Hamilton: "O problemă de comunicare a contribuit la strategia greşită"

Publicat luni, 01.08.2011 10:58 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton susţine că o defecţiune la sistemul de comunicaţii prin radio a jucat un rol esenţial în stabilirea unei strategii greşite în Marele Premiu al Ungariei.

Lewis Hamilton a condus o bună parte din Marele Premiu al Ungariei înainte ca şansele sale la victorie să scadă dramatic după o greşeală de strategie.

Pilotul echipei McLaren a mizat pe pneurile intermediare după începerea unei ploi slabe, însă a fost nevoit să le înlocuiască după numai câteva tururi din cauza faptul că pista era în proces de uscare. Decizia a fost luată de echipă, mai ales că sistemul de comunicaţie dintre pilot şi inginerul său a avut o defecţiune.

"Am avut probleme radio. Îi puteam auzi pe ingineri, dar ei nu mă auzeau pe mine. I-am auzit spunând că va ploua, aşa că noi am optat pentru pneurile de ploaie. Nu a fost cea mai bună decizie, dar aşa se întâmplă în sporturile cu motor", a declarat el citat de BBC Sport.

Ulterior, speranţele sale la un loc pe podium au fost năruite după ce a primit o penalizare de tip drive-through pentru piliotaj periculos împotriva lui Paul di Resta. Fostul campion mondial a derapat şi a avut o manevră spectaculoasă la revenirea pe traiectoria ideală într-un moment în care scoţianul trecea în zona respectivă.

"Pneul stanga-fată era destul de cald şi am ieşit puţin în exterior, am ieşit din şicana şi am derapat, ceea ce se întâmplă foarte, foarte rar pentru mine. Cred că este printre primele dăţi în care am derapat. După aceea, sincer să fiu, trebuie să-i cer scuze lui di Resta. Nu l-am văzut. Nu am avut nicio idee. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dar am primit o penalizare pentru ceva, ceea ce este de aşteptat din când în când. Aşa că îmi cer scuze", a mai precizat el.

Hamilton a terminat cursa doar pe locul patru, iar în clasamentul general se menţine pe locul trei.

Via | BBC Sport

  • niros56, luni, 01.08.2011 11:42
    Strategie !!

    Sunt fac McLaren, dar din pacate McLaren alege de multe ori cele mai proaste strategii... Pacat, ieri Hamilton putea castiga fara probleme, cu Button pe locul 2 !

  • niros56, luni, 01.08.2011 11:43
    Corectie...

    Sunt fan McLaren ... sorry

  • dany, luni, 01.08.2011 11:52
    foarte inteligenti unii..

    Foarte ciudat cum unii spun ca Button isi alege singur strategia pe cand lui Hamilton i-o alege echipa. Pai ce, Hamilton e handicapat?Oricum pierdea la Button, cu sau fara strategie. Uzeaza mult mai mult pneul si pe final pierde timp mult.Tocmai de aceea au jucat la cacialma cu Hamilton, stiau ca va pierde prima pozitie asa ca au mers la doua capete. Daca ploua castiga Hamilton, daca nu Button. Oricum Mclaren era in P1.

  • JJ, luni, 01.08.2011 12:12
    Strategia...

    Ce ar fi fost atat de greu daca jucau dupa strategia celui din spate. Avea ceva avans care-i permitea sa faca asta. Punea Vettel intermediare, dupa un tur punea si el... in cel mai rau caz ar fi pierdut 2 secunde plus ca pe pista era sensibil mai rapid ca Vettel. Cu Hamilton au gresit de 2 ori... prima cand i-au pus la a 4-a oprire super soft, apoi la a 5-a intermediare.

  • angusyoung, luni, 01.08.2011 12:19
    Strategie gresita.

    Nu cred ca trebuie facut prea mult tam tam pe marginea acestui subiect.Au incercat si au pierdut.Li s-a mai intamplat si altora fie ei si campioni mondiali [Schumy,Button,Kimi etc].Toate echipele adopta uneori o strategie gresita.Nici Ferrari in ultimii 3 ani nu au stat mai bine la capitolul asta.Poate cu alta ocazie o sa castige.Nu sunt fanul lui Hamilton,dar prefer un pilot care face spectacol pe pista si risca [fara a periclita siguranta celorlalti piloti] unuia care face o cursa linistita si lipsita de spectacol pe pista.

  • Justin, luni, 01.08.2011 13:06
    strategia Ham

    Ham si-a terminat mult mai repede decat Button seturi de supersofturi asa ca daca ii puneau softuri nu termina cursa. Trebuia sa mai intre o data. Din aceasta cauza i-au pus tot supersofturi. Problema este ca si pe alea le-a uzat foarte repede. Inginerii Mclaren au telemetria si datele lor, stiu exact in ce stadiu se afla pneurile pilotilor. Noi de pe margine suntem amatori si criticam aiurea. Problema e la Hamilton. Uzeaza cel mai tare pneurile ajunge la sfarsitul unui stint sa se tarasca. Unde nu-i cap, e vai de..pneu.

  • bogdan_197, luni, 01.08.2011 14:39
    @ Justin

    Problema e ca si tu esti amator...Stii tu ca problema e la Hamilton...

  • Justin, luni, 01.08.2011 15:03
    @bogdan_197

    Nu e la Hamilton. Ca de obicei pentru fanii ham echipa lui e de vina. Sau alti piloti de pe pista, sau Button, Alonso, comisarii, sau iarba care creste, vantul care bate..samd.Ham este infailibil. Deci nu pilotul ham decide care pneu e bun..el nu decide nimic. Cum ar putea sa aiba vreo vina!

  • Miez, luni, 01.08.2011 18:00
    @

    uni posteaza doar de dragu de a se afla in treaba...cei care afirma ca button isi alege singur pneurile sau strategiile nu stiu ce vorbesc. toti piloti din f1 depind de inginer si impreuna cu datele pe care inginerul furnizeza pilotului,cei 2 decid strategia/pneul...sunt multi factori ce pot schimba o strategie sau o abordare a cursei...si aici sa vazut ff bine iar cat despre ham a declarat ca a fost o problema la radio asa ca inginerul a luat o decizie (cine stie ce a vb ham cu el inainte sa nu mai mearga radioul )

  • scuderia, marţi, 02.08.2011 19:19
    :)

    si fara acea gresala de strategie hamilton tot nu castiga cursa. el mai avea un pitstop de facut iar button nu