Influenta interzicerii alimentarii cu benzina asupra franelor
Franele se numara printre cele mai solicitate componente ale unui monopost de Formula 1 dupa ce realimentarile cu carburant in timpul curselor au fost interzise.
Decizia FIA de a elimina realimentarile cu benzina in timpul curselor incepand din sezonul 2010 a adus numeroase provocari pentru ingineri si mecanici.
In acest context, gestionarea corespunzatoare a pneurilor a tinut capul de afis in Marele Premiu al statului Bahrain, insa inginerii au fost nevoiti sa gaseasca solutii pentru ca franele unui monopost de Formula 1 sa reziste pe tot parcursul unei curse.
Intrucat regulament tehnic al franelor a ramas neschimbat, inginerii au apelat la imbunatatirea sistemului de racire a franelor pentru ca acestea sa fie mai durabile. Temperatura franelor are o importanta majora in Formula 1, mai ales ca aceastea au nevoie de o energie mai mare odata cu cele 160 kg de combustibil pe care le transporta pilotul la inceputul unui Mare Premiu.
Potrivit simularilor efectuate de Renault inainte de noul sezon, franele se confrunta cu aproximativ 10% mai multa energie in acest an, astfel ca designul circuitului de franare a fost modificat pentru a permite o circulatie mai buna a aerului.
Noua configuratie a circuitului de franare a fost realizata prin intermediul tehnologiei Computational Fluid Dynamics, iar inginerii au fost multumiti de ventilatia franelor in prima cursa a sezonului. Sistemul de franare al monopostului Renault permite un acces mai lejer al aerului in circuit prin modificarea marimii circuitului si a formei acestuia.
Temperatura optima de functionare a franelor unui monopost de Formula 1 este cuprinsa intre 500 si 600 de grade Celsius, peste aceasta valoare componentele suferind o uzura foarte rapida.
Via | Renault