McLaren, acuzata de incalcarea regulamentului pentru aripa spate

Publicat joi, 04.03.2010 11:09 de Daniel Popescu

Ferrari si Red Bull au solicitat forului mondial sa investigheze legalitatea aripii spate utilizate de McLaren.

Un nou scandalul este pe cale sa erupa in Formula 1 la numai un an dupa conflictul dublului-deflector care a impartit echipele in doua tabere.

De data aceasta, vizata de incalcarea regulamentului tehnic este McLaren Mercedes, prin prisma unei inovatii introduse la aripa spate a monopostului MP4-25. Aripa spate a lui MP4-25 contine un canal care conduce la reducerea rezistentei fluxului de aer si, implicit, la cresterea vitezei pe liniile drepte cu aproximativ 10 km/h.

Ferrari a refuzat sa comenteze situatia, insa Christian Horner, seful echipei Red Bull Racing, a recunoscut avantajele solutiei adoptate de rivali.

"Exista o stare de agitie in privinta aripii spate a monopostului McLaren. Are un canal care afecteaza fluxul de aer si care duce la un castig important de viteza pe liniile drepte. Cred ca problema se va rezolva pana la prima cursa. Am cerut clarificari la FIA si, sincer sa fiu, cred ca cei de la Ferrari sunt mai incitati decat noi in aceasta privinta", a declarat britanicul.

Horner a adaugat ca, din punctul de vedere al designerilor Red Bull, o astfel de solutie nu poate fi adoptata, insa nu a exclus posibilitatea ca FIA sa declare inovatia drept legala si a admis ca echipa austriaca are o astfel de implementare de rezerva.

"In principiu, daca introduci un canal in aripa anulezi frecarea cu aerul si castigi viteza pe liniile drepte. Este ceva ce s-a utilizat mult pe parcursul anilor, dar luand in calcul separatorii pentru aripa nu ar trebui sa putem face asta. In cele din urma, intrebarea noastra este daca vorbim de un design inteligent sau de o incalcare a regulamentului. Probabil ca ei sunt increzatori ca este legal, cel putin eu asa as gandi in locul lor", a mai precizat el.

Este posibil ca FIA sa clarifice aceasta controversa inainte de startul noului sezon, ceea ce ar duce la evitarea scandalului de anul trecut, cand rezultatele obtinute pe pista de Brawn GP, Williams si Toyota au fost sub semnul intrebarii dupa utilizarea in premiera a dublu-deflectoarelor.

In cazul in care aripa spate a monopostului McLaren va fi declarata ilegala, echipa britanica va fi nevoita sa introduca o noua versiune cu numai cateva zile inainte de debutul noului sezon.

Via | Daily Telegraph

  • bubulea, joi, 04.03.2010 11:49
    here we go again...

    :))

  • bubulea, joi, 04.03.2010 12:25
    intrebare

    este vorba despre cea verticala sau cea orizontala de sus ?

  • mad79, joi, 04.03.2010 14:01
    ceau

    de ce nu isi vad unii de treaba si se baga in afacerea altcuiva?anul trecut brawn,a avu inspirata idee,a dublu deflectorului,acum McLaren a gasit aceasta solutie,care de fapt nici nu e noua,asa cum zice si Horner.Nu vad care e problema pana la urma!

  • mad79, joi, 04.03.2010 14:13
    ei na...

    ...la asta nu m-am asteptat,surse din cadrul Ferrari,au confirmat pentru AUTOSPORT,ca ei nu vor incepe nici o disputa cu McLaren pe aceasta tema!la asta chiar nu ma asteptam!!!

  • ctlnmihai, joi, 04.03.2010 15:53
    McLaren, acuzata de incalcarea regulamentului pentru aripa spate

    Probabil cei de la Red Bull sunt suparati ca Mclaren si-a exercitat dreptul de veto in momentul cand s-a pus problema furnizarii motoarelor mercedes echipei conduse de Horner

  • NeoGalaxy, joi, 04.03.2010 16:55
    @Probabil

    Unii nu-si vad bara din ochiul drept si este cam tarziu sa posteze ceva serios. Probabil termenul "obiectiv" este inexistent in propriul lor vocabular.

  • VJohann, joi, 04.03.2010 20:27
    REGULAMENT

    Nu stiu daca in ultimi ani nu au fost discutii pe tema regulamentului, cred ca Horner si echipa lui au avut in principiu sa foloseasca si ei dar le-a luat-o mclaren inainte, ferrari tace si face, fata de teste o sa vedem niste masini total diferite pe grila anul acesta

  • mikahakkinen, vineri, 05.03.2010 13:44
    Horner

    S-a trezit si Horner vorbind. Probabil ca sa-si justifice la Dietrich Mateschitz salariul. Cei de la Ferrari isi dau seama ca mai bine iti vezi de treaba ta si nu te apuci de mancat ce nu trebuie. Pacat si de munca lui Newey, pare ca el e un prost in timp ce inginerii McLaren au gasit o solutie geniala si simpla. Ce sa-i faci, nu poate ca totul sa fie perfect, asa ca Red Bull are un designer de geniu, doi piloti valorosi dar si un Team Manager care vorbeste ce viseaza!