Hamilton îşi va ajuta inginerii la fabrica din Woking

Publicat marţi, 03.08.2010 14:05 de Mircea Meșter

Lewis Hamilton a anunţat că va merge să supervizeze dezvoltarea monopostului după ce vacanţa de vară se va termina. "Poate îmi vin idei", spune britanicul.

Lewis Hamilton îşi va ajuta echipa să definitiveze monopostul pentru finalul sezonului chiar în fabrica de la Woking după ce vacanţa de vară se va încheia. Înainte de cursa de la Spa, care va avea loc la finalul acestei luni, britanicul va fi prezent lângă inginerii săi pentru a nu pierde niciun moment din procesul de dezvoltare a monopostului.

"Dacă nu ar fi venit vacanţa, aş fi mers direct la fabrică după cursa din Ungaria. Nu sunt inginer, însă aş fi mers cu inginerul şef la tunelul aerodinamic, i-aş fi pus multe întrebări şi aş fi încercat să înţeleg totul, pentru că asta e meseria mea. Unele lucruri pe care le-am sugerat anterior au funcţionat bine. Nu cred că voi veni cu o superidee tehnică, dar cu cât întrebi mai mult, cu atât mai aproape de soluţie te afli", susţine pilotul McLaren.

Hamilton a pierdut prima poziţie în clasamentul piloţilor la Hungaroring, unde a fost nevoit să abandoneze în urma unei probleme tehnice la nivelul cutiei de viteze. Monopostul său a fost însă lent pe tot parcursul weekend-ului, Hamilton terminând calificările pe a cincea poziţie, la aproape două secunde distanţă de Sebastian Vettel.

  • maryo37, marţi, 03.08.2010 14:31

    "Daca nu ar fi venit vacanta" Si daca a venit asta nu inseamna ca trebuie sa petreci... Daca vrea ca in noiembrie sa fie cel mai bun, ar trebui sa-si piarda vacanta MUNCIND . Mai are mult de recuperat...

  • baronu_albastru, marţi, 03.08.2010 14:37
    Ham

    Are o gramada de treaba in perioada asta. Sigur daca merge la fabrica le va da ceata la ingineri cu spectrul larg de cunostinte in inginerie pe care-l poseda. Ham asta e o figura.

  • rayn380, marţi, 03.08.2010 15:02
    vacanta

    este obligatorie pentru toata lumea din pacate..mai mult sau mai putin :) Cel putin la el, se vede clar ca vrea sa castige titlul anul acesta, chiar daca nu are experienta ca si inginer aerodinamician, totusi isi poate ajuta inginerii, asa cum poate face orice pilot. Doar nu de aia va tot bateati in stanga si-n dreapta ca Alonso si Schumacher, mari dezvoltatori de monoposturi. Voi ce credeti?? ca acestia doi sunt ingineri de meserie?? isi aduc contributia la dezvoltarea monopostului impreuna cu inginerii care construiesc propriu-zis monopostul prin feedback dpdv al pilotului, de cum trebuie sa se comporte acesta, intr-un mod cat mai optim pe circuit. El ii poate spune ca in virajele de mare viteza are nevoie de o mai mare apasare aerodinamica(un exemplu general). In acest timp, echipa de ingineri din spatele monopostului se aduna in jurul mesei, al monitorului sau al plansetei si incearca sa faca un brainstorming, sa gaseasca solutii despre cum ar putea imbunatati performantele monopostului in acele zone ale unui circuit...Fiecare cu treaba lui, fiecare este expert pe domeniul lui de activitate, dar impreuna(fiecare idee adunate la un loc), pot ajunge la niste solutii constructive intr-un final, care se vor dovedi castigatoare intr-un final. In caz ca ati lucra intr-o fabrica, automotive, ori alt domeniu, unde se dezvolta, proiecteaza, executa anumite produse, va veti da seama ca in spatele unui produs finit, oricat de banal vi s-ar parea, sta o armata de oameni, fiecare specializat in domeniul lui. Unii sunt designeri, altii sunt mechanical designeri, electronic engineer, process planner, material planner, quality planer, purchasing, logistics, shiping, plus multi altii, toti acestia contribuie in felul sau la dezvoltarea, prototiparea, executia in serie, unicat, al unui produs oarecare. Fiecare si-a adus aportul in functie de specializare fiecaruia, la aparitia pe piata al unui produs finit. Asa si aici, fiecare isi are rolul lui si ca sa aibe succes, trebuie sa lucreze ca o adevarata echipa, impreuna.... In schimb, va rezumati la a comenta tot timpul la mistocareala. Eu cred ca totusi sunteti gelosi pe Ham ca are asa femeie ca si Nicole >:) Adevarul este, ca cine n-ar fi...arata prea bine.....

  • hebb, marţi, 03.08.2010 15:02
    Facts

    Lewis Hamilton invented black. In fact, he invented the entire spectrum of visible light. Except pink. Tom Cruise invented pink. Lewis Hamilton counted to infinity - twice Lewis Hamilton built a time machine and went back in time to stop the JFK assassination. Lewis Hamilton once broke the land speed record on a bicycle that was missing its chain and the back tire. If Lewis Hamilton is late, time better slow the fuck down Lewis Hamilton can touch MC Hammer.

  • NeoGalaxy, marţi, 03.08.2010 15:12
    Ferrari's 1st Eternal Fan

    Singura diferenta este ca Alonso si Schumacher au cunostinte de mecanica (foarte importante de fapt pentru un pilot) pe cand Hamilton are cunostinte despre lifestyle. Evident unele cunostinte ajuta altele nu, depinde doar de domeniul de activitate.

  • Popicul, marţi, 03.08.2010 15:35
    diferenta

    Diferenta dintre Hamilton si cei doi inainte amintiti este ca aparitia lor in fabrica este o chestie cotidiana. Cand apare vedeta Hamilton e eveniment de presa. Va dati seama ce efort face el ! Isi rupe din pretiosul sau timp pentru a salva echipa ! D....?!?!?

  • f1ayrtonsenna, marţi, 03.08.2010 15:43
    tupeu

    Asta e tare, uitam ca pustiul asta a copilarit in kart, si noi ii judecam inteligenta in functie de ten si melanina. Uitam ca el a studiat pilotaj si meacanica mai multe ore decat au petrecut pe la scoala multi din cei care il critica pe aici. O fi el negru dar la 25 de ani are totusi 17 ani de pilotaj in concursuri.

  • rayn380, marţi, 03.08.2010 15:53
    mecanica

    si daca este asa cum spuneti voi, cum ca alonso si schumi stiu mecsnica....?? la ce credeti voi ca-i ajuta asta?? credeti ca vor umbla la motor sa-i schimbe vreo bujie sau vreo curea, vreo roata dintata?? Prea putin conteaza motorul/mecanica, la un monopost de F1 in zilele noastre. Proportia cea mai mare o are aerodinamica, ceea ce este cu totul altceva...Ah, ca poate un absolvent de Facultate de Mecanica este specializat in aerodinamica si nu in mecanica motoarelor, este cu totul altceva. Asa se poate spune ca un inginer mecanic este specilizat pe domeniul plasticelor, altul pe procese de injectie de mase plastice, altul este specializat pe masini-unelte, altul pe termodinamica, iar lista poate continua....Mecanica in fond, presupune n domenii de activitate.

  • Popicul, marţi, 03.08.2010 18:19
    revin !

    Mai baieti, toti incep inainte de 10 ani sa se dea cu tot felul de masinarii, toti fac mult peste 10 ani de competitii pan ajung in F 1 Airton Senna era renumit pentru faptul ca el nu participa la sesiunile de teste, si atunci era voie sa faci cate teste vrei, dar era in stare sa faca minuni cu masini de mana a doua. Si nu facea dupa fiecare cursa declaratii prin care cerea echipei sa progreseze ! Eu tot nu inteleg, ce e asa special in faptul ca Hamilton anunta ca va merge in fabrica ? Are sanse sa calce pe urmele lui Barichello, asta nu de mult a declarat ca atunci cand inginerii nu stiau cum sa mai regleze o chestie tehnica, el le-a dat o solutie care s-a dovedit providentiala. !

  • sary, marţi, 03.08.2010 18:57
    ,,musca la arat,,

    va spune ceva asta?...

  • Bula, marţi, 03.08.2010 19:21
    Ham inginerul cel mare:)))

    Faptul ca te duci in fabrica tine de rutina nu te apuci cu surle si trambite sa anunti. Nici nu ma gandeam ca nu o face desi, sincer, Button cred ca se pricepe mai bine, are mai mult creier si poate aprofunda mai bine aritmetica..sa spui ca poate iti vine o idee...hahaha, hai ca asta e estivala!Daca se apuca Ham de dezvoltat monopostul sunt linistit;)

  • rayn380, marţi, 03.08.2010 21:05
    baieti...

    sunteti dusi rau cu pluta...cu voi chiar nu se poate tine o discutie fair-play, de fapt nu cred ca stiti semnificatia acestui cuvant "fair-play"....Cred ca mai degraba, invidia pentru Hamilton este cuvantul care va caracterizeaza cel mai bine, atunci cand discutati la misto despre acesta. Pun pariu, ca daca maine ar veni la Ferrari, v-ati intoarce la 180 de grade, ar fi uber, mega pilotul Ferrari.....oricum, legat de acest ultim aspect, puteti doar visa...:P

  • dmd, marţi, 03.08.2010 22:42
    rayn 380

    Fac pariu cu tine ca RBR au nascocit ceva ilegal la masina. Sunt prea mari diferentele. Enorme. Se poate da Ferrari si McLaren peste cap pana nu mai pot ca anul asta tot nu prind smecheria. Poate la anul!

  • hebb, miercuri, 04.08.2010 10:22
    @Marin

    ... lauda de sine, asta este diferenta. Nu am auzit pe Schumacher sa se laude ca el face si drege dar inginerii ce au lucrat cu el au zis ca face si drege. In schimb Ham ... "o sa fac" Cand o sa aud un inginer McLaren ca "a facut..., ne-a ajutat ..." atunci tot respectul. Pana atunci ... "musca la arat"

  • rayn380, miercuri, 04.08.2010 10:40
    @dmd

    pai daca tu crezi lucrul asta, atunci eu iti spun "ca cam" de aceeasi parere sunt si eu, deci un pariu intre noi doi nu-si are rostul. Eventual cauta un fan RBR(aparut ca ciupercile dupa ploaie :D) si cu el sigur vei putea face pariu. Evident ca cel putin la Hungaroring, diferenta intre ei si ceilalti, a fost enorma, ceea ce bate la ochi. Astept cu nerabdare, testele pe care FIA le va face inaintea cursei de la SPA, cat si noile reguli "intarite" in ceea ce priveste aripa fata, astfel incat, la fel ca de multe ori in acest an, fiecare paragraf din regulament, a fost inteles dupa cum l-a dus capul pe fiecare dintre echipele implicate in lupta la varf. Cei de la FIA, ori sunt orbi, sa nu vada ca aripa RBR si Ferrari se deformeaza foarte mult, in timpul rularii pe circuit ori is batuti in cap...Conform articolului de pe Autosport, se spune ca inainte de Spa, se va corecta acest paragraf si evident ca echipele care au aripi fata flexibile care se deformeaza mai mult decat este stipulat, sunt rugate sa-si modifice designul. Plus ca nu vor mai avea voie sa foloseasca materiale speciale, device-uri speciale care permite un astfel de comportament al aripii fata. Cu alte cuvinte, aceasta trebuie sa ramana la o distanta constanta fata de sol, evident cu niste tolerante foarte straanse. Chiar sunt curios, daca vor rezolva aceasta problema cu aripa fata, ritmul RBR, daca vor mai fugi asa tare. Daca intr-adevar ritmul lor tine in mare masura de acea aripa, ma astept sa vad o degradare a acestora, in primul rand ca motorul Renault este sub Mercedes cu mult de tot si chiar si fata de motorul Ferrari. Abia astept Spa...