Lotus abandonează testele de la Barcelona
Lotus a anunţat că renunţă la sesiunea de teste de la Barcelona din cauza defecţiunilor înregistrate marţi la şasiul monopostului.
După ce a impresionat în prima sesiune de teste de la Jerez, Lotus a fost nevoită să ia o decizie dramatică cu privire la participarea în cea de-a doua sesiune de teste de la Barcelona.
Romain Grosjean a parcurs doar 7 tururi în dimineaţa zilei de marţi înainte de a raporta un comportament ciudat al şasiului, ceea ce a determinat echipa iniţial să trimită monopostul la fabrica de la Enstone pentru verificări.
Planul iniţial era ca Lotus să testeze în următoarele trei zile cu monopostul utilizat anterior la Jerez, însă o analiză a inginerilor a dezvăluit că ambele şasiuri au aceeaşi problemă. Cel mai probabil, problema a apărut abia la Barcelona datorită faptului că circuitul este unul de viteză, comparativ cu cel de la Jerez care este mai lent. Întrucât trebuie să modifice ambele şasiuri, echipa a decis să renunţe complet la sesiunea de teste de la Barcelona.
"Înainte să transportăm primul şasiu la Barcelona că înlocuitor pentru al doilea, am parcurs o serie de simulări la fabrică pe baza datelor obţinute după parcurgerea celor câteva tururi de marţi dimineaţa. Drept rezultat, am identificat o zonă care necesită muncă adiţională. Va fi mai productiv pentru noi să modificăm ambele şasiuri la Enstone decât să trimitem primul şasiu la Barcelona pentru teste. Vom face măsurătorile corecte şi vom putea rezolva problema înainte de săptămâna următoare", a declarat James Allison, directorul tehnic al echipei Lotus.
La rândul său, şeful Eric Boullier insistă că problema a fost identificată şi că echipa va putea participa la ultima sesiune de teste, care va avea loc tot pe circuitul de la Barcelona în perioada 1-4 martie.
"A fost dificil să luăm decizia să nu participăm la teste, dar simţim că este hotărârea potrivită. Partea bună este că am identificat rapid problema cu şasiul, iar departamentul de design a realizat deja o soluţie. Vom fi prezenţi la următorul test de la Barcelona. Avem încredere că E20 a fost rapid încă de la început la Jerez şi a fost fiabil. Avem mult de muncit pe parcursul săptămânii următoare, dar toată lumea de la Enstone este pregătită pentru această provocare", a precizat francezul.
Potrivit unor informaţii neoficiale, problema la şasiu este în partea frontală a monopostului.
Via | Lotus