La accident, Kubica a suportat o forta de 25 g!
FIA a publicat datele exacte legate de accidentul lui Kubica din Canada. Accidentul a avut loc la o viteza de 280 km/h iar viteza la impact a fost de 227.5 km/h.
Senzorii din varful nasului monopostului au detectat un varf de decelerare de - atentie! - 75 g, in timp ce, pentru o milisecunda, Robert insusi a fost nevoit sa suporte circa o treime din aceasta forta. Un pilot de Formula 1 este supus unei forte de 5 g la franare, 2 g in momentul accelerarii si 4 g la viraje.
Nu este insa cea mai mare forta g careia i-a rezistat un pilot de Formula 1. David Purley a rezistat unei forte de 179.8 g in 1977, cand acesta a decelerat de la 173 km/h la 0 in doar 66 de centimetri."Toate elementele de siguranta ale masinii au functionat perfect. Astfel, viata lui Robert a fost salvata", a declarat Andy Mellor, expertul FIA in probleme de siguranta.
Alte forte g care actioneaza asupra omului:
- 3.5 g in momentul unei tuse.
- 2.9 g in momentul unui stranut
- 5.5 g este maximum decelerarii la care ne supune un Montaigne Rousse.
- 1 g este forta care apasa asupra unui parasutist in cadere libera
- Pilotii avioanelor militare trec prin forte intre 6 si 9 g. Uneori, acestia isi pierd anumite caracteristici ale vorbirii sau vazului in timpul decelerarii (nu disting culorile, simt "efectul de tunel", sunt incapabili sa execute comenzile verbale).
forta nu se masoara in N (de la Newton)? Si g nu inseamna gram? folositi sistemul metric va rog, ca ma confuzatzi.