McLaren critică utilizarea a două zone de activare pentru DRS
McLaren consideră că adăugarea unei zone suplimentare pentru activarea sistemului DRS nu este eficientă şi anticipează că va crea situaţii ironice în timpul cursei.
Potrivit unui anunţ recent făcut de FIA, piloţii vor putea utiliza două zone distincte pentru depăşiri în Marele Premiu al Canadei, situate pe linia de start-sosire-sosire şi pe linia dreaptă care precede ultimul viraj al circuitului de la Montreal.
Decizia a fost luată cu scopul de a favoriza şi mai mult depăşirile, însă Paddy Lowe, directorul tehnic al echipei McLaren, consideră că zona de depăşire de pe linia dreaptă dinaintea ultimului viraj nu va fi eficientă.
"Aceasta este prima cursă la care FIA a decis să activeze sistemul în două sectoare. Ei consideră că asta va ajuta depăşirile, întrucât acesta este rostul sistemului DRS, dar dacă aşa va fi sau nu rămâne de văzut. Propria noastră analiză, care a fost foarte amănunţită, pare să spună că nu va ajuta în mod specific depăşirile şi că rolul DRS se va evidenţia pe linia dreaptă iniţială de la acul de păr, în timp ce a doua zonă de activare ar putea să ajute doar prin performantă", a declarat britanicul în cadrul unei videoconferinţe cu jurnaliştii din presă internaţională.
Noul regulament ar putea produce şi situaţii confuze, întrucât un pilot care este depăşit în prima zonă de activare a sistemului DRS nu va avea posibilitatea să folosească opţiunea pe a doua zonă de activare pentru a-şi recâştiga poziţia în cursă. "Teoretic, dacă este depăşit pe prima linie dreaptă, în mod ironic, pilotul din faţă va fi capabil să utilizeze DRS şi pe a doua linie dreaptă chiar dacă a depăşit deja, ceea ce va duce la mărirea avansului", a mai precizat Lowe.
Via | ESPNF1
"which hasn't been extensive" = "care a fost foarte amănunţită" Minunata traducere!