Lotus critică pneurile dure anunţate de Pirelli pentru următoarele curse
Lotus a criticat decizia Pirelli de a furniza cele mai dure compoziţii de pneuri pentru cursele din Marea britanie şi Ungaria, afirmând că nu înţelege strategia producătorului italian.
Pirelli a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute compoziţiile pneurilor pe care le va furniza în următoarele trei curse de la Silverstone, Nurburgring şi Hungaroring.
Spre deosebire de anul trecut, producătorul italian a optat pentru pneurile medium şi hard, cele mai dure din portofoliu, pentru Marea Britanie şi Ungaria, lucru care nemulţumeşte profund Lotus.
"Este neobişnuit să aduci în Ungaria aceleaşi pneuri ca în Bahrain şi la Silverstone. Anul trecut nu am avut aceste pneuri. Anul trecut am avut medium şi soft şi piloţii au efectuat doua opriri la boxe. Aşa că nu are niciun sens, sunt prea dure pentru acest circuit", a declarat Alan Permane, directorul de operaţiuni al Lotus.
Oficialul echipei britanice îşi justifică această critică prin faptul că Pirelli pare să repete strategia de anul trecut, când în unele curse de la sfârşitul sezonului piloţii au efectuat o singură intrare la boxe.
"Pirelli au mers pe pneuri mai moi pentru a încuraja realizarea mai multor opriri la boxe. Nu are niciun sens pentru ei să facă pneuri mai moi dacă vom avea pneuri mai dure peste tot. Exact asta au făcut în ultimele curse de anul trecut. Au adus pneuri din ce în ce mai dure şi am sfârşit prin a avea curse cu o singură oprire. Iar anul trecut au spus că nu vor să intervină în lupta pentru titlu şi au adus pneuri conservatoare, dar nu am înţeles niciodată ce a însemnat asta", a adăugat el.
Lotus este una dintre echipele care au gestionat cel mai bine noile pneuri Pirelli din acest sezon, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean reuşind să efectueze în general cu o oprire mai puţin la boxe decât rivalii din lupta pentru titlu. Întrucât Pirelli aduce pneuri mai dure în următoarele curse, numărul opririlor la boxe ar putea scădea, ceea ce înseamnă că Lotus va pierde în bună măsură avantajul de care se bucura până acum.
Via ESPNF1
acu si Lotus are ceva de obiectat. avem un unic furnizor de pneuri: Pirelli. ar trebui ca toti pilotii si echipele sa se adapteze acestui sistem cu un furnizor. comentariile sunt de prisos. lupti in teren cu armele pe care le ai. gestionezi cat mai bine situatia si rezultatele vin la final. parerea mea e ca ar trebui din 2014 FIA sa incerce reintroducerea a 2-3 furnizori de pneuri pentru a face mai atractiva competitia (Bridgstone - Michellin, 2005-2010). tot timpul vor fi nemultumiri: ba RB contre cu MERC, ba Ferrari cu MC si acu Lotus. cu cat sunt mai multi furnizori cu atat creste audienta si cursele vor fi mai dinamice.