Interviu cu Alain Prost - Un campion în combinezonul Dacia

Publicat marţi, 06.12.2011 13:29 de Bogdan Mirică, Foto: Bernard Bakalian

Alain Prost a stat de vorbă cu Automarket în cortul Dacia de la Val Thorens. Cvadruplul campion mondial de Formula 1 a descris eforturile echipei şi lăudat performanţele lui Lodgy Glace.

Primul weekend competiţional pentru Dacia Lodgy Glace în cadrul Trophee Andros a adus o clasare pe podium. Versiunea de circuit a viitorului monovolum românesc a luptat din greu pentru a face impresie bună la debut. Condiţiile atmosferice şi calibrarea continuă a noii maşini a făcut ca la finalul celor două zile de concurs doar Evens Stievenart să ocupe un loc pe podium în clasamentul general.

 

"Maşina s-a comportat bine, însă am avut ghinion în ultimul tur"

 

Alain Prost a forţat mult în a doua zi de concurs, luptând pentru o poziţie cât mai bună în calificări şi mai apoi în cursă. Ultimele tururi ale primei etape l-au găsit pe cvadruplul pilot francez de Formula 1 în căutarea unei victorii. A riscat mult şi a lovit uşor un parapet, ieşind astfel din cursa de urmărire. S-a mulţumit doar cu un loc trei, la fel ca şi în ziua precedentă.

Încordarea, dar şi dezamăgirea au plutit minute bune în cortul Dacia. Alain Prost a rămas în spatele cortinei pentru a discuta cu mecanicii şi apoi a acceptat resemnat să stea de vorbă cu jurnaliştii din România. S-a arătat binevoitor şi a zâmbit de câteva ori.

"Am avut parte de o vreme complet nefavorabilă. Ieri am avut ceva gheaţă, însă astăzi în viraje nu a rămas decât asfalt. Am încercat să forţăm, dar nimic nu a fost de partea noastră. Maşina s-a comportat bine şi nu ne-a dezamăgit. În a doua manşă de calificări aveam deja în vizor victoria, însă am avut ghinion în ultimul tur. Am pierdut câteva zecimi de secundă, suficient pentru a mă clasa pe poziţia a treia în această primă manşă. Am demonstrat însă, toţi membrii echipei, că suntem în cărţi pentru a câştiga competiţia şi am obţinut deja un prim loc pe podium pentru Dacia. Maşina are potenţial, e un lucru care nu poate fi negat", a declarat Prost.

Cert este că Lodgy a fost primit cu aplauze de publicul prezent şi a fost încurajat la fiecare viraj abordat. Derapajele controlate au făcut deliciul publicului, iar Lodgy Glace a părut că se simte bine şi are potenţial în competiţia invernală. Sunetul motorului V6 s-a făcut auzit de fiecare dată când Stievenart sau familia Prost au apăsat pedala de acceleraţie.

 

Debut dificil pentru Nicolas Prost şi un Stievenart promiţător

 

Întrebat despre evoluţia fiului său, Nicolas Prost, campionul mondial de Formula 1 a declarat:

"Nicolas este la prima sa cursă pe Dacia Lodgy Glace. Până acum nu a alergat decât pe o maşină electrică. Condiţiile meteo au făcut circuitul impracticabil şi au pus mari dificultăţi, chiar şi pentru un pilot experimentat. Vă imaginaţi că în aceste condiţii, Nicolas nu putea avea un debut mai dificil. Are nevoie de mai multe curse pentru a demonstra ce poate şi sunt sigur că rezultatele bune vor veni."


Evens Stievenart a fost probabil surpriza etapei, reuşind să ţină piept în prima sa finală poate celui mai experimentat competitor: Jean-Phillipe Dayraut. Francezul a alergat pe un Mini Countryman şi a ameninţat continuu poziţia de lider ţinută cu dinţii de Stievenart.

"Evens nu este la prima sa cursă de acest gen. Are ceva experienţă şi asta s-a văzut. A făcut câteva curse excelente şi este clar că promite mult pe viitor", a declarat acelaşi Alain Prost.

 

Dacia Lodgy Glace, un progres evident faţă de Duster Ice

 

Trio-ul francez ales de Dacia pentru a căuta succesul în acest sezon de Trophee Andros a mizat tot timpul pe noul Lodgy Glace, primul monovolum înscris în competiţie. Prezent în două exemplare, unul pentru Alain Prost şi unul pentru ceilalţi doi piloţi mai tineri, Lodgy Glace a alergat din greu după un loc pe podium. Cu pană pe roata spate, cu un spoiler spart şi cu multă zăpadă înghiţită de articulaţiile suspensiei, Lodgy a făcut faţă concurenţei.

"Avem o maşină nouă, extrem de competitivă. Ne-a demonstrat capacităţile sale astăzi. Este fără îndoială o îmbunătăţire considerabilă faţă de maşina de anul trecut. Inginerii au lucrat mult la motor pentru a obţine performanţe superioare. De asemenea, repartizarea masei pe ambele axe a fost clar mai bună. Mai sunt o serie de modificări mici la nivelul suspensiei şi al direcţiei, modificări mici dar extrem de importante în economia competiţiei", a concluzionat Prost.