McLaren: "Nu înţelegem cum funcţionează aripile Ferrari şi Red Bull"

Publicat joi, 29.07.2010 10:34 de Daniel Popescu

McLaren a recunoscut pentru a doua oară că nu înţelege modul în care funcţionează setările aripilor faţă ale monoposturilor Ferrari şi Red Bull.

La Marele Premiu al Germaniei, mai multe echipe au acuzat Ferrari şi Red Bull că partea centrală a aripilor faţă a monoposturilor F10 şi RB6 coboară mai aproape de sol decât o permite regulamentul.

Acest lucru conduce la o îmbunătăţire a eficienţei aerodinamice, iar FIA a anunţat ulterior că ambele monoposturi respectă regulamentul tehnic.

McLaren a fost prima echipă care a anunţat că intenţionează să copieze designul rivalilor, însă Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie, a admis că până în prezent nu a înţeles modul de funcţionare al acestui nou tip de aripi faţă.

"Am văzut foarte multe fotografii ale acestei situaţii. Nu suntem singurii care credem că cele două maşini Ferrari şi Red Bull au aripi poziţionate mai aproape de sol decât suntem noi capabili să realizăm. Este un fenomen pe care îl vedem. Ar putea fi complet regulamentar sau nu. Dar nu îl înţelegem", a declarat britanicul în cadrul unei videoconferinţe.

La prima vedere, coborârea aripii faţă s-ar putea datora setărilor, însă Lowe crede că este vorba despre o altă tehnică.

"Este o diferenţă de câteva grade, aşa că este dificil de explicat prin efecte subtile precum greutatea combustibilului, presiunea pneurilor sau setările de mare viteză. Aceste lucruri afectează puţin maşina, într-o măsură mult mai mică decât am văzut în fotografii. În acest moment muncim din greu pentru a înţelege şi, dacă pentru noi va aduce un spor de performanţă, vom oferi acest lucru", a mai precizat el.

Comentariile lui Paddy Lowe vin la numai trei zile după ce şeful Martin Whitmarsh a admis la rândul său că nu înţelege modul de funcţionare al noului tip de aripă faţă utilizat de Ferrari şi Red Bull.

Via | ITV

  • Stefan, joi, 29.07.2010 10:46
    aripa fata

    Nici nu e nevoie sa intelegeti.

  • 3Ray_star, joi, 29.07.2010 11:29
    Aripa fata

    Vor intelege !

  • Prodigy, joi, 29.07.2010 11:31

    in F1 tot ce nu este inteles de McLaren este ilegal o sa vedeti......

  • 321xiorel123, joi, 29.07.2010 11:36
    McLaren

    "Nici eu şi nici inginerii noştri nu pot explica fotografiile pe care le-am văzut. Este neobişnuit, dar asta se poate întâmpla pentru că nu suntem suficient de inteligenţi." @Prodigy- Ai dreptate!E ilegal: sa concurezi in F1 si sa recunosti in fata adversarilor si a fanilor McLaren ca nu esti inteligent este o bataie de joc,o JIGNIRE a fanilor tai...iar asta e o ilegalitate ;)

  • ctlnmihai, joi, 29.07.2010 11:39
    McLaren: "Nu înţelegem cum funcţionează aripile Ferrari şi Red Bull"

    Daca nu intelegeti ,gasiti altceva... ceva care sa nu intteleaga ,,ceilalti'' ..

  • Prodigy, joi, 29.07.2010 12:42

    am o intrebare pentru tine cretinule 321xiorel123 asta-i cod de bare numele tau vad ca in fine....daca cei de la McLaren nu inteleg ceva asta nu inseamna ca nu sunt inteligenti bou cu diploma ce esti.

  • coanda, joi, 29.07.2010 12:43

    Nici ceilalti nu au inteles de curse bune cum merge F-duct, dar acum da.

  • blescau, joi, 29.07.2010 12:57

    @prodigy faza cu inteligenta e cu citat adica e cu materialul clientului nu stiu de ce te aprizi asa si arunci cu insulte in stanga si in dreapta :) si care era intrebarea pt 321xiorel123

  • mad79, joi, 29.07.2010 13:19
    buna

    daca se aprope mai mult decat e regulamentar,nu este ILEGAL???aici cred ca mari nostri specialisti ar trebui sa raspunda si nu sa aaduca jigniri gratuite!!!!

  • 321xiorel123, joi, 29.07.2010 14:37
    @prodigy

    Baiete numara pana la 6 sa te mai linistesti si ia un agocalmin sa nu te mai doara capul. Daca verificai mai amanuntit cele doua fraze scrise in ghilimele era explicatia data de Martin Whitmarsh.Poate asa intelegeai ca nu eu sunt bou ci seful britanic pe motiv ca a recunoscut-o cu usurinta si claritate. Iar dejamagirea si dezonorarea multor fani McLaren cu acea afirmatie o consider ilegala doarece in felul asta zeci de mii de fani isi pot indrepta atentia spre alte echipe, insignele sponsorilor de pe monoposturile McLaren vor fi mai putin luate in seama iar clientela lor va avea de suferit. Daca n-ai inteles poti lua si-o lecitina :))

  • 321xiorel123, joi, 29.07.2010 14:56
    *corectare

    "dezamagire"

  • popicul, joi, 29.07.2010 16:53
    copiat !

    Unde sunt acei specialisti care balamau pe cei de la alte echipe ca nu fac decat sa copieze ? RBR a copiat F duct-ul Ferrari a copiat tot ce a prins, daca nu cumva aripa aia fata este a lor! McLaren a copiat difuzorul suflat si nu au inca nivelul dorit iar cu aripa fata.... Deci ?

  • paul, joi, 29.07.2010 18:12
    normal

    Normal ca nu inteleg. Cand aveau un informator care le dadea toate datele tehnice despre investigarile celor din Ferrari era usor acum ca trebuie sa gandeasca, e mai complicat. Si cum nici comisarii nu pot face nimic penru ai ajuta totul va fi lafel.

  • rayn380, joi, 29.07.2010 21:23
    informator

    aka turnatoru de Alfonsito >:), care culmea el niciodata nu stie nimic, el este sfant. Si mai terminati cu fazele astea puerile. Nici macar nu stiti cu se manca ingineria si va dati si voi cu parerea...ahh am uitat, romanul e dastept la toate....Sa va aduc aminte de interviul sefutzului Domenicali de acum cateva saptamani prin care era luat la rost de catre jurnalistii italieni, ca daca anul asta RBR au introdus ca si inovatie, acel blown diffuser, iar McLaren acea "gaura"(in intelepciunea desavarsita a fanilor Ferrari din Ro) aka F-Duct, intrebat ce inovatie a adus Ferrari anul asta, a inceput a se balbai si a da din coltz in coltz, evident ca intrebarea era cu subinteles avand in vedere ca monopostul F10 este o copie fidela, in primul rand al monopostului RB6, dupa care au copiat si F-Duct-ul pionierat de catre McLaren, deci inovatie Ferrari 2010, egal cu 0 barat. Sa nu va mai reamintesc ca se lucreaza la F10 inca de anul trecut din vara din luna iunie, atunci cand si-au dat seama ca F60 este un "avorton" . Majoritatea care comentati aiurea pe aici despre inginerie si inovatie, nici macar nu aveti vreo cunostinta tehnica, astfel incat sa va puteti da cu parerea intr-un mod cat de cat corect.

  • 321xiorel123, vineri, 30.07.2010 08:00
    @rayn380

    Si cand demonstrezi ca lipsitul de cunostinta tehnica ce comenteaza e un prost de ce o faci si tu? Multumesc ca ma faci sa rad ;) Si-ti mai spun ceva ce le-am spus-o si altora: cand scrii anumite lucruri despre cineva argumenteaza "nene"! Eu n-am vazut si n-am auzit balbaiala aia...se gaseste pe undeva pe net? Da-mi si mie adresa...te rog!

  • baronu_albastru, vineri, 30.07.2010 09:13
    @rayn380

    Cred ca ai o problema foarte mare cu Alonso, ai poze cu el pe pereti cu cutite infipte in ochi? Toate comentariile tale sunt foarte ciudate, atacuri personale la omul ala, comenteaza si tu si alte lucruri, evenimente etc. La un moment dat chiar iti citeam comentariile ca pareai cunoascator dar acum exagerezi...nu ai un comment fara sa te iei de Alonso, vezi ca mai sunt si alti piloti care fac si mai multe decat el. Nu vreau sa o iei ca pe o jignire.