Massa: "Depăşirile ar putea fi prea uşoare în Malezia"

Publicat marţi, 05.04.2011 18:25 de Daniel Popescu

Felipe Massa avertizează că depăşirile vor fi prea uşoare în cursa de la Sepang dacă aripa spate va putea fi ajustată pe ambele linii drepte lungi ale circuitului.

Marele Premiu al Australiei a oferit un număr redus de depăşiri datorat introducerii noii aripi spate ajustabile, însă există premise că situaţia se va îmbunătăţi în Malaezia.

Circuitul de la Sepang beneficiază de două linii drepte foarte lungi care încadrează linia de start-sosire, motiv pentru care există speculaţii că FIA ar putea decide că aripa spate să poată fi ajustată în cursă pe amândouă dintre acestea. Felipe Massa, unul dintre piloţii Scuderiei Ferrari, este însă împotriva acestei idei, întrucât consideră că într-o astfel de situaţie depăşirile ar deveni prea uşoare.

"Situaţia va fi interesantă cu aripa spate ajustabilă, pentru că planul actual este ca aceasta să fie activată pe linia dreaptă din fata standurilor, dar la Sepang linia dreaptă dinainte (n.r - de ultimul viraj) este de fapt mai lungă. De asemenea, este adevărat că asta ar oferi mai multe şanse de depăşire. Aşa că aşteptăm decizia finală a FIA pentru a vedea dacă folosim aripa spate ajustabilă pe linia dreaptă din faţă, pe cea din spate sau pe amândouă. Decizia potrivită poate face cursa mai interesantă pentru piloţi şi spectatori."

Personal, nu sunt sigur dacă acticarea aripii spate pe ambele linii drepte este cea mai bună opţiune, pentru că ar putea face depăşirile prea uşoare. Trebuie să obţii un echilibru între uşurarea depăşirilor şi un număr prea mare de depăşiri", a precizat brazilianul pe site-ul oficial al Scuderiei Ferrari.

Via | Ferrari

  • math4ever, marţi, 05.04.2011 18:31
    :))

    ii e frica sa nu il depaseasca toti :))

  • nelu98, marţi, 05.04.2011 19:28

    cea mai mare prostie a celor de la ferrari a fost ca l-au dat pe kimi afara si l-au oprit pe massa

  • simona, marţi, 05.04.2011 19:40

    Massa n-are ce cauta la Ferrari, trage echipa inapoi :(

  • lev04, marţi, 05.04.2011 20:39
    Pentru Massa...

    ....nicio depasire nu este usoara,nu stiu de ce isi face probleme tocmai el!!

  • dany, marţi, 05.04.2011 21:00

    poate asa va reusi si el sa treaca de alonso... cred ca massa incepe sa faun "complex alonso"...

  • johnny_f1, marţi, 05.04.2011 21:12
    depasiri

    daca se va folosii pe ambele linii drepte aripa spate,putem vedea niste dueluri desul de frumoase adica cei care sunt depasiti pe prima linie dreapta au dreptul la replica imediat pe linia dreapta din fata boxelor...:D

  • Cyrus, marţi, 05.04.2011 23:07
    Depasiri

    De obicei depasirile au loc doar intr-o singura directie: monoposturile mai rapide urmaresc, ataca si cu putin noroc depasesc monopostul din fata. Cel din fata are alta sarcina: stie ca este mai lent (altfel nu i-ar sufla nimeni in ceafa) asa ca incearca sa-l tina cat mai mult timp in spate. Odata depasit, singura lui speranta este ca dupa pitstop sau in caz ca se schimba comportamentul monopostului din careva cauze (schimbarea temperaturii asfaltului, uzura pneurilor, trafic etc.) sa incerce sa-si recastige pozitia

  • animalu, miercuri, 06.04.2011 06:12
    :)

    cunosc soferi de taxi mai buni decat massa

  • Cyrus, miercuri, 06.04.2011 11:37
    @animalu

    animalu, soferii de taxi nu conduc monoposturi. Sau clientii cumva se tin cu mainile de eleronul spate?

  • animalu, miercuri, 06.04.2011 13:53

    vroiam sa zic ca massa ii slab..nu are ce cauta la ferrari! de fapt in formula 1...

  • Ghiri, miercuri, 06.04.2011 15:30
    Nu il mai blamati atata pe Massa

    Merita sa fie la Ferrari! A fost vice campion mondial in 2008 ... chiar nu conteaza in viziunea voastra?

  • johnny_f1, miercuri, 06.04.2011 16:36

    unii vorbesc aici ca sa se afle in treaba,cand ve-ti face voi ce face Massa atunci sa vorbiti....bv Ghiri

  • KalEl, miercuri, 06.04.2011 17:03
    @johnny

    vom vedea niste situatii destul de interesante, depinde unde va fi situata zona de masurare a distantei dintre monoposturi dinainte de linia dreapta de start-sosire. se poate ca dupa ce a reusit depasirea pilotul care a venit din spate sa piarda pozitia in viraj (franare prea tarzie), astfel ca vom avea situatia ca pilotul care era nu putea sa foloseasca DRS pe penultima linie dreapta (era cel din fata) sa poata sa o foloseasca (teoretic) pe ultima linie dreapta chiar daca el este acum in fata deoarece in momentul trecerii prin fata zonei de masurare el era in spate. sper ca se intelege totusi ce am vrut sa spun :))

  • johnny_f1, miercuri, 06.04.2011 20:54
    @Kalel

    dupa ce am citit de vreo 2 ori am inteles cat de cat la ce te referi:D...