La accident, Kubica a suportat o forta de 25 g!

Publicat vineri, 22.06.2007 14:06

FIA a publicat datele exacte legate de accidentul lui Kubica din Canada. Accidentul a avut loc la o viteza de 280 km/h iar viteza la impact a fost de 227.5 km/h.

Senzorii din varful nasului monopostului au detectat un varf de decelerare de - atentie! - 75 g, in timp ce, pentru o milisecunda, Robert insusi a fost nevoit sa suporte circa o treime din aceasta forta. Un pilot de Formula 1 este supus unei forte de 5 g la franare, 2 g in momentul accelerarii si 4 g la viraje.

Nu este insa cea mai mare forta g careia i-a rezistat un pilot de Formula 1. David Purley a rezistat unei forte de 179.8 g in 1977, cand acesta a decelerat de la 173 km/h la 0 in doar 66 de centimetri.

"Toate elementele de siguranta ale masinii au functionat perfect. Astfel, viata lui Robert a fost salvata", a declarat Andy Mellor, expertul FIA in probleme de siguranta.


Alte forte g care actioneaza asupra omului:

  • 3.5 g in momentul unei tuse.
  • 2.9 g in momentul unui stranut
  • 5.5 g este maximum decelerarii la care ne supune un Montaigne Rousse.
  • 1 g este forta care apasa asupra unui parasutist in cadere libera
  • Pilotii avioanelor militare trec prin forte intre 6 si 9 g. Uneori, acestia isi pierd anumite caracteristici ale vorbirii sau vazului in timpul decelerarii (nu disting culorile, simt "efectul de tunel", sunt incapabili sa execute comenzile verbale).

 

  • ionel, vineri, 22.06.2007 14:19
    forta sau acceleratie?

    forta nu se masoara in N (de la Newton)? Si g nu inseamna gram? folositi sistemul metric va rog, ca ma confuzatzi.

  • perhidrol, vineri, 22.06.2007 14:21
    interesant

    ar fi trebuit sa-i dati cate un punct pt fiecare "g" :))

  • perhidrol, vineri, 22.06.2007 14:24
    din cate stiu...

    aici "g" se refera la o acceleratie/deceleratie de 9,8m/s2, e vb de comparatii cu acceleratia gravitationala, deci cea cu care parasutistul respectiv cade in gol...

  • axeman, vineri, 22.06.2007 14:28
    G

    @ionel: Este vorba de forte gravitationale. Mica scapare din articol este faptul ca acestea se noteaza cu " G ", "g" semnificand intr-adevar grame.

  • yo, vineri, 22.06.2007 14:30
    @mircea

    dc s-au blocat schimbarile pe motiv de evenimente oficiale, mai sunt si azi teste si noi nu stim?

  • Magikal, vineri, 22.06.2007 14:35
    nelamurire

    22.06/13:53 F. Alonso -1 .....eu nu gasesc stirea asta pt care mi-am luat -1 :|

  • Mircea, vineri, 22.06.2007 14:39
    O mica problema tehnica.

    ne cerem scuze. Punctajele COU+3, ALO-1 si HAM-1 vor fi sterse, userii isi vor primi inapoi punctele dinaintea stirii. Aceasta a mai fost introdusa o data, eroarea ne apartine si e cauzata de "schimbarile de cadre" din echipe Automarket. Multumim pentru intelegere.

  • Mircea, vineri, 22.06.2007 14:40
    G

    G, dupa umilele mele cunostinte de fizica, inseamna greutate. Aici vorbim de g-force (a.k.a. Forta g), deci nu e vorba de majuscule. :)

  • reddog, vineri, 22.06.2007 14:51
    Mircea

    sunt n-spe mii de stiri cu Ferrari&Co...ori ei au dreptul doar la cele care se puncteaza cu minus?...dak aduc in discutie faza cu "omenia" imi spui iar ca am probleme cu semantica...poti da dovada de Fair-Play si sa-mi demonstrezi contrariul? nu de alta dar mi s-au lungit urechile de cand astept o stire cu ei(una punctata evident)

  • Mircea, vineri, 22.06.2007 14:54
    Ordine

    Acesta este ultimul site in care cititorii vor dicta agenda redactiei. Altfel spus, ordinea aparitiei articolelor este decisa aici, nu acolo. Din cate stiu eu, nimeni nu te-a obligat sa iti iei Ferrari in echipa, nu-i asa? :) Rabdare.

  • reddog, vineri, 22.06.2007 15:03
    Normal ca nu

    ma poate obliga cineva sa fac ceva...fiecare alege echipa si pilotii care apar in stiri pozitive pentru a ciuguli puncte...cu raspunsul tau ai demonstrat(desi nu era nevoie) ca nu esti impartial,stirile nu sunt punctate cand apar si doar dak "este nevoie" ...nu dictez nimic nimanui,eu doar ai rog sa fie corecti ,in rest sa auzim de bine

  • Mircea, vineri, 22.06.2007 15:10
    :)

    "cu raspunsul tau ai demonstrat(desi nu era nevoie) ca nu esti impartial". As vrea sa vii intr-o zi in redactie sa vezi cat de impartial se judeca stirile aici :) Raspunsul tau nu face decat sa starneasca (inca o data) zambete aici. Pana la urma, it's your business. Si eu as fi suparat daca nu ar aparea stiri legate de echipa mea.

  • Magikal, vineri, 22.06.2007 15:10
    =))

    na ca ti-ai luat cu - =))

  • reddog, vineri, 22.06.2007 15:18
    doar atat sunteti in stare?

    ma asteptam la ce-l putin -30,mai scormoniti in stiri si vedeti tot ce este de rau...tu nu ai cum sa fii suparat dak nu se puncteaza stiri cu echipa favorita...parca asa functioneaza treaba> altfel nu ati face altceva decat sa schimbati tricouri intre voi si banii mutati dintrun buzunar in altu...rusinica! rusinica ! rusinica!...

  • g, vineri, 22.06.2007 18:50
    mea culpa

    @Mircea: corect, ai dreptate, chiar m-ai facut sa ma documentez. M-am grabit. :)