McLaren: "Creativitatea este esenţială în lupta pentru titlu"
Martin Whitmarsh consideră că abilitatea de a introduce inovaţii pe monopost reprezintă cheia pentru câştigarea titlului în acest sezon.
Departe de a oferi polemica pe tema dublului-deflector introdus de Brawn GP, Toyota şi Williams la începutul anului 2009, sezonul 2010 a fost marcat de mai multe controverse şi inovaţii tehnice.
Mai întâi, McLaren a dezvoltat un sistem de ventilaţie F-duct care a fost copiat cu mai mult sau mai puţin succes de rivali, iar cei de la Red Bull Racing au replicat printr-un sistem de evacuare care permite eliminarea gazelor de eşapament prin deflectorul spate. Cel mai recent, echipa condusă de reputatul inginer Adrian Newey a introdus o aripă fată cu flexibilitate sporită, ceea ce a transformat Red Bull în echipă cu cel mai rapid monopost.
Toate aceste inovaţii îl determină pe Martin Whitmarsh, şeful celor de la McLaren, să afirme că introducerea unor noi tehnologii pe monopost este vitală în lupta pentru titlu din acest sezon. "Nu am suspendat proiectul noului sistem de evacuare, dar sperăm să inventăm ceva nou", a precizat britanicul citat de publicaţia Autosprint.
Oficialul echipei McLaren rămâne în continuare circumspect în privinţa soluţiei adoptate de rivalii de la Red Bull Racing pentru aripa fată, avertizând ca inginerii săi vor apela rândul lor la astfel de metode dacă FIA nu clarifica situaţia. "FIA trebuie să clarifice această zonă. Dacă această clarificare nu vine, putem şi noi să devenim foarte inventivi şi creativi", a mai precizat el.
FIA a anunţat după Marele Premiu al Ungariei că va dubla severitatea testelor în privinţa flexibilităţii aripilor fata începând cu cursa de la Spa-Francorchamps.
Via | GMM