La volan cu Kimi Raikkonen
Va prezentam principalele functii ale butoanelor prezente pe volanul monopostului Ferrari F2008 pilotat de campionul mondial Kimi Raikkonen.
Nu mai este un secret pentru nimeni ca volanele masinilor de Formula 1 din ziua de astazi sunt foarte complexe si prezinta numeroase butoane pe care pilotii trebuie sa fie capabili sa le actioneze la momentul oportun.
Prin bunavointa celor de la Ferrari, va putem oferi o prezentare succinta a butoanelor de pe volanul pilotat de Kimi Raikkonen in acest sezon competitional.
Semnificatia butoanelor de sus in jos in sens orar:
1: adaptor pentru display
P: limitator de viteza pentru pit-lane
RADIO: radio
BB: stabilitate in momentele de franare
DRINK: pompa pentru sticla cu apa
E: butonul de pornire pentru motor
OK: butonul pentru transmiterea mesajelor radio
R: anularea bandei de frecvente
PUMP: controlul motorului
S9: buton multifunctional
Bf: controlul de cuplare
OV: marirea vitezei maxime
N: treapta de viteza neutra
10: adaptor pentru display (afiseaza 2 cifre).
Butoanele cu miscare rotativa din mijloc, in sens orar, au urmatoarea semnificatie:
MID: control diferential
EXIT: control diferental la iesire
DBW: accelerator
GRP: controlul ambreiajului
TYRE: pentru controlul pneurilor
MIX: un amestec de benzina
REV: controlul vitezei
IN: control diferential de intrare.
.......si ne mai miram ca saracul Lewis a gresit unul.......in cursa vietii lui.......pai chestia aia, numita "volan"(cu indulgenta.....), nu e pentru toti copii.....go Kimi!!!