că ambele monoposturi respectă regulamentul tehnic.
McLaren a fost prima echipă care a anunţat că intenţionează să copieze designul rivalilor, însă Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie, a admis că până în prezent nu a înţeles modul de funcţionare al acestui nou tip de aripi faţă.
"Am văzut foarte multe fotografii ale acestei situaţii. Nu suntem singurii care credem că cele două maşini Ferrari şi Red Bull au aripi poziţionate mai aproape de sol decât suntem noi capabili să realizăm. Este un fenomen pe care îl vedem. Ar putea fi complet regulamentar sau nu. Dar nu îl înţelegem", a declarat britanicul în cadrul unei videoconferinţe.
La prima vedere, coborârea aripii faţă s-ar putea datora setărilor, însă Lowe crede că este vorba despre o altă tehnică.
"Este o diferenţă de câteva grade, aşa că este dificil de explicat prin efecte subtile precum greutatea combustibilului, presiunea pneurilor sau setările de mare viteză. Aceste lucruri afectează puţin maşina, într-o măsură mult mai mică decât am văzut în fotografii. În acest moment muncim din greu pentru a înţelege şi, dacă pentru noi va aduce un spor de performanţă, vom oferi acest lucru", a mai precizat el.
Comentariile lui Paddy Lowe vin la numai trei zile după ce şeful Martin Whitmarsh a admis la rândul său că nu înţelege modul de funcţionare al noului tip de aripă faţă utilizat de Ferrari şi Red Bull.
Via | ITV
Nici nu e nevoie sa intelegeti.