Hamilton şi Button, încrezători că pot cuceri titlul în 2010

Publicat miercuri, 29.09.2010 15:23 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton şi Jenson Button şi-au exprimat încrederea că pot cuceri titlul mondial în 2010, deşi Ferrari şi Red Bull au surclasat McLaren în ultimele curse.

Performanţele obţinute de McLaren pe circuitele cu forţă de apăsare aerodinamică ridicată la începutul sezonului indicau că Lewis Hamilton şi Jenson Button vor lupta de la egal la egal cu rivalii de la Red Bull Racing în ultimele cinci curse ale anului, însă echipa britanică a dat semne vizibile de "oboseală" în Singapore.

Hamilton a înregistrat al doilea abandon consecutiv în urma unui duel cu Mark Webber, coborând pe locul 3 în clasament la 20 de puncte de lider, motiv care l-a determinat să se autoexcludă din lupta pentru trofeu. Totuşi, după ce a judecat faptele la rece, britanicul a ajuns la concluzia că are şanse reale de a cuceri titlul dacă va obţine rezultate bune în ultimele 4 curse.

"Sunt încă pe locul 3 în clasamentul general la 20 de puncte de lider. Asta valorează mai puţin de o victorie în cursă. Este uşor să fii dezamăgit să fii la 20 de puncte în spate, pentru că pare foarte mult, dar după regulile de anul trecut sunt doar 8 puncte, iar 8 puncte cu 4 curse înainte de final nu înseamnă nimic", a declarat campionul mondial din sezonul 2008 pentru site-ul său oficial.

La rândul său, Button a terminat cursă din Singapore doar pe locul 4 şi a putut emite pretenţii la un loc pe podium în defavoarea celor de la Ferrari şi Red Bull. Totuşi, britanicul afirmă că abordează finalul sezonului cu mult calm, mai ales că a trecut prin experienţa luptei pentru titlu şi anul trecut.

"Mă simt încrezător, relaxat şi fericit. Pot să pun totul în această perspectivă: pentru al doilea an consecutiv sunt în lupta pentru titlul mondial. Sunt campionul mondial şi am toate şansele să-mi păstrez titlul. Pentru asta sunt în Formula 1 şi de aceea am semnat cu McLaren, pentru a avea această oportunitate", a explicat el în cadrul unui interviu acordat site-ul său oficial.

Via | Lewis Hamilton | Jenson Button

  • marianescu, miercuri, 29.09.2010 15:37
    mai greu de crezut...

    ...dar BAFTA amandurora! SE POATE!

  • 321xiorel123, miercuri, 29.09.2010 15:46
    Button...

    Mesajul meu pt.el ar fi "bun ai fost in acel monopost, fraier ai fost in acest campionat fiindca ce aveai ii dateai lu' ALA care uite ce face pe ultima suta de metri. Nu m-as mira ca la sfarsit de campionat sa fii criticat si atacat de multe posturi de televiziune'. Si daca s-ar uita in poza mai bine ar vedea ca Ham a ramas traumatizat dupa ce-a vazut ce face el si ce face Alonso :))

  • mobius (cel autentic), miercuri, 29.09.2010 16:17
    McLaren

    McLaren este in momentul de fata dupa Red Bull si Ferrari, dar pentru punctele pierdute in ultimile MP ar trebui sa-i multumeasca lui Hamilton si strategiei echipei (apropo de ordinele de echipa atat de mult blamate in cazul echipei Ferrari), care l-a franat pe Button pentru a-l favoriza pe "printisorul" Hamilton (aceeasi strategie proasta ca atunci cand Alonso a concurat la ei si ar fi putut sa castige). Las alte comentarii in seama fanilor echipei. Sansele inca sunt, dar aceeasi strategie aplicata in continuare ar putea sa le anuleze. Nu stiu de ce si atunci si acum trebuie sa castige obligatoriu Hamilton si nu altcineva. Eu doar ma intreb, echipa pentru care a concurat si Senna si care are o istorie in F1, trebuie sa se identifice obligatoriu cu Hamilton?

  • Diesel, miercuri, 29.09.2010 17:33
    Mclaren

    Button a fost constant, insa lui ii lipseste viteza.Statul la "cutie" nu cred ca-i va aduce titlul.Sanse mari are Hamilton.Va avea de infruntat 4 piloti cu 4 monoposturi rapide.Ma refer la pilotii Red Bull si Ferrari.Pentru ca Massa cu un monopost performant poate veni in fata.

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 17:43
    Nu incepeti iar cu Button

    Ce atata Button? Precis echipa l-a franat pe Button. Nici de se mai naste de 10 ori nu o sa il faca pe Lewis avand aceasi masina. Ce sanse sa aiba Button? Sansa porcului de Craciun poate. Lewis nu se joaca cu Button. S-a vazut in Turcia cand echipa l-a pus sa salveze benzina si l-a depasit Button, iar Lewis super stupefiat nu a avut ce face decat sa se lupte cu Button. S-a vazut diferenta :> Instinctul de racer a lui Lewis cum l-a pus la colt rapid pe Button. Efectiv nu ai cum sa nu adori stilul de pilotaj a lui Lewis asa cu bune si cu rele ii in stilul marilor campioni. Punct

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 17:53
    Ascultati aici si puneti pe prima pagina

    Lewis spune acest lucru intr-un interviu dupa avandonul din Singapore: "Q. Will these two recent collisions change your approach? LH: No. I'm a racer. I always race my heart out, and nothing will ever change that." JUR CA II CEL MAI TAREEEEE. NICIODATA NU SE VA DA BATUT CI VA ATACA MEREU LA MAXIM. :)))

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 17:53
    *abandonul

    ..

  • 321xiorel123, miercuri, 29.09.2010 18:37
    @Mclaren_Mircea_1984

    Daca spui ca "precis echipa l-a franat pe Button" atunci afirmatia aia "McLaren: "Nu vom utiliza niciodată ordine de echipă"-era doar o minciuna :)) Am incercat sa "ascult" ce ne-ai trimis tu dar nu se poate decat sa se citeasca. "NICIODATA NU SE VA DA BATUT CI VA ATACA MEREU LA MAXIM"-cu alte cuvinte va ramane in continuare o "gogoasa" care depaseste safetycar-ul sau pleaca cu furtunul de la boxe dupa el sau aduce tot felul de speculatii indiferent ca verificarile facute de FIA il contrazic, sau dupa calificari lasa masina pe circuit ca sa economiseasca combustibil...hai sa nu fiu rau si sa ma opresc sa le mai enumar si pe celelalte ;)

  • meseriasu001, miercuri, 29.09.2010 18:41
    @Mclaren_Mircea_1984

    Probleme?

  • mobius cel autentic, miercuri, 29.09.2010 19:36

    Poate Hamilton a fost favorizat,dar lui Button nu i s-a cerut sa se dea din fata lui Hamilton..si in plus Mclaren n-a fost anchetata ptr. ordine de echipa.Pe cand Massa ,Alonso si Ferrari si-au batut joc de-o lume intreaga.e o mare diferenta totusi

  • ctlnmihai, miercuri, 29.09.2010 19:38

    scuze dar comm-ul de mai sus adresat lui mobius este al meu.

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 19:51
    @all

    Cand am spus ca "precis echipa l-a franta pe Button" era o ironie care sa reliefeza ca tocmai echipa in nici un caz nu l-a franat pe Button ;) In Turcia lui Lewis i s-a spus sa reduca ritmul pt a salva combustibil, si el a facut acest lucru crezand ca si Button are aceleasi indicatii si numa dintr-o data se vede depasit de Button. Oricum reactie lui Lewis a fost superba "calardindu-l" inapoi pe Button in virajele urmatoare :> cel care a plecat cu furtunul dupa el a fost Massa si culmea tot in Singapore (2008) si nu Lewis ;) Lewis ii cel mai mare specialist in depasiri din Formula 1. Lasati ironiile cu ultimele 2 acrosaje, doar anul acesta James Allen a facut o comparatie cum ca Lewis a reusit 32 de depasiei pana la cursa de la Barcelona. Urmatorul pilot avea in jur de 18-20 de depasiri nu mai tin minte exact. Fara Lewis spectacolul nu ar mai fi acelasi.

  • Iulian, miercuri, 29.09.2010 20:01
    Mclaren_Mircea_1984

    fara hamy F1 ar fi ca lumea fara sida

  • bernd, miercuri, 29.09.2010 21:11
    hamilton

    Lasand la o parte comentariile inflacarate ale lui Mclaren_Mircea si cele idioate ale lui Iulian, e clar ca Lewis Hamilton are stofa de mare pilot.L-as asemana cu Senna in anii Lotus sau anii 88-89 la Mclaren, adica curse stralucite, dar si greseli prea usor comise.Doar timpul ne va spune daca Hamilton va intra in Panteonul celor mai mari piloti din istorie, alaturi de Fangio, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna si Schumacher.In prezent nu exista niciun pilot mai bun ca el, doar unii mai experimentati

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 21:24
    Lewis

    este cel mai talentat la ora actuala in ciuda imaturitatii de care da dovada cateodata. Mai sunt si altii talentati: Vettel, Alonso, Kubica dar tot nu ating acea maxima pe care Lewis o atinge. Bine precisat Bernd. Iuliane Formula 1 fara Lewis ar fi ca un cerc literar elitist fara sclipirile unui geniu ;)

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 29.09.2010 21:24
    *precizat

    ..

  • Diesel, miercuri, 29.09.2010 22:58
    @bern

    Este parerea ta, altii mai priceputi ca noi vad altfel lucrurile:).Hai sa nu exageram..am vazut ca insisti sa faci comparatii Sena-Hamilton dar nu spui nimic de SCARA PROPORTIEI dintre cei doi.

  • Diesel, miercuri, 29.09.2010 23:06
    Mclaren_Mircea_1984

    Hamilton este un pilot talentat si-atat.Ca sa fie mare campion-recte "geniu"-are nevoie de mai mult creier.Genialitatea nu exista fara prezenta ratiunii.Chiar si in pilotaj.Tu inca nu l-ai vazut pe britanic pe o masina de pluton, sansa lui s-a numit Mclaren inca de la inceputul carierei cu un Alonso langa el.Paradoxal.Cu gurita lui a recunoscut ca a invatat cate mult de la Alonso.Hai sa-l vedem pe un Renault..anul trecut ai vazut ca nu trecea de Q1 cu o masina slaba.Deocamdata are un titlu, cam putin pt un pilot de "geniu".

  • bernd, miercuri, 29.09.2010 23:40
    Diesel

    Are un titlu in doar 3 sezoane.Valoarea unui pilot nu e data neaparat de nr de titluri(Clark are numai 2, Moss, Peterson, G.Villeneuve niciunul).Nu sunt fan Hamilton sau Mclaren(am fost fan Ferrari de pe vremea lui Prost si Mansell), dar e vizibila valoarea unui pilot.Cu masini slabe nimeni n-a castigat campionatul(poate doar Rosberg in 82, dar cu un noroc chior), s-au realizat doar cateva curse antologice(Senna in 93 la Donnington, Schumi in 96 la Barcelona, G.Villeneuve in 81 la Jarama sau Moss in 61 la Monaco).Valoarea multor piloti din trecut a fost amplificata de trecerea timpului, asa cum se va intampla cu actuala generatie peste 20-30 ani.Sau ca s-o dau in altele-ce a fc idolul tau Alonso cu o masina slaba? A castigat cursa trucata de la Singapore..Ca sa nu mai zic ca a luat titlul in 2005 pe ghinioanele lui Kimi, in genul in care a castigat si Villeneuve in 1997.Parerea mea e ca la masini de valori egale, cei care ies in fata sunt Vettel si Hamilton in momentul actual, abia apoi ar veni Alonso, Kubica si Webber

  • Diesel, joi, 30.09.2010 00:12

    N-ai urmarit atent, Alonso a mai castigat o cursa in 2008 in afara de Singapore, una pe care poate ca n-ai vazut-o tu, iar la Singapore a stabilit cel mai rapid tur. Este considerat de cei mai multi dintre cei care sunt de multi ani in interiorul fenomenului F1 ca cel mai bun pilot din actuala generatie.Ca nu-ti place tie e altceva. L-a batut pe Schumacher de 2 ori.N-am timp dar se pot da o gramada de exemple de curse exceptionale pe care le-a facut.Youtube-ul e plin.In fine, in ultimele doua curse Hamilton si-a aratat toata splendoarea slabiciunilor pe care le poseda, slabiciuni pe care nu le-a atenuat deloc.Inca ceva, in 2008 Massa mi s-a parut mult mai spectaculos ca pilot.Daca tot vb de o parere, acum sunt masini relativ egale, vom vedea cine va castiga campionatul si daca o face Hamilton voi fi primul care o sa-l felicite.

  • bernd, joi, 30.09.2010 00:18
    alonso si diesel

    Observ aceeasi gresealape care o fac multi:Alonso l-a batut pe Schumi numai in 2006, in 2005 germanul n-a contat. Lupta a fost intre alonso si Kimi.Iar in 2006, titlul s-a decis la Suzuka, cand Schumi a abandonat cu motorul spart.Nu am spus ca Alonso nu e un pilot bun, dar parca nu are statura de mare campion, e cam pe aceeasi linie cu Fittippaldi, Piquet sau Lauda, adica-i lipseste ceva, f. putin pt a deveni un nemuritor.

  • bernd, joi, 30.09.2010 00:21
    ...

    "O gramada de exemple de curse exceptionale" n-au reusit nici Senna sau Schumacher care au mult mai multe victorii.Mai corect era "cateva"...

  • Diesel, joi, 30.09.2010 00:30

    Ai vazut ultimele doua curse?Spune-mi dintre cei 5 candidati, cine a reusit doua hat trick-uri la rand anul asta?Sau in ultimii ani?Consideri ca la Singapore Ferrari a fost masina mai rapida sau Red Bull?Daca Alonso ar fi intr-un Red Bull?Sunt retorice.Alonso este deja in istorie fiind dublu campion mondial.Dupa Schumacher este cel mai titrat pilot in exercitiu.Da, la invins si pe Kimi cu un Mclaren la care era spuma cea vestita e inginerilor.Nu doar lui Kimi i-a cedat motorul, a patit-o si Alonso.Tine de regula jocului.Si priveste cu atentie cursele de F1 care vor urma.Il vei vedea pe Alonso. p.s.am mai spus cuiva, nu am idoli:)-in F1 imi place Alonso asa cum in tenis mi-a placut Sampras.

  • ctlnmihai, joi, 30.09.2010 01:30
    Diesel

    Cu Sampras sunt de acord cu tine.. ce meciuri memorabile între el şi Boris Becker. aproape nicio partidă dintre cei 2 n-a durat mai puţin de 3 ore ..uneori chiar s-a depăşit 3 ore

  • 321xiorel123, joi, 30.09.2010 07:40
    @Mclaren_Mircea_1984

    1)Cand dai echipa de gol n-o mai lalaii ca dai semne de prostie 2)Pe cine-l vezi cu furtunul dupa el aici? http://www.formula1.com/video/race_edits.html 3)In turcia i s-a comunicat doar lui Button ca are probleme cu uleiul...daca i s-o fi comunicat lui Ham sa economiseasca combustibil i s-a spus de fapt "linisteste-te ca l-am cumintit pe Button" :)) 4)Si fara Ham e existat spectacol in Singapore datoita lui Kubica Bai nene, esti ceva de groaza...

  • diesel08, joi, 30.09.2010 08:42
    Mihai

    Ma bucur ca ti-a placut Sampras.Da, niste partide memorabile!

  • KaNe, joi, 30.09.2010 08:52
    Xiorele

    vad ca o tot dai in sus si jos cu uleiul lui Button in Turcia. Cu siguranta, Miki&viki n-au tradus team radio-ul inginerului lui Button catre acesta din urma, prin care i se spunea "Save the fuel!!!" si nicidecum "Save the oil!!!" sau "Take care about the oil" Sti cumva cum se traduce cuvantul fuel/oil din engleza in romana?? bag de seama ca nu prea sti, atata timp cat o dai din cola-n fanta si invers. Si ca sa intaresc ideea ca n-a fost ordin de echipa acolo, ma repet a n-a oara si-ti spun ca imediat dupa accidentul dintre Vettel si Weber, lui Lewis i s-a comunicat imediat sa redcuca ritmul pentru a economisi benzina(fuel). Acesta din urma a intrebat daca aceeasi strategie o va avea si Jenson, intrucat voia sa stie ce decizie va lua el insusi legat de acest aspect....Probabil ca inginerul lui Hamy a fost informat gresit cum ca aceeasi informatie i-a fost transmisa si lui Button, in acelasi timp, ceea ce se pare ca nu s-a intamplat. Aceasta a dus la interpretarea faptului de catre Button, cum ca Lewis are probleme, intrucat a incetinit ritmul si a incercat sa-l depaseasca. Ulterior, in urma succesiunilor de depasiri Lewis-Jenson, precum si a emotiilor de catre stuff-ul echipei McLaren, la care se pune-n balanta si faptul ca tocmai cei doi piloti s-au lovit cu putin timp in urma, la scurt timp dupa "stingerea" duelului dintre Lewis si Jenson, inginerul i-a transmis acelasi mesaj, care i-a fost transmis si lui Lewis cu un tur inainate si anume " Save the fuel". Baga de seama ca amandoi au aceeasi masina si au mers pana la accidentul celor de la RBR, in ritmul acestora, deci au avut un consum mare de carburant....Vezi rezumatul cursei din Turcia si vei auzi convorbirile dintre Lewis - inginer(adica ceea ce ti-am explicat mai sus), dupa care si team-radio-ul dintre Jenson si inginer. Sa fim seriosi acum, tu chiar crezi ca Jenson(asa cum am tot discutat cu cateva articole in urma) cu o masina similara(cel putin), este in stare sa-l depaseasca pe Lewis in regim de cursa??? Stai flexat pretene si nu mai fi atat de invidios.....

  • 321xiorel123, joi, 30.09.2010 09:07
    @KaNe

    Nu ma obosesc sa verific, dar daca tu spui ca mai intai i s-a comunicat lu Ham, care era depasit de 2-3 ori de catre coechipierul lui, si apoi lui Button concluzia e aceeasi: i s-a spus de fapt "redu si tu ritmul si lasa-l pe Ham sa castige" Cum o lalaiti cum ocoliti adevarul tot adevar ramane :p

  • KaNe, joi, 30.09.2010 09:12
    Xiorel

    n-ai inteles nimic...preferi in continuare sa porti acei "ochelari de cal" si sa crezi doar ce vrei tu.....Balaceste-te in continuare in propria-ti realitate.. O zi faina...

  • Niculae, joi, 30.09.2010 09:29

    "N-ai inteles nimic...preferi in continuare sa porti acei "ochelari de cal" si sa crezi doar ce vrei tu.....Balaceste-te in continuare in propria-ti realitate.. O zi faina..." -------------> KaNe... asta ti se potriveste si tie. Si probabil tuturor fanilor Ferrari si McLaren, in afara de mine.

  • 321xiorel123, joi, 30.09.2010 09:31
    @KaNe

    Vrei sa spui ca n-am trecut de partea voastra :)) Stai nene linistit c-am citit, am "tradus" textul scris in "limba McLaren' si-am inteles doar ca n-ai butut sa ma aburesti ;) Asa ca nu mai continua sa ma freci la icre ca n-are rost!

  • Iulian, joi, 30.09.2010 10:41
    Niculae

    vad ca te crezi un mare destept dar defapt tot situl ista crede alceva despre tine si despre asa zisi fanatici mac mac zici ca sau facut pe voi experimente si ati scapat din laborator

  • Niculae, joi, 30.09.2010 11:16

    @Iulian: Daca spui tu, niste argumente ar ajuta. Sau lui KaNe ii este rusine de propriile cuvinte?

  • ctlnmihai, joi, 30.09.2010 15:15
    Iulian

    dacă fani mclaren dau impresia c-au scăpat dintr -un laborator ,tu cred c-ai scăpat de la ospiciu.. scuze ,dar din modul de tastare asta laşi impresia..

  • ctlnmihai, joi, 30.09.2010 15:16
    Iulian

    dacă fanii mclaren*