Massa: "Volanul de Formula 1 are prea multe butoane!"
Felipe Massa este nemulţumit de înmulţirea numărului de butoane de pe volanul monopostului de Formula 1 odată cu introducerea sistemului KERS şi a aripilor spate ajustabile.
Sezonul 2011 va marca două noi provocări pentru piloţi: introducerea sistemului KERS şi a aripilor spate ajustabile. Acest lucru se traduce prin apariţia a două noi butoane pe volanul unui monopost de Formula 1, pe lângă numeroasele butoane deja existente.
Din acest motiv, Felipe Massa, unul dintre piloţii Scuderiei Ferrari, consideră că volanul monopostului de Formula 1 a devenit prea aglomerat, ceea ce afectează capacitatea de concentrare pe parcursul unei curse.
"Este adevărat că avem foarte multe lucruri de făcut pe volan şi, de asemenea, că încă mai trebuie să pilotăm monopostul. Cu siguranţă suntem capabili să ne descurcăm cu asta, dar din punctul de vedere al pilotului nu este fantastic. Oriunde te uiţi ai trei sau patru butoane de apăsat, în speical cu KERS, şi cu siguranţă va fi prea mult, dar asta este şi trebuie să ne adaptăm foarte repede", a declarat brazilianul în cadrul unei conferinţe de presă.
Via | GPUpdateF
-
Cyrus, joi, 13.01.2011 21:03@ally_great
Cred ca mai bine i-ar sta in WRC
-
maryo37, joi, 13.01.2011 21:03@ally_great
Mai bine ai incerca sa iti dai seama ce inseamna sa conduci si sa apesi pe butoane. Veriga slaba a fost Raikkonen, ca el a renuntat, pe cand Massa si-a dat seama ca poate sa lupte in aceasta competitie, chiar si in ciuda acelui teribil accident. Deci, cine ziceai ca e veriga slaba?
-
diesel08, joi, 13.01.2011 21:07butoanele F1
Cu siguranta epoca romantica a pilotilor de curse a apus.Vom vedea o noua specie care pe langa abilitati de superpilot va trebui sa aiba "dotarile" unui pilot de vanatoare.E adevarat, ca o Hispania nu va avea atatea butoane, ar trebui sa fie ceva mai simplu acolo:)
-
dany, joi, 13.01.2011 21:18tu stii da
E foarte simplu pentru o soferica de oras sa-si dea cu parerea..crede ca daca ea vorbeste la mobil in timp ce isi conduce auto in oras cu 50km ar trebui si Mas sa se descurce la fel!Lasa ura fato, ca e tarziu.Ala tot in coada wrc va sta si in 2011!Si acolo nu-s butoane!
-
ally_great, joi, 13.01.2011 21:51@all
In afara de diesel... ce v-ati atacat voi :)) Ce ma distrez cand vad cum mai aveti putin si va ies flacari pe urechi. Nu aveti de unde sa stiti cati km fac eu in oras sau in afara aestuia :P si nici nu trebuie sa va dau voua explicatii. Recunoasteti ca Massa e totusi unul dintre persoanele care au facut Ferrari sa scartzaie. Si lucrurile nu se indreapta spre bine...
-
vw-tr, joi, 13.01.2011 22:27@ally
Daca ti-ar ajunge aproape de ochi si de creier o bucata de arc de la un automobil din fata ta (Doamne fereste, spun asta doar pentru a da un exemplu) si ai scapa cu bine dintr-un accident asa teribil, nu stiu daca tu te mai urcai vreodata intr-o masina. Massa care nu e un pilot cu stofa de campion, este totusi un pilot bun si un pilot rapid. A avut forta sa treaca peste accident si a revenit la pilotaj. Bravo lui, felicitarile mele pentru acest lucru! Acum, revenind la butoane, parerea mea este ca pentru un spectacol adevarat trebuie sa avem un volan fara nici un buton, schimbator de viteze manual, directie clasica fara servo, etc. Pentru cei care considera ca un pilot de Formula 1 de generatie noua trebuie sa fie capabil sa lucreze pe volan cu 20-30 de setari... copilasi, playstation e montat pe monitorul celalalt!
-
ally_great, joi, 13.01.2011 22:35@vw-tr
Nu ai de unde sa stii. In urma cu 7 ani am fost victima intr-un accident de masina...cu trenul (nu am condus eu). Am scapat si dupa o saptamana m-am intors la volan. Bineinteles ca la nivelul F1 e cu totul altceva, totul se intampla la alt nivel. Si noi suntem mici si fara valoare :D Massa nu are stofa de campion, face it all!
-
vw-tr, joi, 13.01.2011 22:45@ally
Bine ca accidentul nu a avut urmari. La tine (din fericire) dupa cum spui, intr-o saptamana erai in masina. Ideea e ca la Massa putea fi fatala situatia, l-au salvat probabil doar cativa mm si in momentele de dupa interventiile chirurgicale, multi s-ar fi intrebat daca merita sa-ti risti viata.
-
diesel08, joi, 13.01.2011 22:57revenind la butoane..
Progresul tehnologiei in sporturile cu motor este cel care impinge lucrurile mai departe.Nu cred ca ne-ar placea acum sa ne intoarcem la Belle Epoque din F1, cu acele monoposturi care sunt frumoase, sunt pline de istorie insa nu mai au relevanta in contextul actual.Putem sa comparam un pilot de aviatie din primul razboi mondial, mansa simpla, hidraulica fizica, esarfa in vant, dueluri spectaculoase, cu un pilot de F22 Raptor de astazi...da, ultimul ar putea fi catalogat ca fiind un simplu operator de playstation, cum spunea cineva mai sus, insa de 10.000 de ori mai eficient.La fel si in F1, evolutia tehnologica se traduce prin performanta.Nu trebuie sa fim prea nostalgici sau sa transformam totul intr-un conservatorism desuet, pur si simplu este evolutie.Asa vad eu lucrurile, si n-am in casa playstation:).Poate ca un pilot de F1 in viitor va trebui sa stie mai multa matematica:)..
-
michael_schumacher, vineri, 14.01.2011 09:53Schumy fan 4 ever
Cata agitatie... Ideea este simpla si as fi de acord cu spusele lui Massa. Este totul prea complicat si nu se pune in valoare calitatea de pilot prin aceste, hai sa le spun "accesorii", ci mai degraba pilotul devine un simplu om care apasa niste butoane si masina face restul. M-am bucurat enorm cand s-a interzis folosirea ajutoarelor electronice in F1. Tin minte ca piloti experimentati in primul an de la aceasta lege au avut numeroase probleme de acomodare. toate schimbarile tehnice din ultimii ani pun echipele in ceata, pilotii, fanii. Este chiar stupid, dar asta e. Halal reduceri de costuri. Am un respect deosebit pentru toti acesti piloti ce alearga in F1, pentru ca in mare parte isi merita locul pe grila si sunt cu adevarat rapizi si talentati; cu atat mai mult pt Massa, care desi nu il vad vre-o data campion mondial sau mai bun decat Alonso, il respect pt revenirea in F1 dupa acel accident. Cred ca nu numai eu imi voi aduce aminte de el nu pentru ce a facut sa nu in F1 ci pt curajul sau. Cand il vad, sau aud ceva despre el, gandul imi zgoara imediat la Niki Lauda, pus intr-o situatie similara si dupa accidentul teribil suferit in Germania a revenit dupa numai 2curse, din pacate pt el, acele curse ratate si probabil traumele l-au facut sa piarda campionatul in acel an. Cat despre accidente, sa ne fereasca pe toti Doamne Doamne de prosti in trafic, de rani, de avarii substantiale la masina(sau altele) si in final sa nu fim nevoiti sa ajungem pe mana firmelor de asigurare si service-uri...
-
F1_Zone, vineri, 14.01.2011 12:10
"Cu siguranţă suntem capabili să ne descurcăm cu asta dar din punctul de vedere al pilotului nu este fantastic" Să încercăm să vedem lucrurile aşa cum sunt! Massa vorbeşte aici de preferinţa de a înlătura anumite "zorzoane" care ce-i drept nu sunt indispensabile pilotajului, şi nu că nu este capabil să gestioneze situaţia. În plus sugerează ca şi ceilalţi piloţi sunt de acord cu asta, vorbeşte din punctul de vedere al pilotului în general şi nu al pilotului Massa. Aşa că de unde şi până unde să-l desconsideri pe Massa ca pilot când spune un punct de vedere foarte avizat la care ar trebui să plece urechea indivizi care doar fac regulamente tehnice şi care în aproape toate cazurile nu cunosc pilotajul de performanţă.
-
vw-tr, vineri, 14.01.2011 17:05@diesel08
Pe de o parte sunt de acord cu ce sustii tu. Trebuie sa existe progres insa parerea mea este ca progres nu insemna doar tehnologie, depinde incotro vrei sa indrepti Formula 1. In moda de exemplu, lucrurile revin in actualitate dupa cateva zeci de ani. Daca in F1 lucrurile ar evolua doar inspre imbunatatirea si inmultirea tehnologiilor, e posibil ca in 10 ani o sa avem roboti pentru pilotat, deoarece sigur reactioneaza mai repede la schimbat setarile de pe volan decat fiintele umane. Pentru mine personal, progresul Formulei 1 ar insemna transformarea acesteia intr-un sport in care pilotul face diferenta, ajutat si de masina. Sunt convins ca pana atunci nu o sa vad spectacol adevarat pe circuite cu depasiri roata la roata pe parcursul unui tur sau chiar mai mult.
-
diesel08, vineri, 14.01.2011 18:57vw-tr
Eu vad F1 avand omul prins intr-un "cocon" tehnologic.Factorul uman nu are cum sa dispara, e sufletul competitiei in F1.Felul in care va pilota, va simti/comunica cu masina, cred ca se va schimba.Asta e.Nici strabunicii nostrii nu au schimbat foarte usor birja pe motorul cu combustie interna, dar asta suntem noi, tine de progres. In F1, la fel ca si in dezvoltarea industriilor de varf, IT, aerospatiala, trebuie sa privim doar inainte.
-
diesel08, vineri, 14.01.2011 18:59erat.
strabunicii nostri
Citeste si
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieSenna: "O victorie în 2012 ar fi ca un vis devenit realitate"Bruno Senna a admis că visează să obţină în acest an prima victorie din carieră, însă consideră că o clasare podium este mai realistă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieMcLaren anunţă update-uri majore pentru Silverstone şi HockenheimMcLaren a dezvăluit că update-urile pregătite pentru Marele Premiu al Germaniei vor fi mai importante din punct de vedere vizual decât cele introduse la Silverstone. Citeste tot
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieHorner exclude înlocuirea lui Ecclestone la conducerea Formulei 1Christian Horner susţine că nu este capabil să-l înlocuiască pe Bernie Ecclestone ca reprezentant al deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1. Citeste tot
-
FORMULA 1 | miercuri, 4 iulieRed Bull: "Vettel nu va pleca la Ferrari"Christian Horner susţine că Sebastian Vettel nu a semnat niciun contract cu Ferrari şi a exclus posibilitatea ca germanul să părăsească echipa mai devreme de finalul anului 2014. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 3 iulieGrosjean, convins că Lotus va obţine în curând prima victorie în 2012Romain Grosjean consideră că Lotus trebuie să "stoarcă şi ultimul strop" de performanţă pentru a obţine prima victorie din acest sezon. Citeste tot
De ce nu mergi tu la curse de biciclete, vaporase sau masinute de-alea din parcul de distractii? Am observat ca F1 e prea complexa si complicata pentru tine. Esti veriga slaba, la revedere-drum bun!