McLaren ar putea utiliza sistemul F-duct la Monza
McLaren a dezvăluit că va lua o decizie în privinţa utilizării sistemului de ventilaţie F-duct în Marele Premiu al Italiei numai după cursa de la Spa-Francorchamps.
Publicaţia britanică Autosport a relatat în această săptămână ca McLaren Mercedes nu va utiliza sistemul de ventilaţie F-duct în Marele Premiu al Italiei, din cauza configuraţiei inedite a acestuia.
Cu toate acestea, Jonathan Neale, directorul executiv al echipei, a precizat miercuri într-o videoconferinţă că o decizie finală în acest sens va fi luată după Marele Premiu al Belgiei din acest weekend, întrucât circuitul de la Spa-Francorchamps reprezintă un bun indicator în acest sens.
"Avem opţiunea de a concura sau nu (n.r - cu acest sistem la Monza). În acest moment analizăm toate opţiunile. Vom analiza cu atenţie viteza la finalul liniilor drepte de la Spa şi vom lua o decizie săptămâna viitoare. Şi alte echipe au F-duct şi au performante bune în privinţa vitezei pe liniile drepte. Dacă credem că obţinem un avantaj, vom utiliza sistemul. Dacă micşoram greutatea prin eliminarea sistemului şi facem aripa spate mai eficientă, o vom face. Dar este doar o ajustare fină, nu o diferenţă mare între victorie şi înfrângere", a declarat britanicul.
În altă ordine de idei, McLaren a recunoscut că nu a înţeles nici până în prezent modul în care funcţionează aripile fată flexibile ale rivalilor de la Red Bull şi Ferrari, însă speră ca FIA să clarifice situaţia.
"Am văzut imaginile şi nu putem explica de ce acele maşini operează în modul în care o fac. Am petrecut foarte mult timp uitându-ne la maşini, dar din partea noastră sunt pure speculaţii. Este o discuţie pentru FIA şi pentru acele echipe. Presupunem asta, pentru că Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA) a trimis o clarificare pentru următoarele curse (n.r - testele de flexibilitate vor fi înăsprite). Cu toţii colaboram cu FIA în acest sens", a mai precizat el.
Via | Autosport