McLaren explică filosofia noului design pentru MP4-26

Publicat vineri, 04.02.2011 15:09 de Daniel Popescu

McLaren a introdus un design radical pentru plăcile laterale ale caroseriei cu scopul de a recupera forţa de apăsare aerodinamică pierdută după interzicerea dublu-eleronului.

McLaren Mercedes a prezentat vineri noul monopost MP4-26 pentru sezonul 2011, care include o inovaţie majoră la plăcile exterioare ale caroseriei. Acestea au un design revoluţionar în forma literei U, iar explicaţia pentru această soluţie este recuperarea forţei de apăsare aerodinamică pierdută în urma interzicerii dublu-eleroanelor pentru acest sezon.

Informaţia a fost confirmată de directorul tehnic Paddy Lowe, care a detaliat motivele care au stat la baza acestei decizii.

"Cred că sunt câteva noutăţi pe monopost: ampatamentul lung şi plăcile laterale ale caroseriei în formă de U sunt probabil cele mai evidente exemple. Ideea din spatele conceptului este să alimentezi partea din spate a monoostului şi podeaua acestuia cu cât mai mult aer curat posibil. Vrem ca spatele monopostului să lucreze cât mai bine posibil după pierderea performantei cauzată de interzicerea dublu-eleroanelor", a declarat Lowe în cadrul unui comunicat de presă al echipei.

Pe de altă parte, monopostul MP4-26 prezentat cu ocazia lansării de la Berlin include un sistem de evacuare tradiţional. Echipa a confirmat însă ca acest sistem de evacuare este unul pur formal, care nu va fi utilizat nici măcar în ultimele trei sesiuni de teste din această iarnă şi cu atât mai puţin în cursele din 2011. "Nu intenţionam să testăm sau să concurăm cu sistemul de evacuare văzut pe monopostul de la lansare", a declarat Tim Goss, şeful departamentului de inginerie al McLaren, în cadrul unei conferinţe de presă găzduită la Berlin.

În urma acestei declaraţii, presa internaţională speculează insistent că McLaren a dezvoltat un sistem de evacuare asemănător cu cel al rivalilor de la Renault, care să permită eliminarea gazelor de eşapament prin partea frontală a plăcilor laterale ale caroseriei.

"MP4-26 are un canal în plăcile lalterale ale caroseriei care aproape sigur este pentru o ieşire frontală a sistemului de evacuare", apreciază jurnaliştii publicaţiei Racecar Engineering.

În plus, fotografiile de înaltă rezoluţie demonstrează că sistemul de evacuare şi motorul poziţionat pe monopostul MP4-26 prezentat la Berlin sunt în realitate confecţionate din plastic.

Via | McLaren | Racecar Engineering

  • diesel08, vineri, 04.02.2011 15:21
    MP4-26

    Interesanta abordarea, eu zic ca e destul de radicala fata de ceea ce am vazut pana acum la exteriorul unui monopost 2011. Ramane de vazut daca va confirma si se va detasa in termeni de performanta. Astept cu interes primele teste.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 04.02.2011 15:31
    rasuflu usurat

    asa mai merge. Sistemul de evacuare cat maia gresiv si mai inovator va aduce titlul anul acesta. Indiferent a cui va fi mai eficient, acela va castiga. Si anul trecut marele plus a lui Red Bull a fost oferit de sistemul de evacuare. Nu a fost cel care a decis de unul singur, dar dintre toate elementele specifice masinii Red Bull, cred ca sistemul de evacuare a dat cel mai mare plus, mai presus de acea aripa fatza lasata si toate upgradarile introduse de-a lungul anului. Am fost foarte degamagit crezand ca sistemul de evacuare Mclaren este traditionalist, dar daca au putut sa faca o legatura intre acele placi laterale si sistem de evacuare cu siguranta au reusit ceva fantastic.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 04.02.2011 15:32
    *cat mai agresiv

    ..

  • maryo37, vineri, 04.02.2011 16:09
    !

    !!! Nu tot ce este inovator este si bun!

  • mad79, vineri, 04.02.2011 17:58
    salutare

    la fel cum nu tot ce spune maryo37,trebuie laudat!

  • meseriasu001, vineri, 04.02.2011 20:00
    Atentie

    Nu va faceti prea multe iluzii pentru a nu avea prea mari deziluzii.Pentru cunoscatorii fenomenului, amintiti-va revolutionara parte frontala a masinii Williams din 2004.La inceputul sezonului toti "cunoscatorii" se dadeau cu coorul de pamant,iar rezultatul :zero perormanta. Deci.....rabdare si tutun!

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 04.02.2011 20:12
    @meseriasu001

    oricum cu un design atat de inovator cred oricum ca avem mai mare sanse decat F150 masina atat de simpla si conventionala. Nu neaga nimeni ca pana la prima cursa va mai evolua, dar cred ca mp4-26 are CATEGORIC o baza de pornire mai buna ;) HAMILTON CAMPION 2011

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 04.02.2011 20:20
    a 2 dorinta

    dupa castigarea titlului de catre Lewis, ar fi sa il vad pe septuplul campion mondial ajuns din urma cu un tur de mp4-26. Se zvoneste ca masina Mercedes ar fi iarasi a "dog" :))

  • vw-tr, vineri, 04.02.2011 20:55
    @McLaren_Mircea_1984

    Rabdare si tutun. Intr-adevar, trebuie laudata ideea formei U a placilor laterale insa hai sa nu dam in MGP W02 pana dupa prima cursa. Este posibil ca, in lipsa testelor, sa fie cel mai mare esec al McLaren din ultimii ani.

  • Ursu, vineri, 04.02.2011 21:04
    Mircea, ia-ti drq medicamentele

    Un rahat de sistem de evacuare n-o sa-ti aduca titlul. Un sasiu bun da. Da' na, neuronu tau e gripat dupa nerdgasmu de la lansare.

  • diesel08, vineri, 04.02.2011 22:07
    Mclaren_Mircea_1984

    Ce vei face daca acel F150 atat de "conventional" va castiga curse in dauna Mclaren:)...faptul ca F150 a mers pe o evolutie similara cu cea Red Bull spune cate ceva, personal sunt optimist.

  • BobbyNeamu, sâmbătă, 05.02.2011 00:34
    Ceva nou

    E un lucru bun ca au venit cu o modificare semnificativa...e o diferenta mare intre Mclaren si celelalte monoposturi(ma refer la aspect)...si chiar imi place cum arata. Nu are rost sa ne certam pe timpi inca de pe acum....putem doar sa apreciem o idee noua....indiferent de echipa favorita.

  • mad79, sâmbătă, 05.02.2011 13:36
    salutare

    armistitiu! eu va propun ca pe intreg sezonul 2011,sa comentam doar performantele preferatilor nostrii si nu ai altora,sa dam dovada de fair-play si putina obiectivitate in comentariile ,pe care le facem.Sunteti de acord?

  • meseriasu001, sâmbătă, 05.02.2011 15:22
    @mad79

    Imposibil.Sunt prea multi frustrati,a caror unica ratiune de a fi pe forum este sa arunce cu noroi in cei care nu au aceleasi pareri cu ei. Cele bune!

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 05.02.2011 15:52
    @diesel08

    cu tine incerc sa vb totusi serios chiar daca fac alergie cand aud "ferrari". Acuma trebe sa iti spun pe romaneste, ca eu pe acest site ma distrez si ma amuz la culme? Imi place sa minimalizez reusitele altor echipe si ma prostesc, dar asta nu inseamna ca totusi nu realizez la ca totusi ferrari si red bul vor fi periculoase. Am glumit logig ca o sa il ajunga pe Schumi cu un tur din urma, nu e evident? Logic ca niciodata Lewis nu o sa ajunge din urma masini Red Bull, Ferrari, Mercedes, Renault pe o pista normala fara incidente. Dar doar in mp4-23 am avut asa incredere cum am acuma in mp4-26. Lasa tu de o parte prostiile si distractiile mele pe site-ul asta, logic vorbind lupta va fi echilibrata intre cele 3, dar totusi cred ca Mclaren de data asta este intr-un avantaj atat ca aerodinamic pare sa fie cea mai reusita. In al doilea rand KERS-ul folosit de Mclaren, Mercedes si Force India lasama sa cred pana la proba contrarie, ca avandin vedere experienta anului 2009, este cel mai competitiv. Nu zice nimeni ca cel utilizat de Ferrari sau cel de Red Bull sau Renault sunt varza, dar in 2009 KERS-ul Mclaren a fost peste Ferrari.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 05.02.2011 15:54
    *logic

    ..

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 05.02.2011 16:44
    Beyond My Fear

    @mad79: Armistitiul ar suna ceva utopic... daca ne gandim la violenta in limbaj al unor fani McLaren care cum spunea altcineva mai sus "arunca cu noroi". Asa ca fapt divers, in Bahrein o sa vedem exact cum sta treaba. Pana atunci, multa vorba degeaba si sperante desarte. Realitatea o vom vedeam in teren, nu in declaratiile fanilor sau ai tehnicienilor echipelor. Raman la parerea ca Red Bull au un avantaj, motorul Renaul este un atu, iar Ferrari au ca avantaj motivatia lui Alonso si a echipei. Renault, McLaren si Mercedes au alte atuuri dar momentan inca nu sunt sigur care sunt acelea. Daca ma gandesc la piloti, nu as paria pe echipa tehnica si invers. Deci 5 echipe care se pregatesc de lupta cu 1-2 care pot produce surprize. Evident, este posibil ca acest careu de asi sa se rastranga la doar 3 dar... vedem pe parcurs :)

  • meseriasu001, sâmbătă, 05.02.2011 18:55
    Armistitiu?

    Quot erat demostrandum.Daca avem coforumisti care "fac alergie" la auzul unui cuvant,gandul ma duce la cainii lui Pavlov si la reflexul conditionat. Credeam ca un site exclusiv de Formula 1 e pentru "meseriasi".M-am inselat. Cele bune!

  • diesel08, sâmbătă, 05.02.2011 22:34
    Mirciule

    Stiu ca te distrezi, si tocmai de asta discut cu tine:), altfel ocoleam. Mult spor si distractie buna, din cand in cand incearca si varianta serioasa, umor de calitate stiu ca poti sa ai..:) @mad79, eu subscriu insa vei vedea, ca e greu.

  • ctlnmihai, duminică, 06.02.2011 11:16
    Neogalaxy

    Vorbeşti de limbajul fanilor mclaren dar ai uitat de limbajul fanilor ferrari şi de limbajul tău folosit la adresa lui mad79 în primul rând mai acum câteva luni.. şi eu care eram singurul acuzat de ipocrizie de pe aicii

  • ctlnmihai, duminică, 06.02.2011 11:17

    * aici

  • meseriasu001, duminică, 06.02.2011 13:58
    Kubica

    Pilotului polonez i-ar putea fi amputata o mana.Incredibil! http://sport.hotnews.ro/stiri-motor-8276240-robert-kubica-accident-grav-polonezul-este-internat-spital.htm

  • florin, luni, 07.02.2011 23:48
    hai mclaren

    degeaba va tot certati!!! jos ferrari !!! traiasca mclaren