GALERIE FOTO: Dacia Duster de 850 CP în antrenamentele de pe Pikes Peak

Publicat joi, 23.06.2011 15:08 de Mircea Meșter

Duster va concura duminică în cea mai cunoscută cursă de viteză în coastă din lume. Avem primele fotografii cu Dacia Duster No Limit în antrenamentele de la Pikes Peak.

Dacia a juns în sfârşit în Statele Unite. Deocamdată, însă, doar în versiune de competiţie. Versiunea No Limit a lui Dacia Duster a ieşit la antrenamentele pentru cea mai cunoscută cursă de viteză în coastă din lume, Pikes Peak, fiind fotografiată de jurnaliştii americani de la Autoblog, care au prezentat

o galerie foto completă cu modelele şi prototipurile care vor încerca să coboare pentru prima dată sub limita de 10 minute pe cei 19.99 kilometri ai urcării de la Pikes Peak.

Aşa cum am putut vedea şi în fotografiile oficiale ale modelului, acesta seamănă cu cel pe care Alain Prost în pilotează în Trofeul Andros (sau "Formula 1 pe gheaţă", aşa cum este denumită competiţia franceză hibernală), diferenţele estetice referindu-se mai ales la profilul suprafeţei de rulare. Dacă Dacia Duster ICE dezvoltată pentru Trofeul Andros are pneuri înguste, spoilere ceva mai înalte, ştergătoare pe geamul lateral şi eleron de dimensiuni mici, versiunea pentru Pikes Peak are o gardă la sol coborâtă, un eleron de dimensiuni foarte mari şi pneuri de performanţă.

Vă reamintim că Dacia Duster No Limit este pilotat de francezul Jean-Philippe Dayraut şi vine echipat cu un motor V6 de 3.8 litri, preluat de la Nissan GT-R. Propulsorul VR 38 DETT păstrează doar blocul motor de GT-R şi a fost pregătit de specialiştii de la Sodemo. Scopul motorului este de a oferi performanţe maxime în contextul unei altitudini ridicate, cu un conţinut de oxigen în scădere. Cursa pleacă de la 2.860 de metri, iar finish-ul este la 4.300 de metri, ceea ce înseamnă că motorul are nevoie de setări speciale pentru a furniza cei 850 CP la 7.000 rpm în condiţiile atmosferice respective. Cuplul motor maxim este de 900 Nm şi este furnizat la 5.000 rpm.

CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?

Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.

În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.

foto | Autoblog

  • pesso, joi, 23.06.2011 16:48
    Daciuca

    Ai uitat sa spui ca Dacia Duster ICE are directie pe toate 4 rotile!!

  • Mircea, joi, 23.06.2011 21:04

    Isi mai fac mutla reclama ?

  • alinusu, joi, 23.06.2011 21:06

    HAI DACIA!

  • Mihail, joi, 23.06.2011 21:13

    arata foarte bine masina . pilot bun la volan , motor extraordinar ... cine stie . poate reuseste sa coboare sub 10 minute . bafta mare 2all

  • Cosmin, vineri, 24.06.2011 13:03
    Dacia Duster ?Chiar asa ?

    Masina asta nu este Dacia Duster , este un bolid ce seamana cu Duster dar cu care nu are absolut nimic in comun tehnic vorbind,nici macar un surub, poate doar grila si farurile. Este o strategie de marketing care chiar forteaza limita bunului simt.

  • Rally, vineri, 24.06.2011 13:40
    @Cosmin

    "forteaza limita bunului simt" ? esti un panglicar pe aici daca inca te mai miri ca intr-o asemenea competitie, masina de raliu nu primeste nimic de la masina de serie... Ce nu stii tu e ca la asemenea nivel sunt rigori care trebuiesc indeplinite si asta duc automat la excuderea oricaror componente ale modelului de serie. Ai tu idee de costrurile implicate in raliu? Ai tu idee de nivelul de performanta solicitat? Crezi ca un model de serie poate veni cu ceva care se poate ridica la asemenea nivel?!

  • dudu, vineri, 24.06.2011 23:34

    stie cineva unde se patea vedea pe net?

  • tomita, sâmbătă, 25.06.2011 10:51

    bafta maine. astept cu interes desfasurarea cursei si rezultatul. folosirea caroseriei de duster care nu e prea sanatoasa din punct de vedere aerodinamic ar fi un dezavantaj vadit fata de concurenta directa, dar cursa e decisa abia la sosire deci pumnii stransi (am incredere in tehnica gtr-ului)!!!

  • Cosmin, sâmbătă, 25.06.2011 10:55
    @Rally

    Faptul ca m-ai jignit pentru simplul fapt ca mi-am expus punctul de vedere indica cat de scazut este nivelul tau de civilizatie si cat de redus ti-e intelectul. Da-mi voie sa iti explic : Nu ma plang de faptul ca bolidul "Dacia Duster" este foarte performant si ca este foarte avansat tehnic sau ca este foarte sump,asta este logic ,ci de faptul ca imaginea creeata de acest bolid nu are nici o legatura cu masina vanduta publicului larg de Dacia. Intelegi draga frustratule? Undeva consumatorul este dus in eroare.

  • Pikes Peak, sâmbătă, 25.06.2011 11:38
    @Cosmin

    N-ai inteles nimic... la nicio marca modelul de serie n-are legatura cu modelul de circuit, nu numai la Dacia... ideea e ca tehnologia vine din cadrul Grupului Renault din care Dacia face parte de altfel. E o cale excelenta de promovare si de a dovedi forta unui grup auto (nu neaparat Dacia-Renault). Si daca nu mai vrei sa fii jignit, inceteaza sa mai jignesti Dacia cu incompetenta ta.

  • Rally, sâmbătă, 25.06.2011 11:54
    @Cosmin

    nu prea il duce capul pe saracul cosmin... Automobile Dacia n-a sustinut niciodata ca modelul de serie ar avea ceva in comun cu masina de performanta... cu cine te contrazici tu?

  • Cosmin, sâmbătă, 25.06.2011 13:03
    @Pikes Peak & @Rally

    Am sa pun ideea in perspectiva sa inteleaga toata lumea cu IQ-UL sub 100. Cand va veti duce la dealerul Dacia sa va cumparati Logan si Duster,si voi doi ,Rally si Pikes Peak, o veti face sigur, reprezentantul de vanzari va va spune ca Dacia Duster a concurat sau castigat Pikes Peak. Plini de uluire si respect pentru Dacia veti plati prestigiul Dusterului dar veti primi in schimb o masina slab echipata si cu o tehnologie invechita. De fapt aici e problema ,Dacia vinde masini ieftine,cu tehnologie veche, masini banale, dar va va flutura in fata castigarea Pikes Peak chiar daca Dacia Duster No Limit nu are nici o legatura cu produsele Dacia comercializate,produse inferioare dpmdv. Apreciez totusi ca au numit versiunea de concurs "No Limit".

  • Rally, sâmbătă, 25.06.2011 17:42
    @Cosmin

    Ce pui tu in perspectiva mah?! ca tu debia daca te exprimi si vii cu idei de copil de 6 ani... scuteste-ne cu imbecilitatile tale... cand cumpara cineva o Fabia 1.2 in 3 cilindri, nu se asteapta nimeni sa primeasca ceva asemanator cu Fabia S2000 de raliu... Pregatirea tehnica si cultura auto inexistenta te dau de gol baietel.. Tehnologia de pe modelele Dacia e in limita normala de viata. Dusterul chiar se poate spune ca foarte modern in anumite aspecte, insa nu asta-i ideea esentiala... Dacia se concentreaza pe crearea unor masini fiabile, robuste, cu un raport pret/ perfomanta competitiv. Nu se bazeaza pe crearea unor masini ultraperformante, ultrasofisticate. Nu sta in filosofia marcii. Asta nu inteleg figurantii ca tine carora le pute Dacia... mda... si de aia nu mai poate Dacia :))

  • opinie, sâmbătă, 25.06.2011 18:08

    Legat de raliu, tine de spiritul competitiv al oricarei marci... oricum, istoria Dacia e plina de asemenea evenimente (poate nu de acceasi amploare) - se facea raliu si inainte de preluarea de catre Renault si se va face raliu mult timp si de acum incolo... acum totusi Dacia are un mare avantaj ca face parte din grupul Renault - atat modelul de serie cat si cel de performanta vor primi componente din banca de organe a grupului

  • radu9604, luni, 27.06.2011 11:09

    tot dacia e

  • dan, luni, 27.06.2011 11:12
    @automarket

    pana la urma ce s-a intamplat? pe site-ul oficial nu vad nici un rezultat...

  • kretzoooo, luni, 27.06.2011 11:23
    Locul 3

    Dacia s-a clasat pe locul 3 primul a fost suzuki sx4 si 2 a fost hyundai

  • io, luni, 27.06.2011 11:33
    Bravo Dacia !

    Pilotul de pe suzuki sx4, Nabuhiro "Monster" Tajima era favorit la titlu, fiind castigatorul din 2010 si avand un plus de putere - 910 CP comparativ cu 850 CP la Duster. Oricum, faptul ca Duster a terminat competitia fara probleme tehnice si a luat chiar o pozitie pe podium la prima participare e demn de lauda pt Dacia.

  • tomita, luni, 27.06.2011 11:40

    ce sa mai zic de duster cand ma uit la suzuki asta. http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/01/monster-tajima-suzki-sx4.jpg si imi reconfirm remarca cu aerodinamica dusterului. botul e prea "caramidos" pt aceasta competitie. in "andros" altele erau aspectele importante. daca ar fi luat caroseria de logan in locul dusterului (si pastrand bineteles toata mecanica) sigur ar fi scos un timp mai bun. sau mai multe "aripioare" in stilul suzuki. un lucru e cert, la clasa unlimited caroseriile trebuiesc gandite la clasa de prototipuri de la cursele GT. caroserii custom special construite pt performanta. daca vrei sa pastrezi caroseria standard, atunci intrii la o clasa inferioara si pompezi cat poti. dar acolo dacia nu ar mai concura, caci nici nu are motoarele disponibile pe masina.

  • tomita, luni, 27.06.2011 11:40

    ce sa mai zic de duster cand ma uit la suzuki asta. http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/01/monster-tajima-suzki-sx4.jpg si imi reconfirm remarca cu aerodinamica dusterului. botul e prea "caramidos" pt aceasta competitie. in "andros" altele erau aspectele importante. daca ar fi luat caroseria de logan in locul dusterului (si pastrand bineteles toata mecanica) sigur ar fi scos un timp mai bun. sau mai multe "aripioare" in stilul suzuki. un lucru e cert, la clasa unlimited caroseriile trebuiesc gandite la clasa de prototipuri de la cursele GT. caroserii custom special construite pt performanta. daca vrei sa pastrezi caroseria standard, atunci intrii la o clasa inferioara si pompezi cat poti. dar acolo dacia nu ar mai concura, caci nici nu are motoarele disponibile pe masina.

  • Pikes Peak, luni, 27.06.2011 11:57

    O explicatie mult mai plauzibila ar fi ca Dacia-Renault si pilotul lor nu au experienta pe acest circuit si au un deficit de putere. Totusi dintre atatia concurenti sa obtii o medalie la prima participare e admirabil.

  • lol, marţi, 28.06.2011 16:46
    scapati in intelect la nastere

    :)))))) Voi aveti probleme cu legaturile la unicul neuron pe care il aveti :))))) suzuki / audi / mercedes / bmw / nissan etc au participat sau participa in competitii cu modele de top PROPRII (clasa sport sau prototip) dezvoltate de, divizia reserch al respectivului producator. Este cineva care vrea sa spuna ca suzki-sx4 are motor de Ferrari? si o cutie de viteze de pe "renault" 1310 :))) . Dream on mod. Romania trezeste-te. DaNISSANcia a ocupat locul 3 din 3 ....

  • ha, marţi, 28.06.2011 16:55

    au fost 5 masini in competitie la categoria Duster-ului prostanacule

  • alex, duminică, 03.07.2011 07:28
    patetic

    trebe sa recunoastem ca o mare parte din polulatzia romaniei are sechele naziste, shi invidiaza germania in orice rahat fac, intr un cuvant monumente de patetism. suntetzi de mila, atata timp cat o sa avetzi o parere ata de proasta de voi, nimeni nu o sa dea 2 bani pe voi.